מתכון

פרגיות במרינדה של שום ולימון כבוש

פרגיות במרינדה אביבית ומרעננת של שום ירוק, לימון כבוש, פטרוזיליה וכוסברה

66,464 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2020
פרגיות במרינדת שום ירוק ולימון כבוש של אסף שנער, חוות צוק. צילום: מאיי תדהר
פרגיות במרינדת שום ירוק ולימון כבוש של אסף שנער, חוות צוק. צילום: מאיי תדהר

גיוון:

הופכים את המרינדה לרוטב: אם לא משתמשים בכל המרינדה, ניתן לשמור אותה במקרר בצנצנת אטומה עד כחודש ולהשתמש בה כרוטב לליווי בשרים, דגים, קציצות, קבבים ועוד.

מוסיפים ירקות לתבנית: כשצולים פרגיות בתנור – אפשר להוסיף לתבנית חצאי או רבעי תפוחי אדמה/בטטה חצי מבושלים או קוביות ירקות שורש חצי מבושלים ולצלות יחד עם הפרגיות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למרינדה

אופן ההכנה

מכינים את המרינדה

1

טוחנים ירוקים, שום, לימון כבוש ומיץ לימון במעבד מזון עד לקבלת ממרח עשיר (מעין פסטו ירוקים). מוסיפים שאטה, מלח פלפל ומעבדים יחד עוד כדקה. מזלפים פנימה את השמן בקצב איטי עד שהוא נטמע בממרח (לממרח יש נטייה להתגבש, כך שאם הוא סמיך מדי אפשר לפתוח אותו עם מעט מים או שמן). מעבירים את המרינדה לקערה.

2

מוסיפים את הפרגיות לקערה, מערבבים ומכסים. משרים את הפרגיות במרינדה במשך שעה עד לילה במקרר.

צולים את הפרגיות במחבת

3

משמנים מחבת פסים או ברזל כבדה במעט שמן ניטרלי, מוציאים את הפרגיות מהמרינדה ומניחים במחבת החמה. צולים על להבה בינונית-גבוהה כ-3 דקות מכל צד לחריכה. מקטינים את הלהבה וממשיכים לצלות עוד 4 דקות מכל צד, עד שהפרגיות מוכנות (מוציאים אחת, טועמים ואם צריך צולים עוד).

לחילופין, צולים את הפרגיות בתנור

4

מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית חסינת חום בנייר אפייה.

5

מעבירים את הפרגיות עם נוזלי המרינדה לתבנית וצולים בתנור החם במשך כ-20 דקות (אחרי 10 דקות צלייה מומלץ להפוך את הפרגיות ולהשקות ברוטב). מוציאים, בודקים אם מוכן, ואם צריך מכניסים לתנור לסיום צלייה.