מתכון

לזניית סלרי, מנגולד ובשאמל גבינת עיזים

למרות הבשאמל והגבינות, הלזניה הזו אוורירית ורעננה

9,414 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2019
לזניית סלרי, מנגולד ובשאמל גבינת עיזים של דיוויד פרנקל. צילום: רונן מנגן. סטיילינג: עמית פרבר
לזניית סלרי, מנגולד ובשאמל גבינת עיזים של דיוויד פרנקל. צילום: רונן מנגן. סטיילינג: עמית פרבר

דיוויד: "לא הייתי חסיד גדול של לזניות עד שטעמתי את לזניית הפטריות הצמחונית במסעדת ״Gramercy Tavern״ בניו יורק. למרות כל הבשאמל והגבינות שבה היא איכשהו הייתה אוורירית ולא מוקרמת וכבדה, ולכן שבתה את לבי. כאן שילבתי בלזניה ירקות שורש וירקות עלים ששוברים את השמנוניות ומעניקים למנה טעמים של אדמה". הוספת מים סמוך לדפנות התבנית לפני האפייה מבטיחה כי דפי הלזניה יתבשלו באופן אחיד ומונעת קצוות יבשים.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבשמאל

למלית

אופן ההכנה

1

מכינים את הבשאמל: ממיסים חמאה בסיר על להבה בינונית ומוסיפים קמח. מערבבים את הרביכה במשך כמה דקות עד שהיא מתחילה להשחים. מוסיפים חלב בהדרגה תוך כדי ערבוב במטרפה ידנית.

2

ממשיכים לבשל כמה דקות על להבה נמוכה עד שהתערובת מסמיכה. מסירים מהאש, מסננים ומוסיפים את הגבינה לבשאמל החם.

3

מתינים שהגבינה תימס ומערבבים עד לקבלת מרקם אחיד.

4

מכינים את המלית: מחממים שמן זית בסיר ומטגנים בצל עד שהוא שקוף. מוסיפים סלרי (גבעולים ושורש), שום ומנגולד. מוסיפים יין ומאדים עד שהנוזלים מצטמצמים. מנמיכים את הלהבה, מוסיפים חמאה, מתבלים במלח ופלפל ומערבבים. מצננים לטמפ' החדר.

5

מרכיבים ואופים: מחממים תנור ל-160 מעלות.

6

משמנים תבנית ומסדרים בתחתית שכבה של עלי לזניה (אין צורך בבישול מוקדם), מסדרים מעל שכבה דקה של המלית ויוצקים מעט מהבשאמל. חוזרים על סידור השכבות עוד פעמיים (מסיימים עם שכבת בשאמל) ומסדרים פרוסות מוצרלה מעל. ¤ מוזגים 1/2 כוס מים מסביב ללזניה (כמה שיותר קרוב לדפנות התבנית) ואופים כ-40 דקות עד שהלזניה שחומה.