מתכון

טארט תפוחי עץ ודבש עם קרם מסקרפונה

שף ברק אהרוני מגיש מתכון לטארט מענג שלגמרי שווה את ההשקעה

6,010 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2019
טארט תפוחי עץ ודבש עם קרם מסקרפונה של שף ברק אהרוני. צילום: אנטולי מיכאלו
טארט תפוחי עץ ודבש עם קרם מסקרפונה של שף ברק אהרוני. צילום: אנטולי מיכאלו

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק פריך

לקרם שקדים

לציפוי תפוחי עץ

לקרם מסקרפונה (אופציה)

לקרמל

לטופי

אופן ההכנה

לבצק פריך

1

במיקסר מאחדים חמאה ואבקת סוכר. מוסיפים את הביצים, הקמח ואבקת השקדים. כשאחיד, מאחסנים במקרר עטוף בניילון נצמד במשך חצי שעה. מרדדים דק ומרפדים את התבנית. מעבירים למקפיא לחצי שעה. מחממים תנור ל־180 מעלות, אופים עיוור (עם משקולת מעל) כ־14 דקות ומוצאים מהתנור.

לקרם שקדים

2

במיקסר מקציפים חמאה ואבקת סוכר. מוסיפים בהדרגה ביצים (מקציפים כ־2 דקות בין ביצה לביצה ולחלמון). מקפלים פנימה את אבקת השקדים, מטמיעים וממלאים את הקלתית בקרם.

לציפוי

3

מערבבים דבש, אבקת קינמון וקלבדוס ביחד כמרינדה לתפוחי העץ. פורסים את תפוחי העץ דק דק ומשרים במרינדה 10 דקות. מניחים את תפוחי העץ כמניפה על קרם השקדים ואופים כ־25 דקות ב־180 מעלות, עד שקרם השקדים יציב ותפוחי העץ מושחמים. מוציאים מהתנור ומצננים על רשת.

לקרם מסקרפונה

4

מערבבים את המסקרפונה במיקסר כדי לפתוח אותה. מוסיפים שמנת מתוקה ומקציפים. בד בבד מוסיפים אבקת סוכר ותרמילי וניל. קרמל: בסיר נקי, על אש בינונית־נמוכה, ממִסים סוכר לבן וחמאה לקרמל. תוך כדי, מקלפים את תפוחי העץ וחותכים לקוביות של 1 ס"מ. כשהקרמל מוכן מוסיפים את הקוביות, מערבבים כדי לצפות אותן בקרמל ואחרי 2 דקות מעבירים לניר אפייה לקירור. טופי: באותה מחבת ממִסים סוכר לקרמל. כשמוכן מוסיפים שמנת מתוקה כדי לייצר רוטב טופי. מורידים מהאש וכשמתקרר מערבבים יחד עם קוביות תפוחי העץ המקורמלות לתוך הקרם מסקרפונה. מגישים לצד הטארט.