מתכון

כרובית של גנרל טאו ברוטב מיסו

"גנרל טאו" היא מנה סינית–אמריקאית מפורסמת, שכאן מכינים בגרסה טבעונית עם כרובית, מלכת הירקות

28,446 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2022
כרובית של גנרל טאו. מתכון: עז תלם | צילום: נעם פריסמן | כלי קרמיקה: דורית פרוביזור | לוקיישן: חובת הלבבות
כרובית של גנרל טאו. מתכון: עז תלם | צילום: נעם פריסמן | כלי קרמיקה: דורית פרוביזור | לוקיישן: חובת הלבבות

המנה הזאת מככבת בספר הכרובית שלי, והפעם החלטתי להחליף את רוטב הסויה במיסו. "גנרל טאו" היא מנה סינית–אמריקאית מפורסמת, שבדרך כלל מכינים עם עוף. כרובית (מלכת הירקות) עושה עבודה מצוינת בהחלפתו.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבלילה

לרוטב

אופן ההכנה

מכינים את הכרובית

1

מאדים את הכרובית בשלמותה 5־6 דקות, עד שהתפרחות משנות את צבען ומתרככות מעט. מוציאים מהסיר, מצננים 2־3 דקות וחותכים לתפרחות בגודל ביס.

מכינים את הבלילה

2

מערבבים בקערה קמח, קורנפלור ומלח. מוסיפים בהדרגה בירה או סודה וממשיכים לערבב לבלילה סמיכה, אך לא מדי (ייתכן שלא תצטרכו את כל הכמות).

3

מחממים בסיר קטן שמן לטיגון עמוק.

4

טובלים את תפרחות הכרובית בבלילה ומטגנים 3־4 דקות, בשניים־שלושה סבבים, עד שהכרובית מזהיבה. מוציאים לצלחת מרופדת בנייר סופג.

מכינים את הרוטב

5

מחממים שמן במחבת רחבה ומטגנים שום, ג'ינג'ר, החלק הלבן של בצל ירוק ופלפל צ'ילי תוך כדי ערבוב כ־30 שניות, עד שהם מתחילים להתרכך. מוסיפים את יתר המרכיבים, מערבבים ומביאים לרתיחה. מוסיפים את הכרוביות והחלק הירוק של הבצל הירוק ומקפיצים כחצי דקה, עד שהכרוביות נעטפות ברוטב. אם אין מספיק רוטב, מוסיפים עוד מים או רוטב סויה. מגישים מיד.

גיוון: אפשר להחליף את הכרובית ב־500 גרם חזה עוף או פרגית חתוכים לרצועות. מקמחים קלות את הרצועות (לא חובה), טובלים בבלילה ומטגנים, כמו בסעיף 4.