מתכון

מאפה כרובית של לייזה פאנלים

מאפה ספונטני וקליל של בצק עלים עם פרחי כרובית וגבינות

11,530 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2022
מאפה כרובית  מתוך ספרה החדש של לייזה פאנלים, קל קל קל . צילום: גיא בהר
מאפה כרובית מתוך ספרה החדש של לייזה פאנלים, קל קל קל . צילום: גיא בהר

הכנתי את המאפה הזה ביום שבו צוות "אולפן שישי" פקד את מטבחי הקט. המאפה יצא נהדר, פשוט וטעים כל כך, ואחרי שידור הכתבה קיבלתי מבול של הודעות, כמו: "איפה מוצאים את המתכון למאפה כרובית?". חברה טובה, שכבר מכירה אותי, התקשרה מיואשת ועצבנית ואמרה: "רק אל תגידי לי שגם בכתבה שלפת מהמותן?". התשובה שלי אליה הייתה המשפט המתחכם: "הדבר היחיד שאני מתכננת בחיים הוא איך להיות ספונטנית". אבל ברצינות, יש משהו בלאלתר, בלא לדעת לאן בדיוק אני הולכת, שגורם לי אושר וריגוש ואפשרות להיות ברגע. לפעמים זה גם ממש מצליח, כמו כאן.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לכרובית

לשכבת הגבינה

לבצק

לעיטור

אופן ההכנה

1

נחמם תנור ל־200 מעלות.

2

הכרובית: נערבב את פרחי הכרובית עם שמן הזית והמלח, נשטח בתבנית מרופדת בנייר אפייה ונשגר לתנור ל־25 דקות. נוציא מהתנור ונצנן.

3

ננמיך את טמפרטורת התנור ל־170 מעלות.

4

שכבת הגבינה: נערבב את הריקוטה, היוגורט או השמנת, הפרמזן, המלח והפלפל.

5

הבצק: על תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה משומן נניח את עלה הבצק שלנו. לא נרדד את הבצק, ונחשוב שהוא מסגרת שתקיף את הציור שנצייר במרכז. נדקור עם מזלג את פני הבצק. בתוך המסגרת נמרח יפה את שכבת הגבינה ונניח מעליה את יפי פרחי הכרובית. נפזר את טבעות הבצל ואם נרצה נפדר במעט צ'ילי גרוס. נבריש את פנים המסגרת בביצה ונקפל אותה פנימה. נהדק את הקצוות טוב־טוב כדי שלא ייפתחו באפייה. נבריש גם את המסגרת בביצה ונפזר את השומשום.

6

נאפה בתנור כ־35 דקות, עד שהמאפה יזהיב יפה.

7

גיוון: אפשר להחליף את הריקוטה בגבינה לבנה או בגבינת שמנת. למאפה טבעונישי־פרווה: במקום שכבת הגבינה, למרוח 2 כפות פסטו טעים ומעליו להניח את פרחי הכרובית. במקום בביצה, להבריש את הבצק בשמן זית.