מתכון

סמיפרדו אפרסקים ורום

זה היה הסמיפרדו החביב על סט הצילומים: שילוב של אפרסקים מתוקים-חמוצים עם רום, שנותן בעיטה שובבה לכל המנה

4,425 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2019
סמיפרדו אפרסקים ורום. צילום: חגית גורן | סגנון: טליה אסיף
סמיפרדו אפרסקים ורום. צילום: חגית גורן | סגנון: טליה אסיף

אני מגישה את הסמיפרדו הזה עם אפרסקים צלויים ועוגיות טוויל צרפתיות (לא חובה) וכך נוצר משחק בין קור לחום, רכות לפריכות. אפשר גם להחליף את האפרסקים בנקטרינות או במנגו. במידה ומכינים אפרסקים צלויים – הכמות מתאימה לתבנית סמיפרדו אחת.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לאפרסקים צלויים

אופן ההכנה

1

מקציפים 2 חלבונים עם 50 גרם (1/4 כוס) סוכר במיקסר 5-3 דקות לקצף יציב אך לא נוקשה מדי.

2

בקערה נפרדת מקציפים שמנת מתוקה כ-3 דקות לקצפת יציבה.

3

בקערה שלישית מקציפים 4 חלמונים עם 50 גרם (1/4 כוס) סוכר 4-3 דקות לקרם בהיר ואוורירי. טוחנים אפרסקים עם מיץ לימון ורום במעבד מזון (או במוט ריסוק) למחית חלקה. מוסיפים לתערובת החלמונים.

4

מוסיפים לתערובת האפרסקים את קצף החלבונים בתנועות קיפול עדינות. מוסיפים גם את הקצפת בתנועות קיפול עדינות. מרפדים תבנית בנייר אפייה או בניילון נצמד ויוצקים לתוכה את התערובת. מטביעים בתערובת ענבים, משטחים ומכסים בניילון נצמד. מעבירים למקפיא ל-12 שעות לפחות.

לאפרסקים צלויים

5

מחממים תנור ל-180 מעלות. מניחים אפרסקים בתבנית מרופדת בנייר אפייה כשהצד החתוך כלפי מעלה, מברישים בשמן זית (או בחמאה) ומאבקים באבקת סוכר. אופים 7-5 דקות עד שהאפרסקים מתחילים להתרכך. מעבירים את התנור למצב גריל ומניחים לאפרסקים להזהיב ואפילו להיחרך בקצוות. מחלקים את הסמיפרדו למנות אישיות ומניחים על כל מנה חצי אפרסק חמים וטוויל תפוז (לא חובה).

גיוון: מוסיפים כוס ברס (אגוזים מסוכרים וגרוסים, להשיג בחנויות מתמחות) לתערובת המוכנה לפני שיוצקים לתבנית.

באותה שיטה מכינים
סמיפרדו נקטרינות או מנגו: ממירים את האפרסקים בכמות זהה  של נקטרינות או מנגו.

הגיעו אורחים? מחלקים את הסמיפרדו למנות אישיות, מוסיפים לכל מנה חצי אפרסק צלוי ולגימור: 24 יחידות של טוויל בטעם תפוז (לינק למעלה, לא חובה). ואם בכלל רוצים להשתגע, אפשר להגיש לצד הקינוח דז’יסטיף חביב של רום.