המלצה לחול המועד: רצועת סרטי האוכל בפסטיבל חיפה

למבקרים בפסטיבל חיפה יחכו סרטים קולינריים על אוכל מקרב לבבות, פאנלים מרתקים וטעימות ופינוקים במסעדות העיר

השף הנודד. צילום: סאוק-וון צ'וי, יאון-באי לי, סאוק-הו ג'ונק
השף הנודד. צילום: סאוק-וון צ'וי, יאון-באי לי, סאוק-הו ג'ונק
15 באוקטובר 2019

פסטיבל הסרטים הבינלאומי תמיד מספק סיבות מצוינות לנסוע לחיפה (ובאותה הזדמנות – לאכול קוסטיצה במעיין הבירה), אבל השנה מקבלים חובבי האוכל סיבה טובה במיוחד – רצועת "קולנוע קולינרי" בה יוצגו בהקרנות בכורה סרטים חדשים ועטורי שבחים בנושא אוכל. הסרטים שיוצגו השנה עוסקים באוכל כאמצעי לקירוב לבבות, וילוו בפאנלים בהנחיית אשת התקשורת והקולינריה הילה אלפרט ובטעימות מבתי אוכל נבחרים באזור. במקביל יציעו מוסדות קולינריים ברחבי העיר הטבות והנחות למבקרים לאורך כל ימי הפסטיבל.

לא צופים על בטן ריקה – המסעדות המומלצות בחיפה

הסרטים והאירועים ברצועת "קולנוע קולינרי"

שֶׁבֶת אחים (Breaking Bread)

פסטיבל א-שאם, פסטיבל האוכל הערבי בחיפה, עומד במרכז סרט תיעודי חדש. המתכון: לערבב יחד שלושה תבשילים ערביים – קישק, מקלובה וקדאיף ולהוסיף את הגיבורה, ד"ר נוף עתאמנה אסמעיל, שייסדה את הפסטיבל מתוך רצון להביא לשינוי חברתי דרך אוכל; ברקע מרצדת דמותה של העיר חיפה, עיר של דו קיום, והתוצר הסופי מציע סרט על תקווה, שיתוף פעולה ומטבח אקזוטי.

לאחר הסרט תתקיים שיחה בנושא "מטבח מקומי – מטבח אחד לשני עמים": הילה אלפרט, בת אליז הוק יוצרת הסרט וד"ר נוף עתאמנה אסמעיל ישוחחו על התמורות במטבח הערבי בעיצוב זהות, על פוליטיקה של אוכל, על נשים במטבח הערבי ועל מערכת יחסים בין מסורת ליצירה. מאפיית ג'רסי תגיש למשתתפים טעימות של פטאייר תרד.
שבת 19.10, שעה 11:30

איך מביאים שינוי חברתי דרך אוכל? הסרט שבת אחים. צילום: עופר בן יהודה
איך מביאים שינוי חברתי דרך אוכל? הסרט שבת אחים. צילום: עופר בן יהודה

בבקבוק (In the Bottle)

תיירי בארה אוהב שלושה דברים: אמנות, יין ואת דון קישוט. לילה אחד הוא כותב רומן קצר על מסע בעקבות יקבים בין צרפת לספרד. כמה חברים קונים את הספר אך הוא שוקע באלמוניות עד שמפיק סרטים מחליט לעבד אותו למסך. לפתע מוצא עצמו תיירי שותה כוס יין עם חברים חדשים – השחקנים חוזה גרסיה וז'ואל דופוש. הסרט החינני ומלא החיים, עוקב אחר השלושה כשהם יוצאים לדרך במיני קופר ישנה וחבוטה עם פסל מתכת של דון קישוט, אלפיים קילומטר שצריך לעבור בשלושה עשר יום והרבה יין. המטרה: לה מנצ'ה, מקום מגוריו של האיש שלחם בטחנות רוח.

לאחר הסרט תתקיים שיחה בנושא "מה בבקבוק?" הילה אלפרט תשוחח עם היינן אלי בן זקן מיקב קסטל על דרך היין, על האצור בבקבוק חייו ועל התמורות בתעשייה זו בארץ ובעולם. לצד השיח יוגשו יינות של יקב וורטמן החיפאי, לצד גבינות בוטיק של מחלבת הנוקד (גילון).
הקרנת בכורה ישראלית: יום ו' 18.10, שעה 14:30

השף הנודד (The Wandering Chef)

ג'יהו אים, שידוע בכינוי 'השף הנודד', נוסע ברחבי דרום קוריאה ומחפש אחר מרכיבים מיוחדים כמו למשל עשבים, שורשים, ואזוב, כולם בעלי יכולת ריפוי. במהלך מסעותיו לגילוי האוצרות החבויים של אמא אדמה, פוגש ג'יהו באשה מיוחדת שמובילה אותו לאתגר יוצא דופן: להמציא ולבשל 108 תבשילים במהלך 24 שעות, לציון מאה ושמונת המכשולים שעומדים על פי המסורת הבודהיסטית בדרך להתעוררות.

לאחר הסרט תתקיים שיחה בנושא "ליקוט קיימות בראי המסורת והדתות השונות": הילה אלפרט תשוחח עם ד"ר אורי מאיר-צ'יזיק, מומחה ומרצה להיסטוריה של הרפואה והתזונה ולליקוט צמחי בר למאכל, שיספר על הליקוט, חשיבותו, מקומו בארון התרופות, הפוליטיקה שבתוכו, ליקוט יתר, המגמה בארץ ובעולם ועל היכולות שאבדו לנו במרוצת השנים. לצד השיח ייערכו טעימות של מסעדת טאיפיי האסייתית בהובלת השף יום וואנג, שיגישו מנות קוריאניות מסורתיות כדוגמת קימצ'י, ביבימבאפ ועוד.
שבת 19.10, שעה 15:30, חוה"מ סוכות

טעם השמיים (A Taste of Sky)

קלאוס מאייר הוא יזם קולינרי מדנמרק וממייסדי מסעדת 'נומה' המהוללת ועטורת כוכבי מישלן. מאייר מגיע לבוליביה כדי להשיק מהפכה גסטרונומית בלה פז – לפתוח את 'גוסטו', מסעדת עלית ובית ספר לבישול עבור הצעירים העניים של המדינה. קנזו, צייד שגדל ביערות האמזונס, ומריה קלאודיה, שנולדה בהרי האנדים, לומדים ב'גוסטו', עובדים לקראת עתיד טוב יותר ומנסים להפוך את בוליביה ליעד הקולינרי הבא.

לאחר הסרט תתקיים שיחה בנושא "מבשלים סיכוי": הילה אלפרט תשוחח עם השף פרנק אזולאי על קורות חייו האישיים, המקומות בהם המטבח פוגש את הרחוב ועל עולם המסעדנות שמתכתב בהצלחה מוכחת עם עולם הנערים בסיכון. השף אזולאי נולד בפריז והיה חלק מחבורות רחוב בעיר, מהן המשיך לפנימייה של נוער בסיכון, כשלאחר כך עלה ארצה, שירת בצבא ובין לבין פצח ברומן ארוך שנים עם המטבח. לצד השיח יוגשו מנות תוצרת המיזם הקולינרי 'רובין פוד', בהובלת השף קובי קורלה, שעוסק בהצלת מזון.

יום א' 20.10, שעה 12:00, ערב שמחת תורה

הקרנות כל הסרטים ייערכו בסינמטק חיפה והאירועים שבסיומם יתקיימו בגן הפסטיבל הסמוך. מחיר למשתתף: 85 ש"ח.
עוד פרטים באתר הפסטיבל