מתכון

קציצות טופו צלויות עם עגבניות שרי, דובדבנים וצ'ילי

הקציצות האלה הן אחד מהמתכונים הכי שימושיים אצלי. הן רכות, אווריריות וסופגות באהבה כל רוטב שמשדכים להן

45,608 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2021
קציצות טופו צלויות עם עגבניות שרי, דובדבנים וצ'ילי של רינת צדוק (צילום: שני בריל; סטיילינג: עינב רייכנר)
קציצות טופו צלויות עם עגבניות שרי, דובדבנים וצ'ילי של רינת צדוק (צילום: שני בריל; סטיילינג: עינב רייכנר)

הקציצות האלה הן אחד מהמתכונים הכי שימושיים אצלי. הן רכות, אווריריות וסופגות באהבה כל רוטב שמשדכים להן (ומוצלחות גם ללא רוטב), כך שהן בסיס לאינספור מנות. במקור התכוונתי לבשל אותן עם במיה, אבל שכחתי לקנות אותה ובמקומה הוספתי לרוטב דובדבנים – תוספת שהתגלתה כהברקה. אל תוותרו על הצלייה של הכול יחד במצב גריל – היא מוסיפה למנה עוד חריכה קטנה ומקרמלת מעט את העגבניות והדובדבנים.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקציצות

לרוטב עגבניות ודובדבנים

אופן ההכנה

מכינים את הקציצות

1

מניחים בקערה טופו, קישוא, בצל ושום ומערבבים. מוסיפים קמח עדשים, שיבולת שועל, פטרוזיליה, שמן זית, סויה, מלח ופלפל ומערבבים לתערובת אחידה ורכה. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל-30 דקות.

2

מחממים תנור ל-200 מעלות, מרפדים תבנית בנייר אפייה ומשמנים בשמן זית. משמנים מעט את הידיים ויוצרים קציצות בגודל כדורי פינג פונג. מסדרים את הקציצות במרווחים בתבנית ואופים כ-20 דקות עד שהן מזהיבות מעט, נוצר עליהן קרום יבש והן מתנתקות בקלות מהנייר. מצננים בזמן שמכינים את הרוטב.

מכינים רוטב עגבניות ודובדבנים

3

מחממים שמן זית בסיר רחב ונמוך שמתאים לתנור. מוסיפים צ'ילי ועגבניות מ-2 הסוגים ומבשלים תוך כדי ערבוב 3-2 דקות. מוסיפים דובדבנים, שום, זעתר, מלח ופלפל ומבשלים 10-8 דקות על להבה גבוהה, עד שהעגבניות והדובדבנים מתחילים להיחרך, הנוזלים מצטמצמים מעט והרוטב מקבל מרקם של מטבוחה. מוסיפים מים, מבשלים 2 דקות נוספות, מערבבים ומכבים את הלהבה.

4

מחממים תנור ל־ 180 מעלות. מסדרים את הקציצות האפויות בסיר ומכסים אותן ברוטב בעזרת מצקת או נענוע עדין של הסיר (לא מערבבים, הערבוב עלול לפרק את הקציצות).אופים בתנור ללא כיסוי 15 דקות, עד שהנוזלים מצטמצמים מעט והקציצות סופגות מהם. מעלים את טמפרטורת התנור ל-230 מעלות ומעבירים למצב גריל. צולים את הקציצות תחת הגריל כ-4 דקות, עד שהן שחומות ויפות.