מתכון

פיצה בין רומא לתוניס

פיצה חוצה גבולות - על בסיס הקלאסיקה האיטלקית עם פרשנות תוניסאית מסורתית, והמון המון ירקות

5,661 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2022
פיצה בין רומא לתוניס של שף אוראל קמחי. צילום: חיים יוסף
פיצה בין רומא לתוניס של שף אוראל קמחי. צילום: חיים יוסף

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

לרוטב תרד

לירקות

להגשה

אופן ההכנה

1

מכינים את הבצק: מניחים קמח ושמרים במיקסר עם וו גיטרה, מערבלים במהירות אטית ומוסיפים בהדרגה מים ואז מלח. לשים במהירות בינונית־נמוכה עד 10 דקות.

2

משמנים קערה בשמן זית, מניחים את הבצק ומכסים במגבת או ניילון נצמד להתפחה של 24 שעות במקרר.

3

מוציאים את הבצק מהמקרר, מניחים אותו בתבנית אפייה גדולה עם נייר אפייה, משטחים אותו לצורת הפיצה הרצויה ומתפיחים התפחה שנייה בתבנית בטמפרטורת החדר עוד כשעה, עד שהבצק מכפיל את נפחו. בינתיים מחממים תנור ל־250 מעלות.

4

מכינים את רוטב התרד: מניחים תרד בסיר גדול וריק ומבשלים על להבה נמוכה שעה, תוך כדי ערבוב מתמיד, עד שלא נותרים נוזלים. כשהתרד מצטמק לחלוטין, מוסיפים לסיר 2 כוסות שמן זית, מעבירים ללהבה בינונית ומבשלים יחד כמה דקות, רק עד שהתרד משחים. מערבבים כל הזמן כדי שהתרד לא יישרף. מסירים את התרד מהלהבה, מצננים וטוחנים בבלנדר למרקם חלק. מוסיפים מלח ופלפל לפי הטעם (לא תמיד צריך, תלוי בטעם הבסיסי של התרד).

5

אופים את הבצק בתנור 20 דקות עד השחמה. מצננים ומנמיכים את טמפרטורת התנור ל־220 מעלות.

6

מכינים את הירקות: חולטים אספרגוס, באק צ'וי או מנגולד, אפונה ירוקה וברוקולי, כל אחד בנפרד כדקה במים רותחים, ומוציאים מיד למי קרח. מקפיצים בצל עם שמן זית, מלח ופלפל במחבת עד השחמה, מעבירים לקערה, מוסיפים את הירקות הירוקים ומניחים בצד עד הרכבת הפיצה.

7

מרכיבים, אופים ומגישים: אחרי האפייה הראשונה, מורחים את רוטב התרד, מפזרים בספונטניות את הירקות ואופים הכול יחד 15־20 דקות נוספות.

8

כשהפיצה שחומה דיה בחלקה התחתון, מוציאים אותה מהתנור. לפני ההגשה מניחים במקומות אסטרטגיים קרם פרש או שמנת חמוצה, וגוררים על הפיצה פרמזן בנדיבות.