מתכון

עוגת קובה טבעונית

אפריל 2019
6 דירוגים
עוגת קובה טבעונית. צילום: יעל אילן
עוגת קובה טבעונית. צילום: יעל אילן

במקום לעמוד ולהכין קובה אחת אחת, פשוט לוקחים את בצק הקובה והופכים אותו לעוגה. מתוך ספרה של איה קרמרמן "מתרגשת"

את הרעיון למנה קיבלתי מספר בישול. נראה לי רעיון גאוני. במקום לעמוד ולהכין קובה אחת אחת, פשוט לוקחים את בצק הקובה והופכים אותו לעוגה. זו מנה שדורשת יותר הכנה מרוב המנות האחרות בספר. על אף שהיא לא מכילה בשר, אני מכינה אותה בחגים. במקום להשתמש בסיר או בפיירקס, אני משתמשת בתבנית עגולה מסיליקון או בתבנית נייר עגולה חד פעמית. זה מאפשר לי חילוץ קל של העוגה.

מה צריך?
ליצירת רשימת קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

ליצירת סל קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

החומרים
ליצירת רשימת קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

ליצירת סל קניות - יש לסמן את המצרכים החסרים

למעטפת

למילוי

שלחו את רשימת הקניות במייל לוח מידות ומשקלות מה צריך?

אופן ההכנה

1

שמים את הבורגול בקערה עם שפע מים ומשרים כ-20 דקות. סוחטים היטב ומעבירים למעבד מזון עם הבצל והתבלינים. מעבדים עד שנוצר בצק. מניחים בצד.

2

מחממים 2-3 כפות שמן בסיר ומטגנים בצל ושום. מוסיפים את הבהרט, מטגנים תוך ערבוב, ונותנים לו להוציא את הארומה המיוחדת שלו.

3

מוסיפים לסיר פטריות וערמונים ומטגנים 3-4 דקות. מוסיפים פיסטוק, שקדים וצנוברים ומטגנים עוד דקה שתיים. מוסיפים חמוציות, צימוקים ומלח, מערבבים ומטגנים עוד שתי דקות. מסירים מהאש.

4

מחממים תנור ל-230-240 מעלות. מצפים תבנית עגולה בנייר אפיה ומשטחים בה, בידיים רטובות, מחצית מהבצק. על בצק הבורגול מניחים את כל המלית ומהדקים אותה מעט עם כף או עם היד. על שכבת המלית מניחים את המחצית השניה של בצק כך שמתקבלות 3 שכבות.

5

אם רוצים חורצים על פני ה"עוגה" סימני פריסה או שתי וערב. מזלפים שמן זית ואופים כ -25 דקות עד הזהבה. מגישים חם.

המתכון מתוך ספרה  של איה קרמרמן "מתרגשת",  בהוצאת מודן. 98 שקלים, 219 עמ'. כשר