מנת תירס מושחתת ועוד דברים שעשו לנו את השבוע

ערב של יין לבן וביסים מענגים, כריך מושחת, ארטיקים טבעיים ומנה צמחונית מפתיעה. ארבעה דברים שאהבנו השבוע

צלעות תירס של שף גביראל ישראל, L28. צילום: מתן שופן
צלעות תירס של שף גביראל ישראל, L28. צילום: מתן שופן
29 ביולי 2019

צלעות תירס של L28

שם כזה למנה צמחונית עלול להשמע יומרני אבל התגלה כמדויק להפליא. קלחי התירס הטרי חתוכים בצורה המזכירה צלעות, מטוגנים בטיגון עמוק ומצופים ברוטב עשיר, מושחת ועתיר טעמים שמזכירים את ציפוי הבשר האמריקאי. לקיק הנוסף בטעמים אחראים גבינת הפטה וקליפת הליים המגוררת הפזורים מעל. מרענן לפגוש ספיישל מקורי, יצירתי וקיצי כל כך שמוכיח שאפשר לחדש במנות הראשונות באלגנטיות כובשת.
[גרדה גלזר, עורכת משנה]
ואפשר לנסות את זה בבית – מתכון לצלעות התירס של L28
L28 – כל הפרטים 

ערב יינות לבנים במלגו ומלבר

כפיים לשף מוטי טיטמן ולצוותו על ערב יינות לבנים נפלא, שהכיל שלל מנות ים תיכוניות מנצחות ותפריט יינות קטן אך מדויק שהולם את החך ואת קיץ הישראליים (התאהבתי ב-Argyros Santorini 2016, Assyrtiko הוולקני). החדשות הטובות הן שכמה מהמנות שכיכבו בערב הקונספט ייכנסו לתפריט המסעדה הקבוע, ובהן: ברוסקטה פורל מעושן עם צזיקי ואבן יוגורט (שכבות של עונג), סשימי אלבקור נפלא עם במיה ועגבניות שרופות וצ'יפס עלה גפן – והקינוח הנהדר שהצליח ללכוד את כל הקיץ בקערה אחת: תאנים צלויות, קציפת רוזטה מרירה וגלידת יוגורט. בהמשך הקיץ, כשהתאנים ייעלמו מהשוק, הן יוחלפו בנקטרינות צלויות וסורבה היוגורט יהפוך לסורבה מנדרינות. רוצו.
[מרב סריג, עורכת ראשית]

מלגו ומלבר – כל הפרטים

ברוסקטה פורל מעושן עם צזיקי ואבן יוגורט של מלגו ומלבר. צילום: מרב סריג
ברוסקטה פורל מעושן עם צזיקי ואבן יוגורט של מלגו ומלבר. צילום: מרב סריג

הארטיקים של MOJO

MOJO הוא מותג ארטיקים חדש "מהטבע למקל" כהגדרתו, שמבטיח ארטיקים על טהרת פירות טריים ורכיבים טבעיים. אהבנו במיוחד את הטעמים של סדרת המיוחדים – חמאת בוטנים, פיסטוק, קפה ויוגורט אמרנה. השימוש המתון בסוכר והעדר התחליפים מניב ארטיקים מעודנים, לא מתוקים מדי ועם טעמים מורגשים של חומרי הגלם. בסך הכל – ארטיק כיפי ומרענן, עם מחיר קלורי שפוי (עד 85 קלוריות לסדרת הפירות, סביב 150 קלוריות לסדרת "המיוחדים").
[לי גיל, עורכת משנה]

היעדר התחליפים נותן כבוד לחומר הגלם ארטיק קפה של MOJO. צילום: יסמין ואריה
היעדר התחליפים נותן כבוד לחומר הגלם ארטיק קפה של MOJO. צילום: יסמין ואריה

כריך צמדים כבדים – מזקקה

בבית הקפה הירושלמי החדש הזה מכין אייל אסולין כמה וכמה סוגי כריכים מושחתים שמשלבים גבינות ונקניקים, אבל הכריך הזה, על שמו המוזר, מצליח איכשהו להיות גם מושחת וגם עדין ומורכב. בבאגט פריך במיוחד מתחבאים חרדל, חמאה צרפתית, ריבה משתנה (הפעם קיבלנו ריבת עגבניות וצ'ילי) כשמעליהם פרוסות של נקניק לקס סינטה, שוק לבן מעושן, נקניק בוז'נינה רוסי, גבינה כחולה, רוקט, בצל ועירית. נשמע עמוס במיוחד, אבל איכשהו כל הטעמים משתלבים מעולה ויוצרים כריך מושלם ממש.
[גיל גוטקין, עורך מסעדות]
מזקקה – כל הפרטים

השם מוזר, הביס מושלם כריך צמדים כבדים במזקקה. צילום: גיל גוטקין
השם מוזר, הביס מושלם כריך צמדים כבדים במזקקה. צילום: גיל גוטקין