המומלצים שלנו

מתנות לפסח 2022

מתנות לפסח 2022. עיצוב קולאז': אווס ג'בארה
צילומים: שלו אריאל, מירב פרברג, טל סיון־ציפורין, יונה פרמינגר, אורי גרון, הגר הירש, יוחאי נוריאל, דורון גימיקים
מתנות לפסח 2022. עיצוב קולאז': אווס ג'בארה צילומים: שלו אריאל, מירב פרברג, טל סיון־ציפורין, יונה פרמינגר, אורי גרון, הגר הירש, יוחאי נוריאל, דורון גימיקים

אגרטל מקליפות תפוזים, מעמד לכוס יין לאמבטיה, בובות פרווה מן הצומח וספרי בישול ואפייה - מתנות מומלצות לפסח

29 במרץ 2022
מריח כמו חג שמח אגרטל מקליפות תפוזים של יולי מרוז | צילום: שלו אריאל
מריח כמו חג שמח אגרטל מקליפות תפוזים של יולי מרוז | צילום: שלו אריאל

אגרטל מקליפות תפוזים

במבט ראשון העבודות של יולי מרוז נראות עשויות מעור, אבל כשמסתכלים מקרוב (ובעיקר מריחים) – מגלים שמדובר בקליפות הדרים מיובשות, שעובדו בטכניקה המונעת התפתחות עובש, אבל שומרת על הריח ההדרי. חלק מקליפות ההדרים משובצות בתכשיטים וחלק מהקליפות מחוברות זו לזו ומפוסלות לגופי תאורה, לקערות ולסלסילות. אהבנו במיוחד את האגרטל בזכות המראה המיוחד, הריח הנעים ובעיקר – השימוש היצירתי בפסולת מזון (לי גיל, עורכת משנה).

כמה עולה: 310 שקלים לאגרטל בגובה 18 סנטימטר; אפשר להזמין לפי מידה
איפה משיגים: באינסטגרם של יולי מרוז 

בשבילנו? רק שחור איורי כוסות קפה של אילנית שמיע
בשבילנו? רק שחור איורי כוסות קפה של אילנית שמיע

איורי כוסות קפה

אין דבר שחיי תלויים בו כנראה יותר מקפה, ואין דבר שחיי ניזונים ממנו יותר מאמנות. לכן זה לא מפתיע שאני מחבבת את העניין שבמסגרתו משתלבים שני הדברים יחד: זה כמה שבועות שהמאיירת אילנית שמיע מאיירת על כוס הקפה שהיא שותה בבוקר איורים דיגיטליים, בין אם זה בבית או בחוץ. את האיורים היא מעלה לחשבון אינסטגרם ייעודי (koret_bacafe) ועכשיו היא גם מוכרת אותם בחנות האונליין שלה. אולי איור מלבב של כוס קפה בבית, יחסוך מכם איזו כוס קפה אחת ביום (רעות ברנע, עורכת מגזין). 

כמה עולה: מ–315 שקלים לאיור
איפה משיגים: באתר של שמיע

 נשנשו בשיק מגש עץ מעוצב של סטודיו Bow | צילום: מירב פרברג
 נשנשו בשיק מגש עץ מעוצב של סטודיו Bow | צילום: מירב פרברג

מגש עץ מעוצב

מגש העץ המכופף של סטודיו Bow הוא בדיוק זה שיהפוך כל נשנוש שתגישו עליו לעמוס בסטייל. הוא מתאים לשולחן החג וגם לאירוח קזו'אלי יותר בימים שאחריו, או בעצם בכל יום אחר בשנה. מאחורי הסטודיו עומדת המעצבת התעשייתית בר גנץ, שמייצרת פרטי נגרות מקוריים בעבודת יד. המוצרים עשויים בטכניקה טבעית וייחודית של כיפוף עץ באמצעות אדים, והם בעלי קו עדין ומינימליסטי, כמו שאנחנו אוהבות (מערכת "השולחן").

כמה עולה: 200־400 שקלים, תלוי בגודל ובסוג העץ
איפה משיגים: באתר הסטודיו

תדליקו את הדוד מעמד כוס יין לאמבטיה
תדליקו את הדוד מעמד כוס יין לאמבטיה

מעמד לכוס יין לאמבטיה

מתקן פשוט, גאוני ונגיש, שהופך את השהות הארוכה באמבטיה לשלמה יותר – מפנקת, מרגיעה וטעימה בהרבה. המעמד נדבק היטב ובקלות לקיר האמבטיה (ללא צורך לקדוח חורים) וכל מה שצריך הוא להציב אותו בהישג יד, להניח בו כוס יין, למלא אמבטיה במלחים או בשמנים ארומטיים ולהתענג על כוס יין, לבן וקריר כמובן (מרב סריג, עורכת ראשית).

