מתכון

קראנץ שמרים כרוך עם ארטישוקים ופקורינו

את הקראנץ הזה מכינים מבצק שמרים כרוך, עם קיפולי חמאה והכל, אבל אם יש מאפה ששווה את המאמץ - הרי הוא לפניכם

12,944 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2019
קראנץ שמרים כרוך עם ארטישוקים ופקורינו. צילום: דניאל לילה
קראנץ שמרים כרוך עם ארטישוקים ופקורינו. צילום: דניאל לילה

זאת העונה של הארטישוקים! אז בבקשה בלי קפואים ובלי משומרים. הקילוף והניקוי לא כאלה מסובכים, ואי אפשר בכלל להשוות את הטעם.עניין הבצק הכרוך עדיין מלחיץ אתכם? לכו על בצק שמרים רגיל, למשל הבצק של "עוגת" העוף.

שימו לב – מתכון הבצק הכרוך יספיק ל-2 מאפים. אפשר להקטין את הכמות לחצי, אבל אם כבר טורחים ומכינים  בצק כרוך – עדיף להכין את הכמות המלאה ולשמור במקפיא את את החלק שלא השתמשנו בו.

עוגה מלבנית בגודל 25×30 ס"מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק שמרים כרוך

למלית

להברשה וציפוי

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

שמים קמח בקערת מיקסר עם וו לישה. מוסיפים שמרים, מפוררים אותם בעזרת האצבעות ומערבבים היטב. מוסיפים סוכר, מלח, 150 גרם חמאה, רוויון, קרם פרש ומים ולשים היטב כ-8 דקות עד שנוצר בצק אחיד ורך אך לא רך מדי.

2

‏ מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח ויוצרים ממנו כדור. מכסים במגבת ומניחים ל-15 דקות.

3

‏ משלבים את החמאה בבצק: מוציאים את החמאה מהמקרר, מניחים אותה על נייר אפייה ומכסים בעוד נייר. מכים עליה בעזרת מערוך כדי לרכך אותה מעט. מרדדים את החמאה לצורת מלבן בגודל 30×40 ס"מ (משתדלים להביא אותה לרמת רכּוּת דומה לזו של הבצק כדי שיתמזגו יפה יחד).

4

‏מרדדים את הבצק על משטח מקומח למלבן בגודל 60X35 ס"מ ועובי 1 ס"מ. מניחים את מלבן החמאה על הצד הימני של מלבן הבצק, כך שיכסה כ-2/3 ממנו. מקפלים את השליש השמאלי מעל השליש האמצעי ואת השליש הימני מעל הכל לסגירה. מהדקים את הדפנות כדי שהחמאה לא תברח החוצה.

5

‏מקפלים את הבצק כמה פעמים: מכים על מלבן הבצק במערוך כדי לפזר בתוכו את החמאה. מרדדים את המעטפה שקיבלנו למלבן בעובי ½1 ס"מ. מקפלים את השליש הימני על השליש המרכזי ואת השליש השמאלי מעל הכל לסגירה (לצורת מעטפה). עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל-30 דקות.

6

‏מוציאים את הבצק מהמקרר ומרדדים אותו למלבן בעובי 1 ס"מ. מקפלים את צד ימין ואת צד שמאל למרכז המלבן, כך שייפגשו באמצע (כמו ספר תורה). כעת מקפלים לשניים כמו שסוגרים ספר. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל-30 דקות.

7

‏ חוזרים שוב על הקיפול ל-3 (מעטפה) ומעבירים למקרר לשעה.

8

‏חוזרים שוב על הקיפול ל-4 (ספר). כעת קיפולי הבצק מוכנים. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך הלילה. אם לא משתמשים בכל הבצק - חוצים אותו ומעבירים את החלק שלא משתמשים בו למקפיא.

מבשלים את הארטישוקים בשמן

9

שמים שני סוגי ארטישוק בסיר ומכסים בשמן זית עד גובה הארטישוקים ועוד 1 ס"מ מעליהם. מבשלים על להבה נמוכה כ- 30 דקות או עד שהארטישוקים חצי רכים. מצננים לטמפ' החדר,

ממלאים, מעצבים, מתפיחים ואופים

10

מרדדים את הבצק על משטח מקומח למלבן בעובי 1/2 ס"מ. מפזרים במרכז המלבן את הארטישוקים וגבינה ועליהם זרעי כוסברה, אורגנו, מלח ופלפל.

11

מקפלים את השוליים הארוכים של המלבן לכיוון מרכז המלבן ומעל המלית. מקפלים את השוליים הקצרים למרכז המלבן ליצירת צורת כיס ריבועית. מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפייה.

12

מברישים את חלקה העליון של העוגה בחלמון, מכסים בניילון ומתפיחים כשעה וחצי להכפלת הנפח.

13

מחממים תנור ל-180 מעלות.

14

מורחים שוב את חלקה העליון של העוגה בחלמון מדולל בחלב. מפזרים פקורינו ואורגנו.

15

אופים 35-30 דקות עד שהעוגה מזהיבה בצורה יפה ואפויה גם בחלקה הפנימי.