מתכון

קציצות שעועית לבנה ברוטב אפונה לימוני

קציצות טבעוניות, בריאות, חמימות ומשביעות שמגיעות במקור מהמטבח היווני

63,555 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2021
קציצות שעועית לבנה ברוטב אפונה לימוני  של מורן בודניק. צילום: שני בריל. סטיילינג: ענת לבל.
קציצות שעועית לבנה ברוטב אפונה לימוני של מורן בודניק. צילום: שני בריל. סטיילינג: ענת לבל.

המתכון המקורי כלל קציצות עוף ורוטב עם הרבה פטרוזיליה. אני החלפתי את העוף בשעועית לבנה ואת הפטרוזיליה בכוסברה. מבשלים את הקציצות ברוטב כעשרים דקות רק סמוך להגשה, עד אז שומרים אותן בנפרד.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקציצות

לרוטב

להגשה

אופן ההכנה

מכינים את הרוטב

1

יוצקים שמן זית לסיר נמוך ורחב, מוסיפים בצל ושום ומטגנים 5־7 דקות עד שקיפות. מדי פעם מערבבים.

2

מוסיפים חצי מכמות האפונה והלימון ואת כל יתר חומרי הרוטב ומביאים לרתיחה. ברגע הרתיחה מנמיכים את הלהבה לנמוכה ומבשלים שעה וחצי ללא כיסוי.

מכינים את הקציצות

3

מחממים סיר או מחבת רחבים ושטוחים. מוסיפים ארבע כפות משמן הזית וזוקיני מגורר ומטגנים מעל להבה בינונית כחמש דקות, עד שהזוקיני מתחיל להגיר נוזלים. מדי פעם מערבבים. מעבירים למסננת המונחת מעל קערה ומצננים לטמפרטורת החדר. סוחטים עם הידיים או מועכים כנגד המסננת כדי להיפטר מנוזלים עודפים ומעבירים לקערה נקייה.

4

מועכים שעועית למחית גסה, מוסיפים את יתר חומרי הקציצות ומערבבים לתערובת אחידה. מצננים במקרר חצי שעה לפחות.

5

מוציאים את תערובת הקציצות מהמקרר, מחממים תנור ל־170 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה. יוצרים מהתערובת קציצות עגולות בגודל של כדור פינג פונג, מניחים בתבנית ומזלפים מעליהן את יתר שמן הזית (3 כפות). מעבירים את התבנית לתנור ואופים 15 דקות. הופכים את הקציצות ואופים 15 דקות נוספות או עד שהקציצות נאטמות ושחומות.

6

בסמוך להגשה מוסיפים לרוטב את יתר האפונה ומיץ הלימון ומחליקים פנימה את הקציצות. מבשלים יחד 20 דקות. מעבירים את הקציצות והרוטב לקעריות הגשה ומפזרים מעל כוסברה ומגישים חם.

כך מכינים ציר ירקות מהיר:
מביאים 2 ליטר מים לרתיחה. מוסיפים בצל שלם, שורש סלרי חצוי, מקל סלרי חצוי לרוחב, גזר חתוך גס, 3 ענפי תימין ו־4 שיני שום ומבשלים רבע שעה.