כמה עולה: 29–69 שקלים
איפה משיגים: ברחבי הרשת

ביצת הפתעה צלחת קרמיקה לביצים לשולחן החג | צילום: טל סיון־ציפורן
ביצת הפתעה צלחת קרמיקה לביצים לשולחן החג | צילום: טל סיון־ציפורן

צלחת לביצים

נכון, יש לביצה מקום ייעודי בקערת ליל הסדר, אבל מה עושים עם כל שאר חצאי הביצים שעתידים להיטבל במי מלח במהלך ערב החג? הקרמיקאית יערה ניר־כחלון יצרה צלחת קרמיקה ייעודית ומוצלחת עם שקעים מותאמים לחצאי הביצים הקשות, כשהצלחת כולה גם היא בצורת ביצה. את הצלחת תוכלו למצוא במארז מיוחד לחג של המתכונאית שי־לי ליפא, לצד תיק קניות רב־פעמי, ספר מתכונים ועוד (מערכת "השולחן").

כמה עולה: 600 שקלים למארז

איפה משיגים: דרך חשבון האינסטגרם של שי־לי ליפא

כשבא לנו טבע תיק קולר של EMET | צילום: יונה פרימנגר
כשבא לנו טבע תיק קולר של EMET | צילום: יונה פרימנגר

תיק קוּלר

חג האביב מסמל עבורי, בין היתר, את תחילת עונת הפיקניקים, ולכן תיק הקולר של אנת שליין למותג EMET הוא מתנה מושלמת. זהו תיק צידנית חתיך ונוח, עם רצועות יציבות לנשיאה כתיק גב או יד, שיכול להכיל עד שלושה בקבוקי יין, גבינות או גודיז אחרים שדורשים צינון. חשוב לא פחות – התיק מיוצר בארץ בתנאים הוגנים ותומך בשרשרת ספקים מקומית, עשוי פוליאסטר ממוחזר ושתי שכבות מבודדות תרמית ומגיע במגוון צבעים יפהפיים (עינב רייכנר, סטייליסטית אוכל).

כמה עולה: 430 שקלים
איפה משיגים: באתר המותג

יפן זה כאן כוס קרמיקה של shoppu | צילום: יח"צ
יפן זה כאן כוס קרמיקה של shoppu | צילום: יח"צ

כוס לקפה

שופו היא חנות קטנה ומהממת, שאם הייתי יכולה – הייתי לוקחת הביתה את כולה. היא מוכרת מוצרים נבחרים, איכותיים וסופר מיוחדים מיפן: קרמיקה, טקסטיל, חומרי יצירה, פוסטרים, בובות ועוד. באופן טבעי אני מתחברת במיוחד לכלי המטבח, והכי הייתי שמחה לקבל כוס קרמיקה לקפה – בין השאר כי שלי נשברה, ואין משהו שמשמח אותי יותר מלהתחיל את הבוקר עם כוס מושלמת כזו (אולגה טוכשר, עורכת קולינרית).

כמה עולה: 79 שקלים

איפה משיגים: באתר החנות

שתי קוביות קרח ואנחנו מסודרים ורמוט של דלתון | צילום: אורי גרון
שתי קוביות קרח ואנחנו מסודרים ורמוט של דלתון | צילום: אורי גרון

ומה נאכל בחג?

המתכונים שייסדרו לכם את החג

הקינוחים הכי שווים לפסח

ורמוט דלתון

מתוך אהבתו ל"דירטי מרטיני" טוב בסוף יום העבודה, העניק הבעלים של יקב דלתון, אלכס הרוני, יד חופשית לעוזר היינן איתי ביי, שחיפש עם הכורמים שלו אחר עשבי הבר המיוחדים ביותר בגליל, ויצר מהם ורמוט הדרי בסגנון ארץ ישראלי. צתרה ורודה, ערער ארזי, לענה שיחנית, קליפות הדרים ואחרים הושרו ביין מענבי סמיון. התוצאה: ורמוט עם ניחוחות מורכבים של הדרים ותבלינים ים תיכוניים, זעתר ושיבה. בפה מתקתקות הדרית ומרירות קלה. נהדר עם קוביית קרח בערבי הקיץ הממשמשים לבוא. כשר ומבושל (מירה איתן, כתבת יין).

