מתכון

גאלט תותים וקרם שקדים עם גלידה וזרעי כוסברה

הגאלט הזה הוא קינוח מושלם שמגישים לצד גלידת וניל עם טוויסט לא פחות מגאוני - זרעי כוסברה מסוכרים

1,459 בשלנים התעניינו במתכון זה
גאלט תותים וקרם שקדים עם גלידה וזרעי כוסברה של מאי ישורון. צילום: שני בריל; סטיילינג: עינב רייכנר
גאלט תותים וקרם שקדים עם גלידה וזרעי כוסברה של מאי ישורון. צילום: שני בריל; סטיילינג: עינב רייכנר

כולם אוהבים תותים טריים, אבל מתברר שגם כשהם אפויים הם טעימים לא פחות, נימוחים ומתקתקים. הגאלט הזה הוא קינוח מושלם שמגישים לצד גלידת וניל עם טוויסט לא פחות מגאוני – זרעי כוסברה מסוכרים, שמוסיפים ארומה מיוחדת במינה.

את זרעי הכוסברה המסוכרים מכינים לבד והם תוספת נפלאה לגלידות, קינוחי כוסות ועוד.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

לקרם שקדים

להרכבה

להברשה

להגשה

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

מערבלים בקערת מיקסר עם וו גיטרה קמח, מלח, סוכר וחמאה שתיים־שלוש דקות לתערובת פירורית. מוסיפים מים ומחית וניל וממשיכים לעבד כחצי דקה לאיחוד (אם הבצק נראה יבש, אפשר להוסיף עוד כף מים). אוספים את הבצק לדיסקית, מרדדים בין שני ניירות אפייה לעיגול בעובי ארבעה מ"מ ומעבירים למקרר לחצי שעה־שעה.

מכינים קרם שקדים

2

מערבלים בקערת מיקסר עם וו גיטרה חמאה, אבקת סוכר ואבקת שקדים שתיים־שלוש דקות לתערובת קרמית. מוסיפים ביצה, ליקר ומחית וניל ומערבלים להטמעה. מוסיפים קורנפלור וממשיכים לערבב לאיחוד. מעבירים את הקרם לשק זילוף. מעלים את טמפרטורת התנור ל־170 מעלות.

מרכיבים את הטארט

3

מניחים את הבצק בתבנית ומסירים את נייר האפייה משני הצדדים. מורחים על הבצק מעט ריבה ומשאירים שוליים ריקים של שניים־שלושה ס"מ. מזלפים על הריבה את קרם השקדים, מסדרים על הקרם תותים כשהחלק החתוך שלהם כלפי מטה, מקפלים את דפנות הבצק מעל התותים ומברישים אותו במעט ביצה או מים.

4

אופים את הגאלט 25־30 דקות להזהבה והתייצבות הקרם. מגישים בטמפרטורת החדר לצד גלידת וניל עם זרעי כוסברה מסוכרים (לא חובה). הגאלט נשמר בכלי אטום במקרר כשלושה ימים.