אוכל מקסיקני לוהט ועוד 7 דברים לטעום השבוע

תפריט מקסיקני באימפריאל. צילום: בן יוסטר
תפריט מקסיקני באימפריאל. צילום: בן יוסטר

ארוחת מישלן ספרדית, בראנץ' על טהרת הדגים, ספיישל האלווין וקרואסון מושלם מול הים. כל מה שטעים השבוע

27 באוקטובר 2021

1. לטעום מנות מישלן ספרדיות

מי שבא לו להרגיש לרגע בספרד (לפחות מבחינה קולינרית) בלי לעבור בנתב"ג, שימו לב לזה: בשבוע הבא יארח השף תומר טל ממסעדת ג'ורג' וג'ון היפואית את השף קים קסליאס (Quim Casellas) ממסעדת Casamar שבקטלוניה ספרד, המחזיקה בכוכב מישלן. יחד עם טל יבשל השף קסליאס שלוש ארוחות קונספט בשיתוף עם מותג הבירה Estrella Damm, הבירה הרשמית של ברצלונה. בכל אחת משלושת הארוחות יוגש תפריט ספרדי שונה שבנו שני השפים, והוא יכלול ארוחת בראנצ' ספרדית ושתי ארוחות טאפאס כמיטב המסורת.

מתי: 6-8 בנובמבר

איפה: ג'ורג' וג'ון. כרטיסים מזמינים כאן 

סאלוט! ארוחת טאפאס ספרדי בג'ורג' וג'ון. צילום: אנטולי מיכאלו
סאלוט! ארוחת טאפאס ספרדי בג'ורג' וג'ון. צילום: אנטולי מיכאלו

2. להקשיב לסיפורים קולינריים יפואיים

עוד לפני שיארח את השף הספרדי, יתארח השף תומר טל יחד עם השף רז רהב ממסעדת OCD בסדרת המפגשים "סיפורים מהמטבח" באנו – מוזיאון העם היהודי. במסגרת הסדרה, שמארח Foodish, האגף הקולינרי של המוזיאון, משוחח בכל חודש העיתונאי וחוקר האוכל רועי ירושלמי עם שפים ובשלנים על מסורות, זכרונות וחיבור בין תרבויות. הפעם תתמקד השיחה במקום שבו עובדים ופועלים שני השפים, יפו, על איך זה לעמוד בראש מטבח שף עילי במקום מורכב ונהדר שכזה, וכמובן שיהיו גם טעימות של אוכל ויין.

מתי: 29.10, 10:00

איפה: אולם טיש, אנו – מוזיאון העם היהודי, קמפוס אוניברסיטת תל-אביב. מזמינים כרטיסים כאן 

מטבח יפואי עילי – יש כזה דבר? שף רז רהב. צילום: איליה מלניקוב
מטבח יפואי עילי – יש כזה דבר? שף רז רהב. צילום: איליה מלניקוב

3. לקפוץ לסיבוב קולינרי ברחובות. העיר רחובות

משהו טוב קורה ברחובות עם פתיחה של כמה מקומות חדשים ומסקרנים: הראשון הוא מסעדת שף כשרה בשם Sphera kitchen & bar של השף בני מדר. מדר, בוגר בית הספר קורדון בלו, בנה תפריט שמושתת על חומרי גלם מקומיים כמו בשר של משק לגזיאל, דגים טריים, ירקות עונתיים ועלים מגינת התבלינים של המסעדה. בין המנות אפשר למצוא סינטה עם ניוקי בעבודת יד, רוטב בקר, אספרגוס, אפונה וכמהין; טרטר דג על גספצ'ו שרי צהוב, שברי בוריק מטוגן, פטרוזיליה, נענע וצ'ילי ועוד. אבל זה לא הכל – בעיר נפתח בימים אלה מתחם אוכל חדש של השפים אביתר מלכה ויהונתן שרביט. צמד השפים שהגיעו יחד לגמר העונה האחרונה של "מאסטר שף" משקים בפארק המדע ברחובות את המתחם שעונה לשם הכפול – מטרו פיצה ובאלי בורגר. הפיצה המלבנית של מטרו באה בשלל טעמים – מפיצה מרגריטה קלאסית ועד פיצה עם תבשיל תרד ובצלים מקורמלים. התפריט של באלי מורכב מהמבורגרים, כריכים, מנות עוף וסלטים – כולם על בסיס בשר בקר ישראלי מיושן ולחמניות שנאפות במקום.

איפה: Sphera kitchen & bar, מטרו פיצה ובאלי בורגר

לוהט ברחובות מסעדת השף החדשה ספרה. צילום: שרית גופן
לוהט ברחובות מסעדת השף החדשה ספרה. צילום: שרית גופן

4. לאכול פחמימות שוות מול הים באכזיב

אם כבר יצאנו מהעיר, אפשר גם להצפין ללוקיישן החדש של תושה בייקרי בחוף אכזיב: בית הקפה-פטיסרי המוערך שפעל בחמש השנים האחרונות בקיבוץ ראש הנקרה עבר לאחרונה לבית חדש, גדול יותר, עם נוף לים. בתפריט החדש והמשודרג שמציע המקום תוכלו למצוא מנות כמו קרואסון כרוב צלוי עם לבנה, כרוב צלוי וגבינת עזים מטובלת, כריך מחמצת אגוזי מלך עם טחינה ירוקה, פסטו ובטטות צלויות וגם מאפים מתוקים ומלוחים – הכל נעשה במקום.

