מתכון

קרמבל סולת ואגסים ביין לבן

אגסים ביין לבן ותבלינים וקרמבל סולת הם הבסיס לקינוח הנהדר הזה. אם רוצים להפוך אותו לעשיר יותר מוסיפים קרם שקדים

9,741 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2021
קרמבל סולת ואגסים ביין לבן עם קרם שקדים של שף תומר טל. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: ענת לובל
קרמבל סולת ואגסים ביין לבן עם קרם שקדים של שף תומר טל. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: ענת לובל

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לאגסים בסירופ

לקרם שקדים (לא חובה)

לקרמבל סולת

להרכבת המאפה

אופן ההכנה

מכינים אגסים בסירופ

1

בסיר מרתיחים את כל חומרי הסירופ ומוסיפים אגסים. מנמיכים להבה לבינונית ומבשלים כ־20 דקות או עד שהאגסים מתרככים מעט, אבל עדיין מוצקים ויציבים (היזהרו מבישול יתר).

2

מוציאים את האגסים המבושלים לקערה או מגש בעזרת כף מחוררת ומבשלים את הסירופ עוד כ־10 דקות, עד שהוא מסמיך מעט ומצטמצם בכרבע מנפחו.

מכינים קרם שקדים

3

מניחים אבקת סוכר, שקדים, חמאה וקורנפלור בקערת המיקסר ומערבבים בעזרת וו גיטרה לפיזור אחיד. מוסיפים בהדרגה את הרום והביצה ומערבבים לקבלת תערובת חלקה ואחידה. מעבירים לשק זילוף ומניחים בצד בטמפרטורת החדר.

מכינים קרמבל סולת

4

מניחים את כל המרכיבים מלבד השקדים בקערת המיקסר ומעבדים עם וו גיטרה כ־4 דקות. מתחילים במהירות נמוכה, מגבירים לבינונית ומעבדים לפירורים גסים. מוסיפים את השקדים ומערבבים לכמה שניות לפיזור אחיד.

מרכיבים ואופים

5

מחממים תנור ל־170 מעלות, משמנים תבנית מלבנית בינונית בחמאה ומפזרים כף סוכר לבן.

6

מפזרים בתחתית התבנית מחצית מכמות קרמבל הסולת ומסדרים מעל את האגסים בשכבה אחת, כשהם חופפים זה לזה. יוצקים על האגסים כ־4־5 כפות מהסירופ המצומצם.

7

מזלפים בין האגסים כ־4/3 מקרם השקדים, מפזרים מעל הכל את המחצית השנייה של הקרמבל ומזלפים מעל בכמה נקודות את קרם השקדים הנותר. מעבירים את התבנית לתנור ואופים 30־35 דקות, עד שפני המאפה מזהיבים. מוציאים מהתנור ונותנים למאפה לנוח ולהתגבש כ־10 דקות. מגישים חם לצד קצפת או גלידה וניל.