מתכון

טאקו צ'ילי קון קרנה עם גוואקמולי עשבי תיבול

סוד הגוואקמולי הטוב הוא הרבה מרכיבים עזי טעם, כולל מלח, שדרושים כדי להתגבר על שומניות האבוקדו

10,551 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2018
טאקו צ'ילי קון קרנה וגוואקמולה עשבי תיבול של פאולין שובל. צילום: מרי משקוץ
טאקו צ'ילי קון קרנה וגוואקמולה עשבי תיבול של פאולין שובל. צילום: מרי משקוץ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לצ'ילי קון קרנה

לגוואקמולי

להגשה

אופן ההכנה

לגוואקמולי

1

מרסקים את האבוקדו במועך תפוחי אדמה, במזלג או ב-molcajéte (מכתש ועלי מקסיקני) עד לקבלת מחית גסה. מוסיפים את השום המגורר, פלפל סראנו (עם הזרעים והמחיצות הלבנות הפנימיות, לחריפות יתר), את הבצל, את העגבנייה ואת מיץ הלימון. מתבלים בנדיבות במלח ומסיימים בעלי הכוסברה.

לצ'ילי קון קרנה

2

מחממים בסיר את השמן יחד עם הצ'יפוטלה ומטגנים בו את השום ואת הבצל הקצוצים עד לקבלת צבע זהוב יפה. מוסיפים את הבשר החתוך לקוביות ו"סוגרים" אותן בטיגון מהיר מכל הצדדים. מוסיפים את כל שאר מרכיבי הצ'ילי.

3

סוגרים היטב את הסיר – אם מדובר בסיר רגיל, אוטמים בנייר אלומיניום ובמכסה, ומבשלים בתנור בחום נמוך (130 מעלות) במשך 3-5 שעות. אם מבשלים בסיר לחץ, הבישול יארך כשעה, בהתאם להוראות ההפעלה. כשהתבשיל מוכן מפוררים את הבשר לסיבים באמצעות מזלג, מחזירים אותו לתוך התבשיל, טועמים ומתקנים תיבול.

לטורטיות

4

מקפלים את הטורטיות לצורת V(אפשר להשתמש במעמד למפיות מעץ או ממתכת. הכי נוח לעשות זאת כאשר תולים את הטורטייה הפוכה). מייבשים בתנור במשך כ-5 דקות בחום של 140 מעלות (אפשר להשתמש בטאקו קנוי מוכן).

להגשה

5

שמים על כל טאקו כף גוואקמולי ומורחים לכל אורכו. מסדרים מעל את תבשיל הבשר והשעועית. מסיימים בעלי כוסברה קצוצים וכמה טיפות מיץ לימון.