מה חדש?

מסעדת השף החדשה באילת ועוד 5 דברים שצריך לטעום השבוע

MAMO. צילום: מידן גיל ארוש
MAMO. צילום: מידן גיל ארוש

מדרום עד צפון: המסעדה המבטיחה באילת, הפטיסרי המסקרן באשדוד, הקוקטיילים בתל אביב ופסטיבל האוכל בגליל. כל מה שטעים השבוע

16 במאי 2022

1. לרדת דרומה למסעדת שף באילת

הפתיחה הכי מעניינת של השבוע קורית בעיר הכי דרומית שלנו, אילת, שבה פתח השף אוהד לוי מסעדה חדשה בשם MAMO. את לוי אתם אולי מכירים בתור אחד המתמודדים האהובים בתכנית הריאליטי "המסעדה הבאה". בשנים האחרונות הוא חי ועובד בבאר אורה שבדרום הארץ, אבל לפני כן שימש כשף בפועל של המסעדות צ'יקטי בתל אביב וביסטרו וניה בחיפה. את המסעדה, אותה הוא מגדיר כ"מסעדה ים תיכונית על שפת הים האדום" הוא פתח במהירות הבזק יחד עם אשתו ילנה, אחרי שהפעילו יחד פופ-אפ מוצלח מאוד בפסח האחרון. התפריט מבוסס על מנות קטנות ומושקעות, הרבה אלכוהול, מוזיקה ושמח.

מתי: שני-שבת

איפה: MAMO

איך גילה השף אוהד לוי את האש?

סיבה טובה לרדת לאילת שף אוהד לוי. צילום: מידן גיל ארוש
סיבה טובה לרדת לאילת שף אוהד לוי. צילום: מידן גיל ארוש

2. להתפנק בפטיסרי צרפתי באשדוד

מצפינים אבל בהדרגה: באשדוד נפתח לאחרונה לה גוטה – פטיסרי צרפתי של אורלי כץ. כץ, שף־קונדיטורית, למדה אצל השף־קונדיטור ערן שוורצברד ואחר כך גם בביה"ס דנון. מדי יום היא מציעה במקום קינוחי גורמה צרפתיים קלאסיים לצד קינוחים מודרניים ומאפים מסורתיים. את כל המרקמים, המוסים והקרמים מייצרת אורלי במקום. היא טוחנת באבן רחיים את אגוזי הלוז ופולי הקקאו, יוצרת בעצמה את הקרמים וכן הלאה.

אפשר למצוא שם קינוחים כמו סיטרון – קינוח לימוני המורכב משלושה סוגי לימון: יוזו, ליים ולימון; אקלר שוקולד טונקה; קנלה דה בורדו – עוגת פודינג עם קרום קרמלי פציח מבושמת בוניל ורום; מקרונים וגם מאפים מתוקים ומלוחים.

מתי: ראשן-שישי

איפה: לה גוטה פטיסרי, אבא הילל סילבר 11 אשדוד

מתוק כמו בצרפת לה גוטה פטיסרי באשדוד. צילום: גיל אבירם
מתוק כמו בצרפת לה גוטה פטיסרי באשדוד. צילום: גיל אבירם

3. לטעום מאכלים מסורתיים של עדות שונות

אם אתם כבר באשדוד, אנחנו ממליצים לשים לב גם לפסטיבל "עמים וטעמים" שיתקיים בעיר בימים רביעי וחמישי הקרובים. לטובתו יתאספו חלק ניכר מהמסעדות בעיר הדרומית שיציעו מנות ממטבחים של עדות שונות ורבות, במחיר של 10 שקלים למנה בלבד. תוכלו למצוא שם אינג'ירה אתיופית, צ'יבוריקי וחינקלי גיאורגים, בוריק טוניסאי, באחש בוכרי, סמסה אוזבקית, קוסקוס מרוקאי, סלופי ג'ו אמריקאי ועוד הרבה וריצאיות למאכלי עדות מסורתיים; כל זה לצד מוזיקה חיה מרחבי העולם שתעשה לכם שמח.

מתי: 18-19.5, 18:30-23:00

איפה: גן אלישבע, אשדוד. פרטים נוספים באתר 

כל מאכלי העדות במקום אחד פסטיבל עמים וטעמים באשדוד. צילום: Funia – digital & beyond
כל מאכלי העדות במקום אחד פסטיבל עמים וטעמים באשדוד. צילום: Funia – digital & beyond

4. לשתות קוקטיילים ברחבי תל אביב

לפני שמצפינים ממש, שתי עצירות חובה בתל אביב: הראשונה – בשבוע הקוקטיילים שמתקיים השבוע בפעם הרביעית בעיר, בהשתתפות 80 ברים מובילים, 30 אירועים וסדנאות, פופ אפים ואורחים מרחבי העולם. במשך שבוע שלם תוכלו לעבור בין ברים ברחבי העיר, להיחשף בכל אחד מהם לעולמו של המשקה האלכוהולי, להכיר מותגי אלכוהול מעניינים ולחוות את חיי הלילה התל אביביים. כל אחד מהברים המשתתפים יכין קוקטייל דגל שיימכר ב-30 שקלים. במקביל יתקיימו עשרות אירועי אלכוהול, סדנאות ופופ אפים שיארחו מיקסולוגים מכל העולם. ההשתתפות באמצעות רכישת כרטיסים דיגיטליים דרך האתר בעלות של 39 ש״ח במכירה מוקדמת ועד 50 ש״ח. לאחר הרכישה הכרטיסים יוצגו דרך הטלפון, בכל בר או אירוע אליו תגיעו.

מתי: 15-21.5

איפה: ברחבי תל אביב (וגם קצת מחוצה לה). מידע נוסף ורכישת כרטיסים באתר 

רוצים להכין קוקטיילים בבית? בבקשה

תשתו משהו. ועוד משהו שבוע הקוקטיילים של תל אביב. צילום: נווה אביאני
תשתו משהו. ועוד משהו שבוע הקוקטיילים של תל אביב. צילום: נווה אביאני

5. לבדוק את מסעדת הבשר החדשה בעיר

העצירה הנוספת שלנו בעיר הגדולה היא בטריגר בשר ויין, מסעדה חדשה מבית קבוצת המסעדנים של הפאט קאו והקוקו במבינו, שנפתחה ברחוב מונטיפיורי בחלל שאכלס בעבר את המסעדה דוד ויוסף. המסעדה משתרעת על פני 150 מ"ר הכוללים מרפסת פתוחה והיא מבוססת, כמו שבטח כבר הבנתם, על בשרים ויין. הבשר מגיע מגידול יעודי של פרות חולבות מזן הולשטיין שנולדו וגדלו בארץ ועוברות קיצוב ויישון, וממנו מכינים מנות כמו: שפיץ שייטל בכבישה קרה, חרדל בר בייתי ומלח מלדון; סמאש בורגר קצבים או פריים ריב מיושן על העצם. כל אלה לצד יינות ישראליים ובינלאומיים וגם קולקציית יינות מתחלפים שמיוצרים במיוחד עבור המסעדה.

מתי: ראשון-שבת

איפה: טריגר בשר ויין 

כל מה שאתם צריכים לדעת על נתחי בשר

מסעדה עם בשר טריגר בשר ויין. צילום: שי אשכנזי
מסעדה עם בשר טריגר בשר ויין. צילום: שי אשכנזי

6. להתענג על העונה הכי יפה בגליל המערבי

את הסיבוב שלנו היום אנחנו מסיימים בצפון, בפסטיבל אביב זמן גליל מערבי התשיעי, שייפתח בסוף השבוע. במשך 9 ימים יתקיימו עשרות סיורים, אירועים ומפגשים ברחבי הגליל המערבי, שייפתח עם אירוע "טעם הגליל" שיציג את מיטב התוצרת הקולינרית הגלילית. במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו, למשל, סיור איטלקי בסמטאות עכו עם ביקור במרתף היין של מלון האפנדי, מפגש ביקב שטרן, סיור במצפה מתת עם ארוחה בביתו של השף אורי צור, סדנה להכנת כנאפה ועוד אירועים רבים וטעימים שהבעיה הכי גדולה היא איך בוחרים מתוכם.

מתי: 20-28.5

איפה: ברחבי הגליל המערבי. פרטים על כל אירועי הפסטיבל באתר 

נשארתם רעבים? הנה כמה מסעדות מומלצות בגליל 

זה הזמן פסטיבל אביב זמן גליל מערבי. צילום: אנטולי מיכאלו
זה הזמן פסטיבל אביב זמן גליל מערבי. צילום: אנטולי מיכאלו