מתכון

נודי במרק דובדבנים

נודי הם כדורי מלית רביולי ללא מעטפת, שאותם נהוג להגיש במטבח האיטלקי כמנה מלוחה

13,714 בשלנים התעניינו במתכון זה
נודי במרק דובדבנים של שף־קונדיטורית נועה חיים | צילום: אנטולי מיכאלו
נודי במרק דובדבנים של שף־קונדיטורית נועה חיים | צילום: אנטולי מיכאלו

הקונדיטורית נועה חיים מעניקה למנה פרשנות מתוקה והיא מגישה את כדורי הגבינה החמימים בתוך מרק דובדבנים אדום, צונן וחמצמץ.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לתערובת הנודי

לקונסומה דובדבנים

לסירופ דובדבנים

לקישוט

אופן ההכנה

מכינים את הנודי

1

מניחים גבינת ריקוטה, מסקרפונה, אבקת סוכר ומחית וניל בקערה ומערבבים היטב. מעבירים את התערובת לחיתול בד, מניחים אותו בתוך מסננת שמונחת על קערה, ומניחים מעל כלי כבד למשקולת. שומרים את התערובת במקרר למשך לילה שלם עד שהיא מגירה את כל הנוזלים.

2

מניחים קמח סמולינה בקערה גדולה. יוצרים מהתערובת 35־40 כדורים קטנים במשקל 12 גרם האחד (כפית תערובת לכל כדור) ומעבירים לקערה. מצפים מכל הצדדים בקמח לציפוי מלא ושומרים במקרר למשך לילה שלם (עד שלושה ימים). מדי פעם מנערים את הקערה כדי לוודא שהכדורים מצופים באופן אחיד.

מכינים קונסומה דובדבנים

3

מניחים בקערה דובדבנים ומחית וניל ועוטפים בניילון נצמד. מרתיחים מים בסיר שהקערה יכולה לשבת בתוכו מבלי לגעת במים, מניחים מעליו את הקערה, מנמיכים את הלהבה ומאדים כשעתיים, עד שהניילון הנצמד מתנפח והדובדבנים מגירים מיץ. מדי פעם בודקים אם צריך להוסיף עוד מים לסיר. מורידים את הקערה מהסיר ומסננים את מיץ הדובדבנים. שומרים את המיץ והדובדבנים בכלים אטומים נפרדים ומניחים במקרר. אפשר להשתמש בדובדבנים כבסיס לריבה או כתוספת לעוגות.

מכינים את סירופ הדובדבנים

4

מניחים דובדבנים, ליקר, סוכר, מיץ לימון ומחית וניל בסיר ומבשלים כ־5 דקות עד שהסוכר נמס. מכסים את הסירופ בניילון נצמד (לא מסננים אותו) ושומרים במקרר.

מבשלים את הנודי

5

מרתיחים שפע מים בסיר ומבשלים את הכדורים בסבבים של 10 כדורים במשך כ־4 דקות, עד שהם מתחילים לצוף. מעבירים לקערה בעזרת כף מחוררת. אם רוצים, מחממים 10 גרם חמאה במחבת ומקפיצים את הכדורים במשך כ־1/2 דקה בסבבים של 10 בכל פעם, עד שהם מתחילים להזהיב.

מרכיבים את המנה ומגישים

6

מערבבים את קונסומה הדובדבנים עם סירופ הדובדבנים ביחס 20:80 לטובת הקונסומה (20 מ"ל סירופ על 80 מ"ל קונסומה) או לפי הטעם – ייתכן שלא תרצו להוסיף את כל הסירופ (את השאריות אפשר לשמור במקרר עד שבועיים ולהשתמש בהן לתיבול קינוחים וגלידות). מחלקים את המרק הקר לצלחות הגשה עמוקות, מוסיפים לכל צלחת 7־10 כדורי נודי, מקשטים בדובדבנים שבושלו בסירופ ובפירות יער טריים ומגישים.

גיוונים:

  • מתבלים את הנודי בכל תבלין שאוהבים: קינמון, קליפות הדרים, מָחלב וכדומה.
  • מחליפים את ליקר הדובדבנים בסירופ בכלליקר שאוהבים.