כמה עולה: 125 שקלים
איפה משיגים: במרכז המבקרים של היקב

גם אם אין לכם חתול בובת פרווה של simple happy kitchen
גם אם אין לכם חתול בובת פרווה של simple happy kitchen

בובות פרווה מן הצומח

"Simple Happy Kitchen" הוא פרויקט של מיקי מוטס – מאייר, יזם וטבעוני. הפרויקט הושק לפני כמה שנים כדי לקדם טבעונות, ומאז הוא הספיק להוציא ספר, לפתוח מעדנייה במרכז תל אביב, וגם לייצר סדרה של מרצ'נדייז מאוירים מקסימים של מקורות חלבון, סידן וברזל מן הצומח. אהבנו במיוחד את בובות הפרווה (שהן גם כריות די נוחות) של דמויות כמו במיה, שעועית שחורה, טופו וחומוס (מערכת "השולחן").

כמה עולה: 49 שקלים לבובה
איפה משיגים: בחנות או באתר

באה טוב גם בקיץ קדירת קרמיקה של הגר הירש | צילום: הגר הירש
באה טוב גם בקיץ קדירת קרמיקה של הגר הירש | צילום: הגר הירש

קדירת קרמיקה קיצית

קדירות נחשבות אולי לחורפיות, אבל האמת היא שאפשר להכין בהן מנות מהירות וקלילות, שמשלבות דגנים, קטניות וירקות. השורשים אחרי החורף פשוט מסחררים ויכולים להיכנס בשלמותם לקדירה, שתוציא מהם את המיטב. קדירת קרמיקה יכולה לארח בתוכה גם קינוחים מפירות הקיץ, שעוד רגע יהיו כאן. אבל הכי כיף בחג זה להכניס לתוכה פול, ארטישוק, שום ירוק ואת כל השפע של האביב – ולהגיש בחגיגיות לשולחן החג (מיכל חביביאן, חקלאית ומתכונאית).

כמה עולה: 350–620 שקלים
איפה משיגים: בפייסבוק או בווטסאפ 053-5235377

חותך וחתיך סכין שף של יוחאי נוריאל| צילום: יוחאי נוריאל
חותך וחתיך סכין שף של יוחאי נוריאל| צילום: יוחאי נוריאל

סכין שף

כמישהי שחיה עם שף בבית, אני יודעת בדיוק איזו מתנה תשמח כל חובב בישול – בין אם בשלן ביתי או מקצועי. סכין עשויה מלאכת יד היא מתנה שימושית עם המון מחשבה ורגש. יוחאי נוריאל, טבח בעצמו, מכין סכינים מיוחדות ומחושלות בשילוב סוגי עץ שונים ובהתאמה אישית (שני בריל, צלמת).

כמה עולה: 300-1,700 שקלים, תלוי בגודל ובסוג הפלדה
איפה משיגים: 054-9747266

שלא נתבלבל, בכל זאת שתינו 4 כוסות חותמות לכוס יין. צילום: באדיבות דורון גימיקים
שלא נתבלבל, בכל זאת שתינו 4 כוסות חותמות לכוס יין. צילום: באדיבות דורון גימיקים

רוצים לשתות יין טוב בחג?

25 יינות מומלצים לפסח 2022

חותמות לכוסות יין 

אתם יושבים סביב שולחן החג – מסובים, מדושני עונג ומבוסמים קמעה, לפני הכוס הרביעית והאחרונה למצווה ואחרי ארוחת הסדר הגדולה. כשהמארחים נכונים למזיגת הכוס הרביעית, אתם אומרים במבוכה שאינכם זוכרים היכן הנחתם את הכוס שלכם ומבקשים מהם בגמגום כוס חדשה (בכל זאת, ימי קורונה). כדי שהתרחיש הזה לא יקרה, יצרו ברוב חגיגיות מארז של שישה סמנים לכוסות מסיליקון – צבעוניים, מדליקים ודמויי חותמות שעווה. כל חותמת מגיעה בצבע שונה ועם ברכה אישית משמחת: "אהבה", "אושר", "בריאות", "הצלחה", "שפע" ו"שמחה". למארז מצורף פקק מעוצב לבקבוקי יין, לסגירה חוזרת הרמטית, השומרת על איכות היין וטריותו. מתנה מקורית, שימושית, סביבתית וחגיגית בתקציב זעום (דפנה רובינסון, עורכת לשונית).

