מתכון

דונאטס תפוחים בזיגוג ג'ינג'ר

מעין עוגות קטנות, רכות ונפלאות במתיקות עדינה

9,733 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2020
  • דונאטס תפוחים בזיגוג ג'ינג'ר של רינת צדוק. צילום: דניאל לילה
    דונאטס תפוחים בזיגוג ג'ינג'ר של רינת צדוק. צילום: דניאל לילה
  • דונאטס תפוחים בזיגוג ג'ינג'ר של רינת צדוק. צילום: דניאל לילה
    דונאטס תפוחים בזיגוג ג'ינג'ר של רינת צדוק. צילום: דניאל לילה

לפני כמה שנים גרנו בניו יורק. בעונת התפוחים, שוק האיכרים שהתארח ביוניון סקוור היה מתמלא במגוון גדול של זני תפוחי עץ. ליד הקופות בכל הדוכנים מכרו מוצרי תפוחים: רסק, דונאטס, סיידר מהביל וצ'יפס תפוחים פריך. הדונאט היה מסקרן, אבל חששתי מהחוויה המאכזבת של דונאט אמריקאי מתוק ושמנוני מדי ודחיתי את הטעימה. בסוף נכנעתי לפיתוי וזה השתלם: דונאטס תפוחים הם מעין עוגות קטנות, רכות ונפלאות במתיקות עדינה. להכנה נדרשות תבניות שקעי דונאטס מסיליקון או אלומיניום (אפשר להשיג גם כתבניות בודדות).

אפשר ורצוי להשתמש בסיידר תפוחים ביתי וחומץ תפוחים ביתי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לדונאטס

לזיגוג

אופן ההכנה

מכינים את הדונאטס

1

מחממים תנור ל-165 מעלות ומשמנים תבניות דונאטס בשמן קוקוס. מערבבים בקערה רחבה קמח, אבקת אפייה, סודה לשתייה, מלח, סוכר קנים וקינמון.

2

בקערה נפרדת טורפים בעזרת מטרפה ביצה, ג׳ינג׳ר, סיידר, חומץ, מחית תפוחים, תמצית וניל, שמן זית ושמן קוקוס לבלילה חלקה.

3

מוסיפים את תערובת הקמח לתערובת הביצה ומחית התפוחים ומערבבים במינימום תנועות לעיסה חלקה ואחידה (נמנעים מערבוב יתר, הוא יפגע במרקם). יוצקים את העיסה לתבניות עד ל־ 3/4 מגובהן. מעבירים את התבניות לתנור ואופים כ־ 10 דקות עד שקיסם המוחדר לדונאטס מגיח לח אך נקי מפירורים. מוציאים מהתנור ומצננים מעט.

מכינים את הזיגוג

4

מעבירים את כל חומרי הזיגוג לסיר ומחממים מעל להבה נמוכה 2־ 3 דקות. מסננים, טועמים ומתקנים תיבול. יוצקים את הזיגוג מעל הדונאטס בעזרת כף.