מתכון

רולדת שוקולד עם גנאש שוקולד פרלינה

רולדה כשרה לפסח על בסיס ביצים, קורנפלור ואבקת קקאו, שאפשר למלא בכל מה שרוצים

32,962 בשלנים התעניינו במתכון זה
רולדת שוקולד עם גנאש שוקולד פרלינה של שף-קונדיטורית סאני דרעי. צילום: רונן מנגן. סטיילינג: עמית פרבר; כלים: סטודיו NOW POTTERY
רולדת שוקולד עם גנאש שוקולד פרלינה של שף-קונדיטורית סאני דרעי. צילום: רונן מנגן. סטיילינג: עמית פרבר; כלים: סטודיו NOW POTTERY

אם רוצים רולדה לבנה ולא חומה מוותרים על אבקת הקקאו. אפשר להוסיף למלית פירות פרוסים שינקו אותה בצבע. את הגנאש רצוי להכין יום לפני. 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרולדת השוקולד

לגנאש שוקולד פרלינה

לקישוט

אופן ההכנה

מכינים את הרולדה

1

מחממים תנור ל־180 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה.

2

מקציפים במיקסר חלמונים ומחצית מכמות הסוכר כ־5 דקות עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה.

3

מקציפים במיקסר את החלבונים כ־30 שניות, מוסיפים את שאר הסוכר וממשיכים להקציף עד לקבלת קצף רך אך יציב.

4

מקפלים את החלבונים המוקצפים לתערובת החלמונים. מוסיפים תמצית וניל, מנפים אבקת קקאו וקורנפלור מעל לתערובת הביצים ומקפלים עד לקבלת תערובת אחידה.

5

מעבירים את התערובת לתבנית ומיישרים בעזרת מרית מדורגת. אופים כ־10 דקות עד שהעוגה יציבה. מצננים לחלוטין.

מכינים את הגנאש

6

מרתיחים בסיר בינוני 145 גרם (2/1 כוס + ½1 כפות) מהשמנת עם טרמולין, גלוקוז ומחית פרלינה. מניחים את השוקולד הלבן בקערה. יוצקים את תערובת השמנת החמה על השוקולד ומערבבים עד להמסת השוקולד.

7

מוזגים את שאר השמנת על תערובת השוקולד המומס תוך כדי טריפה מתמדת או ערבול בבלנדר מוט עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה. מכסים את פני הגנאש בניילון נצמד (למניעת היווצרות קרום) ומעבירים למקרר ל־5 שעות לפחות.

מרכיבים את הרולדה

8

מניחים על שולחן העבודה נייר אפייה, הופכים עליו את הרולדה ומקלפים מעליה את נייר האפייה שעליו נאפתה.

9

מקציפים את הגנאש במיקסר עד לקבלת קרם יציב. מורחים שכבה אחידה מהגנאש על הרולדה (כ־2/3 מתערובת). מגלגלים את הרולדה בעדינות ומניחים אותה על צלחת הגשה כאשר הסגירה כלפי מטה. מורחים את שארית הקרם על פני וצדדי הרולדה.

10

יוצקים בעזרת כף את מחית הפרלינה בזיג זג לאורך כל הרולדה. אם רוצים מסדרים את המרשמלו לאורך העוגה ובעזרת ברנר שורפים אותו מעט לפני ההגשה. שומרים במקרר.