מתכון

קרפצ'ו אננס עם טפיוקה וניל

אקזוטיקה קיצית: קרפצ'ו נגיס, חמוץ מתוק, שמשתלב נפלא עם הטעמים הווניליים והמרקמים הנימוחים של דייסת הטפיוקה

3,638 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2020
קרפצ'ו אננס עם טפיוקה וניל של שף תומר טל. צילום: דניאל שכטר; סגנון: דיאנה לינדר; כלים: סטודיו 1220
קרפצ'ו אננס עם טפיוקה וניל של שף תומר טל. צילום: דניאל שכטר; סגנון: דיאנה לינדר; כלים: סטודיו 1220

יש לנו ענף אננס יפה וגדול של גידולי אננס בארץ, הם גדלים גם בבקעה, גם בצפון וגם בדרום. האננס הישראלי קטן יותר מהמיובאים ומגיע עם כל העלים הירוקים (באננסים המיובאים מסירים אותם). כשאתם בוחרים אננס, תעשו את זה בעזרת חוש הריח – ריח חזק של אננס יעיד על ריכוז סוכר גבוה ופרי מוצלח.

 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לטפיוקה

לסירופ

אופן ההכנה

מכינים טפיוקה:

1

שמים חלב בסיר קטן, חוצים את מקל הווניל ומרוקנים את תכולתו לסיר, מוסיפים גם את המקל ו־3 כפות סוכר ומחממים מעל להבה בינונית רק עד לרתיחה עדינה. מכסים ומניחים בצד. 

2

במקביל מרתיחים שפע מים בסיר נפרד. מוסיפים טפיוקה, מבשלים כ־10 דקות עד שנקודה לבנה קטנה מופיעה במרכז פתיתי הטפיוקה. מסננים ושוטפים תחת מים קרים. מוסיפים טפיוקה לחלב ומשהים לשעה לפחות ועד 3 ימים.

מכינים סירופ למון גראס

3

מועכים ושוברים מקלות למון גראס ומעבירים לסיר קטן, מוסיפים מים, סוכר וג'ינג'ר ומביאים לרתיחה, מערבבים היטב וכשכל הסוכר נמס מסירים מהאש (הבישול כולו לוקח כ־8 דקות). מצננים.

מכינים קרפצ'ו ומגישים

4

קולפים אננס ופורסים דק במנדולינה. אם אין מנדולינה חוצים את האננס בסכין חדה לאורכו ואחר כך פורסים דק. מסדרים בשכבה אחת בצלחת רחבה ויוצקים מעל את הסירופ. עוטפים את הצלחת בניילון נצמד ומעבירים לקירור לשעה.

5

ממלאים צלחות הגשה עמוקות בטפיוקה וחלב, מסדרים מעל פרוסות אננס בחפיפה, מפזרים עלי לואיזה ומגישים.