מתכון

תבשיל עוף, קטניות ודגנים בשקיות קוקי

מנה חורפית של עוף בבישול ארוך עם קטניות ודגנים של השף תומר טל

29,869 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2021
עוף ודגנים בשקיות קוקי של שף תומר טל. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: ענת לובל
עוף ודגנים בשקיות קוקי של שף תומר טל. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: ענת לובל

בזכות השקיות, ולמרות הבישול הארוך, התוצאה אינה ערבוביה ואפשר ליהנות מהטעמים של כל רכיב בנפרד.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לציר עוף מושחם

להרכבת הסיר

לשקיות

אופן ההכנה

מכינים את הציר

1

מחממים תנור ל־220 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה.

2

מניחים בצלים, גזרים, סלרי, כרשה, צוואר וגב עוף בקערה ומעסים לתוכם את רסק העגבניות. מעבירים לתבנית התנור וצולים כ־30 דקות עד שהעוף והירקות משחימים.

3

מעבירים את תכולת התבנית לסיר רחב ומוסיפים פטרוזיליה ומים לכיסוי ועוד כ־5 ס"מ מעל (ודאו שאתם מוסיפים לא פחות מ-½2 ליטר מים). מביאים לרתיחה ומקפים קצף. מנמיכים להבה לבינונית ומבשלים על סף רתיחה שעתיים לפחות ועד 5 שעות. מסננים ושומרים את הציר.

מרכיבים את הסיר

4

יוצקים שמן זית לסיר רחב בעל תחתית כבדה ומסדרים על התחתית בצפיפות ארטישוק ירושלמי, שורש סלרי, שורש פטרוזיליה, תפוחי אדמה ובצל. מניחים ראש שום ומסדרים נתחי עוף מעל הירקות.

5

ממלאים את השקיות: מעבירים חיטה, שיבולת שועל, חומוס ושעועית לשקיות קוקי – שקית נפרדת לכל אחד – ויוצקים כף שמן זית לכל שקית, מפזרים עלי מרווה בין השקיות.

6

יוצקים 1/2 ליטר (2 כוסות + כף) מהציר לתוך מד ליטר (או כל כד אחר), מוסיפים 1/2 ליטר מים ו־3 כפות מלח, יוצקים את הנוזל בין השקיות שווה בשווה וסוגרים לאיטום.

7

מסדרים את השקיות מעל העוף כך שיכסו אותו. יוצקים את יתר הציר לסיר כך שיגיע לפחות לגובה של 3/4 מגובה השקיות (אם חסרים נוזלים מוסיפים מים) ומביאים לרתיחה. מכסים את הסיר, מנמיכים להבה לבינונית־נמוכה ומבשלים 3 שעות בבעבוע עדין, עד שהנוזלים מצטמצמים כמעט כליל, העוף נופל מהעצם והירקות רכים. 

עוף ודגנים בשקיות קוקי של שף תומר טל. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: ענת לובל