מתכון

פרגיות במרינדה של תפוזים, דבש ובלסמי

פרגיות במרינדה ארומטית - מרירה, מתקתקה וחמצמצה

102,296 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2020
פרגיות במרינדת תפוזים, דבש ובלסמי של אסף שנער, חוות צוק. צילום: מאיי תדהר
פרגיות במרינדת תפוזים, דבש ובלסמי של אסף שנער, חוות צוק. צילום: מאיי תדהר

גיוון:

הופכים את המרינדה לרוטב: ניתן להשתמש בנוזלי המרינדה שנותרו בקערה עד 24 שעות לאחר שהכנו אותה כרוטב לפרגיות/חזה עוף/דגים/בשר. במקרה זה, יש להעביר את הנוזלים שנותרו לקלחת ולבשל על להבה קטנה עד לצמצום הנוזלים וקבלת רוטב סמיך.

מוסיפים ירקות לתבנית: כשצולים פרגיות בתנור – אפשר להוסיף לתבנית חצאי או רבעי תפוחי אדמה/בטטה חצי מבושלים וקוביות ירקות שורש חצי מבושלים ולצלות יחד עם הפרגיות.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למרינדה

אופן ההכנה

מכינים את המרינדה

1

מערבבים את כל המרכיבים למעט השמנים, המלח והפלפל במטרפה או מזלג או מעבד מזון עד לקבלת ויניגרט חלק וסמיך. מזלפים פנימה את השמנים לאט תוך כדי טריפה עד להטמעת השמנים. טועמים ומתבלים במלח ופלפל לפי הטעם.

2

משרים את הפרגיות במרינדה לפחות שעה ועד לילה במקרר.

צולים את הפרגיות במחבת

3

משמנים מחבת פסים או ברזל כבדה במעט שמן ניטרלי, מוציאים את הפרגיות מהמרינדה ומנערים בעדינות מעודפי הנוזלים (במרינדה הזאת יש סוכר והוא עלול להישרף; לכן יש להימנע מריבוי נוזלים במחבת בעת הצלייה). מניחים את הפרגיות במחבת החמה וצולים על להבה בינונית-גבוהה כ-3 דקות מכל צד לחריכה. מקטינים את הלהבה וממשיכים לצלות עוד 4 דקות מכל צד, עד שהפרגיות מוכנות (מוציאים אחת, טועמים ואם צריך צולים עוד).

לחילופין, צולים את הפרגיות בתנור

4

מחממים תנור ל-180 מעלות.

5

שופכים את הפרגיות עם נוזלי המרינדה לתבנית חסינת חום מרופדת בנייר אפייה, מכניסים לתנור החם וצולים את הפרגיות במשך כ-20 דקות עד שהפרגיות מוכנות; במהלך הצלייה מומלץ להפוך את הפרגיות בתבנית. אחרי 20 דקות להוציא ולבדוק אם הפרגיות מוכנות, אם צריך להכניס חזרה לתנור לצלייה נוספת.