מתכון

כיסני תפוחי עץ, כרוב וגרגירי חרדל

כיסנים פריכים מבחוץ ורכים מבפנים, שכל ביס בהם עובר דרך מתיקות, מליחות וחמיצות

4,590 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2020
כיסני תפוחי עץ, כרוב וגרגירי חרדל של רינת צדוק. צילום: דניאל לילה
כיסני תפוחי עץ, כרוב וגרגירי חרדל של רינת צדוק. צילום: דניאל לילה

ההשראה הגיעה משילוב בלתי אפשרי של מנה צ'כית, הכוללת כרוב שמתבשל ארוכות עם תפוחים, ושל פוטסטיקרס – כיסנים אסייתיים שעוברים טיגון–אידוי בטכניקה נהדרת שמייצרת מרקם מיוחד. שימו לב, הבצק צריך מנוחה של ארבע שעות עד לילה לפני ההכנה.

אפשר ורצוי להשתמש בסיידר תפוחים ביתי וחומץ תפוחים ביתי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למלית

לרוטב

לטיגון

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

מעבירים קמח כוסמין, מים ומלח לקערת המיקסר או לקערה רגילה ללישה ידנית ולשים 5-4 דקות (או 10-8 דקות ביד) לבצק רך וגמיש. עוטפים בניילון נצמד ומניחים במקרר 4 שעות עד לילה.

מכינים את המלית

2

מחממים מחבת גדולה עם שמן זית, מוסיפים בצל ומטגנים 4-3 דקות מעל להבה נמוכה עד להזהבה קלה. מוסיפים תפוחים ומערבבים. מוסיפים כרוב, עלי זעתר ופלפל שחור ומקפיצים 8-7 דקות. מסירים מהלהבה, מוסיפים חרדל, מערבבים, מצננים, מכסים ושומרים במקרר עד למילוי.

מקפלים את הכיסנים

3

מוציאים את הבצק מהמקרר, חותכים אותו ל-3 חלקים שווים ומגלגלים כל חלק לגליל ארוך. חותכים כל אחד מהגלילים ל-10 מקטעים שווים בגודלם ומרדדים כל מקטע לעיגול בעובי 1 מ"מ, מכסים את חלקי הבצק שלא עובדים איתם במגבת.

4

מניחים את עיגולי הבצק במגש מקומח קלות בקמח טפיוקה או קורנפלור. מניחים כפית מלית במרכז כל עיגול וסוגרים לצורת חצי סהר.

מכינים רוטב ומאדים-מטגנים

5

מערבבים בקערית חומץ תפוחים עם סיידר תפוחים ומים. מחממים מחבת כבדה עם שמן זית, מניחים בה את הכיסונים, מפזרים זעתר, צ'ילי, מלח ופלפל ומכסים את המחבת. לאחר דקה מסירים את המכסה, יוצקים 2־3 כפות רוטב, מניעים את המחבת כדי לפזר את הרוטב באחידות, מכסים ומאדים-מטגנים 2 דקות.

6

פותחים את המכסה, הופכים את הכיסנים, מוסיפים 2-1 כפות רוטב, מכסים את המחבת, מטגנים־מאדים שוב 2 דקות מהצד השני עד שהכיסנים מקבלים צבע שחום ומעטה פריך. מטגנים־מאדים באותו אופן את כל הכיסנים (מוסיפים למחבת כף שמן ו-3-2 כפות רוטב לכל מחזור טיגון). מגישים חם לצד סלט עלי רוקט, ג'רג'יר ולימון.