חדשות האוכל

מהר מהר, לפני שייגמר: 6 דברים שצריך לטעום השבוע

Middle שרונה מרקט (צילום: נועם פריסמן)
Middle שרונה מרקט (צילום: נועם פריסמן)

הבר החדש שבו כל השפים נפגשים, פחמימות משודרגות בשרון והזדמנות לסייע בשיקום כרם זיתים שנשרף. כל מה שטעים השבוע

8 באוגוסט 2021

 

1. לבקר בבר השפים הראשון בארץ

Middle, הבר החדש שנפתח בשבוע שעבר בשרונה מרקט, הוא קצת כמו ספיד-דייט של מנות שף: אתם מגיעים למקום אחד, בו אתם יכולים לבחור בין מנה של אייל שני לכזו של אסף גרניט, יובל בן נריה, יוגב ירוס או רחל בן אלול. או פשוט לטעום אחת מכל אחד יחד. ואם זה לא מספיק – אז אפשר גם לשתות אלכוהול במחירי הפי האוור לאורך כל היום (כולל קוקטיילים מיוחדים למקום שרקח המיקסולוג מוש בודניק). אז מה בתפריט? צלעות תירס ונאגטס עוף על מקל מ-GG קובלה של אסף גרניט; תפו"א שנדרס או כבד של תרנגולת בפיתה מהמזנון של אייל שני; כריך רוסטביף צלוי מרוקוס של יוגב ירוס; קריספי צ'יקן בלחמנית חלב ממיאזקי של יובל בן נריה; שלישיית ברוסקטות מרחל בשדרה של רחל בן אלול וגם מנות דגים נאות מפישופ ופלטת גבינות מלה פרומז'רי. רק מלקרוא את כל זה שבענו.

מתי: ראשון-שישי

איפה: שרונה מרקט

סופרגרופ קולינרי Middle, שרונה מרקט. צילום: נועם פריסמן
סופרגרופ קולינרי Middle, שרונה מרקט. צילום: נועם פריסמן

2. לסייע בשיקום כרם שנשרף

בסוף יולי פרצה שריפה באחד מכרמי הזיתים הביו-דינאמיים של "ריש לקיש", בית בד שמייצר שמן זית אורגני במושב ציפורי שבצפון. כרם אחד מתוך כמה אמנם, אבל הפקת השמן נפגעה. וכאן אתם נכנסים לתמונה: בשתי השבתות האחרונות בחודש אוגוסט יתקיימו מפגשים קהילתיים לטובת שיקום הכרם הפגוע. אנשי הכרם, ובראשם האגרונומית איילה נוי מאיר, קוראים לציבור הרחב להרתם ולסייע. "גם זה חלק מלהיות חקלאי – ברגע אחד לאבד 15 שנה של טיפול ואהבה ולהתחיל הכל מהתחלה", כתבה נוי מאיר לאחר השריפה בעמוד האינסטגרם של בית הבד. "אנחנו למדים כל יום מחדש איך להמשיך באופטימיות הלאה, רק בהתבוננות מכוחות החיים של עצי הזית שלנו".

מתי: 21.8 ו-28.8. להרשמה

איפה: ריש לקיש 

בואו לתת יד הכרם השרוף של ריש לקיש. צילום: טל סורסקי
בואו לתת יד הכרם השרוף של ריש לקיש. צילום: טל סורסקי

3. לטעום מנות שף בהשראת פרובנס

WHISPERING ANGEL, שמקורו בפרובנס, נחשב בעיני רבים לאחד ממותגי הרוזה הטובים בעולם. לרגל השקתו בארץ חבר יקב שאטו דסקלנס לשש ממסעדות שף מקומיות, שבהן יצרו השפים מנות שיתאימו לטעמו היבש, הרענן והפירותי של היין. החל מהיום ובמשך שבוע תוכלו למצוא את היין לצד טרטר אינטיאס עם ויניגרט עשבים, פטל בוסר וענבים קפואים של תומר טל בג'ורג' וג'ון; לצד בייבי ג'ם עם בשר סרטנים של גיא אריש במשיה; לצד סשימי טונה אלבקור של ניר מסיקה בתמנע; לצד טורטליני ראש לוקוס של מוטי טיטמן במלגו ומלבר; לצד סרדינים כבושים עם חמישה סוגי עגבניות של ברק חסן בהוטל מונטיפיורי ולצד דג ים נא ברוטב ענבי בוסר של רז סלע בטורקיז.

