מתכון

קובנה ממולאת בארטישוק, גורגונזולה וקשיו

הבצק הרך של הקובנה פוגש את ליאור משיח ומתמלא בתוספות מפתיעות. קובנה מרשימה וטעימה במיוחד - אל תשכחו את הרסק

9,366 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2019
קובנה ארטישוק וגורגונזולה של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח
קובנה ארטישוק וגורגונזולה של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח

לא חייבים להיות תימני כדי להכין קובנה – לבלוג של ליאור משיח 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מעבדים את המים, השמרים, הקמח, הסוכר והמלח כ-2 דקות במהירות איטית במיקסר עם וו לישה, כשנוצר כדור בצק, מגבירים למהירות איטית-בינונית ומעבדים 7 דקות לבצק גמיש (העיבוד מאפשר לגלוטן להתפתח).

2

מוציאים את הבצק מהמיקסר למשטח עבודה מקומח ויוצרים כדור. מניחים את הכדור בקערה מקומחת ובוזקים מעליו מעט קמח. עוטפים את הקערה בניילון נצמד ומניחים לתפיחה של 30 דקות.

3

ממיסים את החמאה, כך שתהיה רכה ונוחה למריחה, אבל לא נוזלית מידי. משמנים צלחת שטוחה בשכבה נאה של חמאה מומסת.

4

מחלקים את הבצק ל-8 חתיכות שוות (במשקל של כ-115 גרם האחת), הופכים כל חתיכה לכדור ומניחים על הצלחת המשומנת. משמנים מעט את פני הכדורים ומכסים בניילון נצמד לתפיחה נוספת של 30 דקות.

קובנה של ליאור משיח

5

משמנים תבנית בכמות נדיבה של חמאה מומסת. משמנים את משטח העבודה, מניחים כדור, משמנים גם אותו ופותחים בעזרת הידיים ליריעה מרובעת ורחבה - הבצק אמור להיות שקוף מאוד, דק מאוד ואלסטי. כדאי למתוח בעדינות ובהדרגה כדי שהבצק לא ייקרע אך אם נוצרים קרעים קטנים פה ושם זה לא נורא.

קובנה של ליאור משיח

6

מניחים במרכז יריעת הבצק 3-5 חתיכות ארטישוק, מעט גורגונזולה ומעט קשיו (כ-1/8 מהכמות). מקפלים את ה-1/3 התחתון של הבצק כלפי המרכז ומעל המילוי. מקפלים את ה-1/3 העליון של הבצק כלפי המרכז ומעל על המילוי (כך שהם מכסים את המלית ונוצר ביניהם מפגש בדיוק במרכז המלבן שמתקבל).

קובנה של ליאור משיח

7

מגלגלים את המלבן שנוצר לגליל (מצלע קצרה אל צלע קצרה). בעזרת סכין חדה, חוצים את הגליל ל- 2 גלילים קצרים. מעמידים את הגלילים בתבנית המשומנת, כשהחלק הסגור כלפי מטה והחלק החתוך כלפי מעלה. ממשיכים כך עם שאר כדורי הבצק.מברישים את פני הבצק בחמאה המומסת שנותרה.

קובנה של ליאור משיח

8

מכסים את התבנית בניילון נצמד, ומניחים לתפיחה אחרונה של 40 דקות. לקראת תום התפיחה מחממים תנור ל-180 מעלות.

9

אופים את הקובנה 15 דקות, מורידים את הטמפרטורה ל-160 מעלות ואופים עוד 30-40 דקות עד שהבצק מזהיב מאוד. מוציאים מהתנור, הופכים ומגישים.