מתי: ראשון-שישי

איפה: תושה בייקרי

קרואסון מול הים תושה בייקרי בלוקיישן חדש. צילום: שניר (סופגי) גואטה
קרואסון מול הים תושה בייקרי בלוקיישן חדש. צילום: שניר (סופגי) גואטה

5. להתפנק עם קינוחי ערמונים

מייזון קייזר, הפטיסרי הצרפתי שכבש את תל אביב בסערה, משיק בימים אלה סניף שלישי במתחם מידטאון בעיר. הסניף, בדומה לסניף הדגל בנמל, כולל בית מלאכה ומאפייה גדולה צמודה, שם נאפים המוצרים כל יום, לאורך כל היום. לרגל ההשקה של הבוטיק החדש – ולרגל הסתיו ואולי אפילו ניצנים של החורף – משיקים במקום גם סדרה של קינוחים על בסיס ערמונים שיוצעו במהלך נובמבר: מונט בלאן עם מרנג שוויצרי וקרם ערמונים, סנט הונורה ערמונים ואפילו לחם מחמצת עם חתיכות ערמונים.

מתי: ראשון עד שבת

איפה: מייזון קייזר

הסתיו כבר כאן קולקציית קינוחי ערמונים במייזון קייזר. צילום אפיק גבאי
הסתיו כבר כאן קולקציית קינוחי ערמונים במייזון קייזר. צילום אפיק גבאי

6. לחגוג עם כל הקדושים. או לפחות עם חלקם

האלווין, או בעברית "ליל כל הקדושים", החג המאוד-אמריקאי שחוגגים בסוף השבוע הקרוב, הולך ומפציע גם במחוזותינו כמו כל סיבה למסיבה אחרת מהעולם בשנים האחרונות. גם במסעדות תופסים טרמפ על החגיגה ומציעים תפריטים, ספיישלים ומנות מיוחדות ברוח החג השמח-מפחיד הזה: במסעדה האיטלקית סרפינה חוגגים עם ספיישל מנות דלעת כמו אנילוטי דלעת וגבינה מלוחה, קרם דלעת ודלעת מזוגגת או קינוח סמי פרדו דלעת עם קרמבל פקאן וגלידת דלעת מרווה. גם במלי מלו, הקיטשן בר של מאיר אדוני, עושים כבוד לדלעות והדלועים עם מנות כמו סטייק דלעת בחמאת בר בלאן, אגוזי לוז מקורמלים, פטה כבשים, קרמבל מח עצם וזעתר טרי. ברשת הקינוחים אולי הכי אמריקאית במחוזותינו, השואורום, מציעים קולקצייה מסתורית של ברלינרים (דונאט ללא חור), שטעמם מתגלה רק לאחר הביס הראשון. כולם, כמובן, בצבעים הולמים ובהשראת החג.

מתי: עד סוף אוקטובר

איפה: סרפינה, מלי מלו, השואורום

טריק או טריט האלווין בשואורום. צילום: תמוז רחמן
טריק או טריט האלווין בשואורום. צילום: תמוז רחמן

7. לנסות בראנץ' חדש על טהרת דגים

לשלל המסעדות השוות שהשיקו בראנצ'ים בחודש האחרון מצטרפת עכשיו גם שאראק – המסעדה המתחדשת בניצוחם של השפים מאור זגורי ורוסלאן אוסוב. מדי שבת תוצע במקום ארוחה המבוססת, כמו תפריט המסעדה השוטף, על דגים ושאר מטעמים מהים, ובה מנות כמו מסבאחה קלמארי, בורקס סרטנים וריקוטה עם ביצה עלומה וקריספי קייל, אויסטרים בשלוש צורות הכנה וקונפי דג טרי עם בריוש. בקיצור, תפנו מקום בבטן ותפנו מקום בלו"ז, כרגיל, לשנ"צ שאחרי.

מתי: שבת, 12:00-16:00

איפה: שאראק

הרבה דגים בים בורקס סרטנים בבראנץ' בשאראק. צילום: איתן וכסמן
הרבה דגים בים בורקס סרטנים בבראנץ' בשאראק. צילום: איתן וכסמן

ללגום קוקטיילים לצד מנות מקסיקניות

האימפריאל, בר הקוקטיילים הוותיק והאהוב, נפתח מחדש ומשיק תפריט אוכל חדש שעליו אמון השף עינב אזגורי. אזגורי יצר, כמו שהוא אוהב, מנות מושחתות ו'מלוכלכות' – הפעם בהשראה מקסיקנית ומטבח הטקס-מקס האמריקאי. בתפריט אפשר למצוא מנות כמו טאקו עם בשר מפורק, אבוקדו, סלסה ורדה ואננס טרי, ספייריבס טלה על העצם עם דבש, פלפל צ'יפוטלה חריף וליים או סביצ'ה דג ים נא עם אננס ואבוקדו טריים, לצ'ה דה טיגרה, אצות נורי, ליים וכוסברה. כל זה מגיע, כמובן, לצד תפריט קוקטיילים מגוון שמשתלב בול.

מתי: ראשון-שבת

איפה: אימפריאל