מתכון

פירה של אייל שני

שפים מבשלים בבית: אייל שני מכין פירה ים תיכוני בלתי נשכח

251,316 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2020
פירה ים תיכוני של אייל שני. צילום: אייל שני
פירה ים תיכוני של אייל שני. צילום: אייל שני

אני לא מכיר אישה שאי אפשר לקנות אותה בפירה חם, גם מעט מאוד גברים אני מכיר שיסרבו, אבל הפירה שייך לצרפתים, כי מה צרפתי יותר מקרם תפוחי אדמה עם חמאה? מעולם לא הצלחתי לשייך אותו באמת אלינו, לשמש הים תיכונית. אתמול עשיתי צעד קטן בבידוד וצעד גדול לפירה – את החמאה בפירה החלפתי בשמן זית, עד כאן הצעד כמעט ואיננו צעד, אבל אז אחזתי בשתי עגבניות מגי, חציתי אותן וסחטתי את השחלות לקערית קטנה, הוספתי מעט שמן זית, בצל ירוק ומלח, טרפתי באצבעותי לאמולסיה נעימה ומזגתי מעל לפירה. להרף עין עזב הפירה את הגבעות העגולות של צרפת ונצבע בעזות הטעמים והאור של הים התיכון, ורק זכרונות מופלאים שיש בי מן העולם הישן, עולם שכבר נידמה לי שמישהו אחר חלם אותו, עוד המשיכו לספר לי כי פירה הוא אוכל צרפתי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב

אופן ההכנה

1

מבשלים בסיר עם מים ומלח תפוחי אדמה עד לריכוך. מסננים מיד אל תוך מסננת ונותנים לאדים העוזבים ליבש את התפוחים. שומרים חצי כוס ממי הבישול בצד להמשך.

2

כשנגמרו האדים מעבירים תפוחי אדמה דרך טוחן ירקות, או מועכים במטרפה, ואז טורפים את מי הבישול פנימה בעזרת המטרפה ולאחר מכן את שמן הזית. ממליחים. מעבירים מיד דרך מסננת דקה לקערת בין מארי ומניחים אותה מעל סיר שרותחים בו מים. בעזרת לקקן מערבבים ומקפלים מידי פעם.

מכינים רוטב

3

מוזגים שמן לתוך קערית וסוחטים לתוכו את 6 חצאי העגבניות. מוסיפים בצל ירוק קצוץ ומלח וטורפים במטרפה עד שנוצרת אמולסיה.

מגישים

4

מחלקים את הפירה החם ל-4 צלחות ומוזגים מעליהן את הרוטב. אוכלים מיד.