רינת צדוק
סל וחומר
מפתחת המתכונים המוכשרת של מאפיית לחמים, חולמת וחיה אוכל מילדותה. רוחשת חיבה עזה לתוצרת מקומית טרייה ולמתכונים בריאים ונגישים עם טעם וריח של בית. כותבת את הטור סל וחומר.
עקבו אחרי

הוקוס קוקוס: קינוחים לפסח בגרסאות חדשות

פודינג קפה, ממתקי קוקוס נוסטלגיים בגרסה בריאה ועדכנית, עוגת אגוזים ושוקולד עם כתר קצפת ופירות שקטפה פרסים, וטופיפי תוצרת בית - רינת צדוק מרעננת את ארסנל הקינוחים של פסח

14 במרץ 2021
עוגת הפרס של סבתא לאה בגרסה של רינת צדוק. סטיילינג: עינב רייכנר | צילום: שני בריל
עוגת הפרס של סבתא לאה בגרסה של רינת צדוק. סטיילינג: עינב רייכנר | צילום: שני בריל

אני רואה בחג הפסח ובאביב הזדמנות לנער קצת הרגלים ישנים. בכל שנה אני משתמשת בחג כדי להתנסות בחומרי גלם חדשים, לגלות איך עובדים איתם ומה הם יכולים לתת לי בהמשך. הרי החג הזה, עם כל האיסורים הקולינריים שבו, הוא בעצם הזמנה להכניס לחיים קמחים שלא השתמשנו בהם קודם ולהתנסות באפייה קצת אחרת. הזירה הכי טובה לעשות את זה בעיניי היא עולם הקינוחים, שכן בפסח המגבלות מחייבות יצירתיות.

בניתי כאן נבחרת מתוקים לחג מקמחים אלטרנטיביים, כמו טפיוקה, קוקוס, קורנפלור ושקדים – הכוללת גם עוגות רושם וקינוחים לשולחן ליל הסדר, וגם חטיפים וממתקים שאפשר להעניק כמתנות לחג בכלי יפה, או לשמור לעצמכם כדי שיעבירו לכם את ימי חול המועד (בלי שתפלו לברירת המחדל הנצחית של מצה עם שוקולד, בכל פעם שתוקף הקרייב למתוק). זוהי הזדמנות מושלמת בשבילכם להכניס לחיים קמחים וחומרי גלם שתמיד נראו לכם מעניינים, אבל לא יצא לכם לתת להם צ'אנס. רבים מהקינוחים הם טבעוניים ופרווה, כך שהם יוכלו להשתלב בארוחת החג הגדולה ויתאימו לכל סוגי הסועדים.

עוגת הפרס של סבתא לאה

חרוטי קוקוס

טופי תמרים מלוח

מרציפן קוקוס ורוד

טופיפי שוקולד ואגוזים

עוגת פרג בציפוי קרם קשיו לימוני

פודינג קפה והל