כמה עולה: עד 30 שקלים 

איפה משיגים: ברחבי הרשת 

קופסת מתכונים מאויירת

דניה ויינר היא צלמת אוכל, מתכונאית ובעלת הבלוג "מתכוניישן". בתקופת הקורונה היא החלה לעסוק גם באיור של המתכונים שאותם היא כותבת ומצלמת. במקום לאגד אותם לספר בישול רגיל, היא החליטה ליצור קופסת מתכונים מאויירים, מנקודת המבט האישית והיצירתית שלה. הקופסה מכילה 20 מתכונים – הטובים והאהובים ביותר מהבלוג, כשכל איור נעשה באופן שונה באמצעות צבעי מים. אפשר למצוא שם מתכונים לממרחים כמו פסטו ומטבוחה סלק; תבשילים כמו קארי, חריימה ובולונז ומתוקים כמו פאי לימון, עוגיית שוקולד צ׳יפס ועוד.
בתוך הקופסה תוכלו למצוא גם מעמד עץ קטן כדי להעמיד עליו את הגלויה המאויירת בזמן הבישול, או סתם כדי שיהיה יפה במטבח.
כמה עולה: 175 שקלים
מתכון שהוא יצירת אמנות קופסת מתכונים של דניה ויינר. צילום: דניה ויינר
מתכון שהוא יצירת אמנות קופסת מתכונים של דניה ויינר. צילום: דניה ויינר

כלים בעיצובו של השף יותם אוטולנגי

אוטולנגי הוא כנראה השף הישראלי הכי מצליח בעולם (אימפריה של מסעדות בלונדון, מגיש תכנית בישול, כותב בגארדיאן ובניו יורק טיימז ועוד). בימים אלה הוא משיק עבור מותג העיצוב הביטאט קולקציה יפה במיוחד של כלי אוכל והגשה תחת השם "FEAST". את הקולקציה, כך הוא מספר, יצר (יחד עם האמן האיטלקי האמן האיטלקי איבו ביזיניאנו) מתוך מחשבה על ההתכנסויות המשמחות ביותר לארוחה חגיגית, מפגש עם חברים ובני משפחה, שיתוף אוכל, מתכונים וסיפורים. על גבי הכלים מאויירים דימויים מופשטים של ירקות, מרכיב חיוני במטבח שלו ודימוי גרפי חוזר של משיכת מכחול בצורת 'O' שמייצגת פנים, עיגול, נקודה וכמובן: O של Ottolenghi. (מערכת "השולחן").

כמה עולה: צלחות 85־125 שקלים, כלי הגשה 270־310 שקלים.

איפה משיגים: בחנויות רשת הביטאט

 

יעשה לנו שמח על שולחן החג קולקציית הכלים של יותם אוטולנגי להביטאט. צילום: סרקסטודיו

וגם: ארבעה ספרי בישול ואפייה מומלצים לחג

"לאכול טוב יותר" של זהר לוסטיגר־בשן
בספר החדש של זהר לוסטיגר-בשן יש שפע מנות צבעוניות, שמחות, מפתות וטעימות, שעושות חשק לאמץ אורח חיים בריא יותר – ולצדן יש טונות של ידע, עצות והסברים שיעזרו לעשות את זה.

"בייקרי 365 וחברים" של דרור כהן
האופה והבלוגר דרור כהן גייס 14 חברים – בהם טובי הקונדיטורים, האופים והשוקולטיירים בישראל – ויחד הם יצרו ספר מרהיב ומלא במתכוני אפייה יצירתיים בכל דרגות הקושי.

"ימים מתוקים" של נטלי לוין
בספרה החדש "ימים מתוקים", עונה בלוגרית האפייה המוערכת נטלי לוין ("עוגיו.נט") לשאלה שחוזרת על עצמה בקרב עוקביה, האופים הביתיים: איך הופכים מתכון לפרווה – או איך מייצרים  מתוקים נטולי מוצרי חלב, בלי להתפשר על הטעם ועל הנראות? – ומספקת מענה מוצלח לקהל גדל והולך.

"מטבח משלהן" – 50 מנשות האוכל המובילות בישראל מבשלות עתיד טוב יותר
נשות האוכל הכי משפיעות ומעניינות בישראל פותחות את מחברות המתכונים שלהן ונותנות את מתכוני הדגל שלהן – כאלה שליוו אותן בדרכן המקצועית או מתכונים אישיים שהן מבשלות לחברים ולמשפחה. מאחורי כל מנה כזאת יש סיפור אישי, היסטוריה והמון רגש, ובין המתכונים שזורים סיפורים מחייהן של חלק מהמשתתפות עלהאופן שבו האוכל והעיסוק בו עיצבו את חייהן. כל ההכנסות מהספר ייתרמו במלואן לאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית.