מתכון

גראטן תפוחים בקרמל עם קצפת

רצינו לשחק עם השטרודל הקלאסי ולהגיש אותו בצורה חדשה. כך נולד הקינוח הזה - גראטן תפוחי עץ וטופי על בצק פריך

4,332 בשלנים התעניינו במתכון זה
גראטן תפוחים בקרמל עם קצפת של מיכאל גרטופסקי. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי. כלים: ורד טנדלר דיין
גראטן תפוחים בקרמל עם קצפת של מיכאל גרטופסקי. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי. כלים: ורד טנדלר דיין

תבנית מלבנית של 12*20 ס”מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק הפריך

לגראטן תפוחים

להגשה

אופן ההכנה

מכינים בצק פריך

1

מניחים קמח, אבקת סוכר, חמאה ומלח במעבד מזון. מעבדים בפולסים לתערובת פירורית. מוסיפים חלב ומעבדים רק עד שנוצר בצק אחיד. יוצרים מהבצק דיסקית שטוחה, עוטפים בניילון נצמד ומניחים במקרר לשעה לפחות.

2

מוציאים את הבצק מהמקרר ומרדדים בין שני ניירות אפייה למלבן בגודל 20X12 ס”מ. מעבירים למקרר עד ההרכבה, לפחות חצי שעה.

מכינים גראטן תפוחים

3

מחממים תנור ל־200 מעלות. מרפדים בנייר אפייה תבנית בגודל 20X12 ס”מ ובגובה 7 ס”מ (תבנית לחם).

4

מקלפים תפוחי עץ, מגרענים ופורסים בעזרת מנדולינה לפרוסות דקיקות. מניחים סוכר ומים במחבת ומבשלים מעל להבה בינונית לקבלת קרמל בצבע ענברי. מוסיפים חמאה לאט ותוך טריפה, עד שהיא נטמעת לחלוטין בתערובת. מוסיפים קינמון וטורפים. יוצקים את הקרמל לתחתית התבנית.

 מרכיבים ואופים

5

מסדרים את פרוסות התפוחים בצורה חופפת (כמו רעפים) בתחתית התבנית מעל הקרמל. אחרי 2 שכבות מפזרים מחצית מכמות האוכמניות. מסדרים 2 שכבות נוספות ומפזרים את יתר האוכמניות. ממשיכים לסדר מעליהן את יתר פרוסות התפוחים.

6

מכסים את התבנית בנייר אלומיניום, מעבירים לתנור ואופים חצי שעה. מסירים את נייר האלומיניום ואופים רבע שעה נוספת. מניחים מעל את מלבן הבצק, מצמידים ומחזירים לתנור לרבע שעה עד שהבצק משחים. מוציאים מהתנור, מצננים לחלוטין ומעבירים למקרר ללילה.

מגישים

7

מעבירים סכין חדה בין המאפה לדופנות התבנית והופכים את התבנית מעל קרש חיתוך. פורסים למנות בעזרת סכין משוננת. לפני ההגשה מחממים בתנור ב־200 מעלות כ־6 דקות. מגישים לצד קצפת רכה.