מתי: עד ה-15.8

איפה: ג'ורג' וג'וןמשיה, תמנע, מלגו ומלבר, הוטל מונטיפיורי, טורקיז

כמו בפרובנס טורטליני ראש לוקוס במלגו ומלבר ורוזה של WHISPERING ANGEL. צילום: אסף קרלה
כמו בפרובנס טורטליני ראש לוקוס במלגו ומלבר ורוזה של WHISPERING ANGEL. צילום: אסף קרלה

4. לצפות בשקיעה בחווה חקלאית

חוות האירוח החקלאית פארמה קולטורה במושב בני ציון משיקה שיתוף פעולה מסקרן עם מותג הוודקה הצרפתי Grey Goose. ביום רביעי הקרוב יתקיים בחווה ערב קולינרי ייחודי, במסגרתו תוכלו להתארח במקום המקסים שהקימה לפני שש שנים גיל שחם עמית יחד עם בן זוגה. לצד הביקור בערוגות הירקות האורגניים תקבלו גם מארז לטובת חוויית שקיעה מושלמת עם שמיכת קיץ לפיקניק, גרילנדת תאורה, בקבוק מהמהדורה המוגבלת Grey Goose Sunset, מיץ אגסים טבעי, בקבוק טוניק. וכל זה, כמובן – לצד ארוחה משובחת מהחווה.

מתי: 11.8 החל מ-19:00 (לרכישת כרטיסים)

איפה: פארמה קולטורה

שקיעה וארוחה בין ערוגות החווה שיתוף פעולה בין פארמה קולטורה לוודקה גריי גוס. צילום: דוד מלכה
שקיעה וארוחה בין ערוגות החווה שיתוף פעולה בין פארמה קולטורה לוודקה גריי גוס. צילום: דוד מלכה

5. להתענג על פחמימות בשרון

נומילי, הפטיסרי הכפר סבאי האהוב, משתדרג לחלל גדול יותר, וגם במטבח קונדיטוריה משלו. בסניף החדש ברחוב ויצמן בעיר ממשיכים לעמול השף-קונדיטור דן קלי וזוגתו תמי לייב על האופציה להביא את פריז הכי קרוב שאפשר לתושבי האזור (והם עושים זאת במקביל גם בסניף בהוד השרון שנפתח לפני 4 שנים). בעקבות המעבר לחלל החדש חל באופן טבעי גם שדרוג בתפריט. רשימת המאפים כוללת עכשיו גם קרואסון עם קרם שקדים ואגסים, מאפה קרם פטיסייר ופצפוצי שוקולד, בריוש נוצ'לה או דובדבנים ועוד; תפריט הקינוחים, בהשראה צרפתית כמובן, כולל פחזניות פטיסייר, אקלרים, מילפיי ופריז ברסט; ויש גם לחמים מסוגים שונים, קישים, עוגות ובעצם מה לא.

מתי: ראשון-שישי

איפה: נומילי

בפחמימות ננוחם נומילי, כפר סבא. צילום: אנטולי מיכאלו
בפחמימות ננוחם נומילי, כפר סבא. צילום: אנטולי מיכאלו

6. לספור לאחור לפתיחה המסקרנת של התקופה הקרובה

אחת החדשות הכי מעניינות השבוע מגיעות מהשף רז רהב ושותפיו למסעדת OCD ביפו: בעוד כחודשיים תיפתח מסעדת-אחות למסעדת האם, בגרסה קצת מצומצמת ועממית יותר, באזור שוק לוינסקי. רהב ייכנס לחלל שאיכלס בעבר את מסעדת החלוצים 3, שמאז שנסגרה היו ניסיונות לפתוח בו מקומות חדשים אך כולם נכשלו. התפריט במקום החדש של רהב ישמור, כך הוא מבטיח, על הרמה הגבוהה של האוכל ב-OCD, אבל בניגוד לדרך שבה עבד כל השנים – יהיה תפריט שממנו אפשר יהיה לבחור מנות, ולא תפריט קבוע של מנות מתוזמנות בסבבים בכל ערב. אנחנו בהחלט מחכים לראות מה הוא זומם.

מתי: החל מאוקטובר, בשאיפה

איפה: החלוצים 3 ת"א

אנחנו ממתינים השף רז רהב. צילום: איליה מלניקוב