בכפיים בכפיים

הסלון של אייל שני נפתח בניו יורק

אייל שני והפיתה המפורסמת. צילום: אנטולי מיכאלו
אייל שני והפיתה המפורסמת. צילום: אנטולי מיכאלו

אחרי שעבר לניו יורק "כדי להגשים חלום של 30 שנה", שני פותח מקבילה למסעדה התל אביבית וזאת רק ההתחלה

16 באפריל 2019

ריקודים על שולחנות, צ'ייסרים, מטבח פתוח וטבחים שדופקים על סירים ומשקיעים בכל עגבניה – הקרקס של אייל שני מגיע לעיר הגדולה. שני פתח במנהטן סניף ראשון מחוץ לישראל של הסלון עם אותו די.אן.איי שמחלק את דעת הקהל לשניים: אלה שחושבים שמדובר בגאונות ואלה שחושבים שפראיירים לא מתים. בכל מקרה מדובר בהימור שאם יצליח יעלה את שני לראש רשימת השפים הישראלים המצליחים בחו"ל.

Hasalon שנפתח ב-Hell's Kitchen מעתיק לניו יורק את הקונספט שמצליח בתל אביב: מקום שפועל בסופי שבוע בלבד (שאר הזמן מיועד לאירועים פרטיים), ותפריט לא קבוע מחומרי גלם מקומיים, למשל פירה מתפוחי אדמה מאיידהו, "פסטה עדינה מירקות פראיים" וכמובן כרובית תינוקת. אוכל שמונח ישירות על הבר, מטבח פתוח, הכנה פרונטלית וטאבון ענק אמורים לקסום לאלפיון העליון של ניו יורק, שלא מורגל בדחיפת ידיים ומזלגות.המקום מעוצב בסגנון שמזכיר את הסלון בתל אביב וכך גם חלוקת הערב לשני סבבים: שקט יותר ב-18:00, ומ-20:00 מוזיקה וריקודים שמתגברים עד למסיבה. התמחור גבוה אפילו במונחי ניו יורק, כ-150 דולר לאדם, בדומה למסעדות כוכבי מישלן כמו Jean-Georges ו-Daniel. יחד עם שתיה וטיפ, ערב בסלון יכול לטפס בקלות ל-250 דולר לאורח, a pricey affair כפי שמגדיר זאת אתר Eater. למרות זאת הבאזז כנראה עובד: המסעדה פתוחה בימים חמישי-שבת, ונכון להיום רשימת ההזמנות מלאה עד לשבוע הראשון של חודש מאי.
הסלון בתל אביב. צילום: אסף הדר
הסלון בתל אביב. צילום: אסף הדר

בחודשיים האחרונים עבר שני לניו יורק "כדי להגשים חלום של 30 שנה", כפי שכתב בפוסט באינסטגרם. יחד איתו הגיעו יובל לשם, השף בפועל של הסלון בתל אביב, וצוות טבחים שמכיר את ההתנהלות הייחודית. הסלון מרכז את מרבית תשומת הלב והאנרגיה, אבל חוץ ממנו שולחת האימפריה של שני עוד זרועות בניו יורק.

לפני פחות מחודש סניף נוסף של המזנון באפר ווסט סייד, כהכנה להרחבת הרשת למקומות נוספים בעיר ומחוצה לה. מסעדת מלכה הכשרה נמצאת גם היא על הכוונת לקראת שיעתוק, וכך גם הבר-מסעדה פורט סעיד, בשותפות של שני וקבוצת התדר. חוץ מניו יורק פועלים סניפי המזנון בהצלחה בווינה, במלבורן ובשני לוקיישנים בפריז. מקורבים מספרים על תכנון לפתוח סניפים נוספים בלוס אנג'לס וטוקיו. אם עד כה אסף גרניט היה השם הישראלי החם בקולינריה העולמית, נראה שאו טו טו הבכורה עוברת לאייל שני.