מתכון

לחם קופים ממולא בטלה וערמונים

בצק פוקאצ'ה אוורירי, שסופח את כל שומני הטלה

5,705 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2019
לחם קופים ממולא בטלה וערמונים שף ארז קומרובסקי. צילום: דניאל לילה. סטיילינג : אוריה גבע
לחם קופים ממולא בטלה וערמונים שף ארז קומרובסקי. צילום: דניאל לילה. סטיילינג : אוריה גבע

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק פוקאצ'ה

למלית

לציפוי

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

שמים קמח ו- 3/4 מכמות המים ( 300 מ"ל) בקערת מיקסר ומערבלים בעזרת וו לישה כדקה עד שהמים נטמעים בקמח ומתקבלת עיסה אחידה. עוצרים את פעולת המיקסר, מכסים את הקערה במגבת ומשהים ל- 20 דקות (במהלכן העיסה תתגבש לבצק רך מאוד).

2

מוסיפים שמרים ומלח ולשים במהירות בינונית 5-4 דקות עד שבצק מוצק נאסף סביב וו הלישה. מוסיפים את יתרת המים (100 מ"ל) בהדרגה ובאיטיות תוך כדי לישה במהירות בינונית כ-3 דקות עד שהמים נטמעים בבצק והוא אחיד, חלק ומבריק. מנמיכים את מהירות הלישה, מוסיפים שמן זית ולשים כ2 דקות עד שהשמן נטמע בבצק.

3

מעבירים את הבצק לקערה משומנת, מכסים בניילון ומניחים לשעה עד שהבצק מתרומם.

4

מעבירים את הבצק למשטח עבודה מקומח קלות, רצוי בעזרת קלף (הבצק מעט רך). מקמחים את פני הבצק וטופחים עליו מעט כדי להוציא מתוכו את האוויר.

ממלאים, מצפים בתרד ומתפיחים

5

מערבבים את כל חומרי המלית.

6

צובטים מהבצק 40 כדורים במשקל 25 גרם האחד ובגודל קלמנטינה בערך. משטחים כל כדור על כף היד. מניחים כף מהמלית במרכז הבצק, עוטפים את הבצק סביב המלית ומגלגלים לצורת כדור מושלם. מברישים את כדורי הבצק בשמן זית ומניחים על משטח עבודה.

7

מפזרים תרד במגש רחב ומגלגלים בו את הכדורים עד שהם מצופים.

8

משמנים תבניות בקוטר 24 (או רינגים) ומרפדים בנייר אפייה. מסדרים את הכדורים הממולאים ברינגים מהדפנות פנימה, מכסים בניילון ומתפיחים כשעה וחצי עד שהכדורים מכפילים את נפחם ב-50%.

אופים

9

אופים: מחממים תנור ל- 220 מעלות.

10

אופים 25 דקות עד שהמאפה מזהיב מעט. מנמיכים את חום התנור ל- 180 מעלות ואופים עוד 35-30 דקות עד שהמאפה אפוי גם בחלקו הפנימי.