מתכון

עוגת שוקולד מדהימה עם גלידת נוטלה מהירה

עוגה רכה שאוכלים עם כפית ישר מהתבנית לצד גלידת נוטלה מהירה וטעימה במיוחד

28,994 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2021
עוגת שוקולד של אסף בן משה. צילום: אור קפלן (מתוך הספר על טעם ועל רוח)
עוגת שוקולד של אסף בן משה. צילום: אור קפלן (מתוך הספר על טעם ועל רוח)

יום אחרי ההכנה, כיף לפרוס פרוסה או שתיים מעוגת השוקולד, להניח מעליה כדור, שניים או שלושה של גלידת נוטלה ולעוף עד השמים עם היצירה הטעימה הזאת שהכנתי לעצמי, ובלי קמצוץ של רגשות אשמה.

***

מילון מונחים לפני שמתחילים: מהו תפיס? "במקום לומר 'קֹורֶט', 'קמצוץ' או פשוט 'מעט', אני אוהב לקרוא לכמות המלח שאני משתמש בה 'תפיס', מלשון 'לתפוס'. תפיס היא הכמות המדויקת והלא מאוד מדויקת של משהו שנתפס בין כמה אצבעות. יש תפיס של שתי אצבעות ותפיסים של שלוש, ארבע וחמש אצבעות. לדוגמה, אם רשום במתכון תפיס שלוש אצבעות של מלח ים, הכוונה היא שיש לגשת עם האגודל ושתי אצבעות נוספות אל קערה של מלח ים ולתפוס בעזרתן כמה מלח שנתפס בהן. התפיס מחבר בין הגוף לאינטואיציה של הטבח, ומאפשר להרגיש את כמות המלח, הסוכר או התבלין המדויקת הדרושה למזון. לכן גודל כף היד של המבשל הוא בדיוק הגודל הנכון כאן, על אף ההבדלים בין תפיס של אחד לזה של האחר".

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לעוגה

לגלידת נוטלה זריזה (כ־15 כדורים)

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל־ 150 מעלות.

2

ממיסים שוקולד וחמאה בקערה המונחת מעל סיר קטן מלא עד חציו במים רותחים בבעבוע עדין (בן מארי). מגררים פולי טונקה במגררת דקה לתערובת השוקולד וממיסים אותם יחד תוך כדי ערבוב מדי פעם. מסירים את הקערה מעל המים ומניחים לצינון 10-5 דקות.

3

טורפים ביצים וסוכר לתערובת אחידה בקערה נפרדת. זה לוקח כדקה – אין צורך להקציף את הביצים.

4

יוצקים את תערובת השוקולד על תערובת הביצים והסוכר ומערבבים היטב בעזרת מטרפה, עד לקבלת תערובת אחידה וחלקה. מערבבים פנימה בעדינות את הקמח והמלח לעיסה אחידה.

5

יוצקים את הבלילה לתבנית אינגליש קייק עד שהתבנית כמעט מלאה. מעבירים את התבנית לתנור ואופים כ־ 20 דקות, עד שנוצרים בשולי העוגה סדקים ומרכזה מעט לא יציב.

6

מוציאים את העוגה מהתנור ומניחים לה להתקרר לחלוטין מחוץ למקרר לפני החיתוך.

7

קירור נוסף של כשעה במקרר ייצב את המרכז הנוזלי. העוגה תישאר טרייה במקרר כשבוע ובמקפיא כ־3 חודשים ואף יותר.

מכינים את גלידת הנוטלה

8

מניחים בסיר קטן מחצית מכמות השמנת המתוקה, את כל תוכן צנצנת הנוטלה ואת השוקולד המריר. מבשלים מעל להבה נמוכה תוך כדי ערבוב, עד שהשוקולד נמס לחלוטין והתערובת אחידה ונוזלית. אין צורך להביא את התערובת לרתיחה.

9

מוסיפים לתערובת את שאר השמנת המתוקה ואת המלח ומערבבים היטב. כאשר התערובת אחידה מעבירים אותה לכלי עם מכסה מתאים. מעבירים את הגלידה למקפיא ל־6 שעות לפחות.

מתוך ספרו של אסף בן משה: על טעם ועל רוח, הוצאה עצמית, 280 עמודים, להשיג באתר של אסף בן משה

כריכת הספר על טעם ועל רוח מאת אסף בן משה (עיצוב הכריכה: סטודיו קרן וגולן)
כריכת הספר על טעם ועל רוח מאת אסף בן משה (עיצוב הכריכה: סטודיו קרן וגולן)