מתכון

ריבועי קרוסטטה תפוחים ודבש

הקרוסטטה מבוססת על הבצק הפריך של האיטלקים שכולל ביצה וחלמון וכמו כל מאכל איטלקי - הוא נהדר

42,217 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2020
ריבועי קרוסטטה תפוחים ודבש של קרן אגם. צילום: דניאל שכטר. סטיילינג: גיא כהן.
ריבועי קרוסטטה תפוחים ודבש של קרן אגם. צילום: דניאל שכטר. סטיילינג: גיא כהן.

כאן השתמשתי בבצק עם חומר גלם שהאיטלקים פחות משלבים באפייה – תפוחי עץ – כי רציתי להתאים אותה לחג. חותכים לריבועים ומגישים עם הקפה אחרי ארוחת ראש השנה או בצאת הצום.

המתכון מותאם לתבנית בגודל 25×30.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למלית תפוחים

להרכבה

להברשה

לעיטור

אופן ההכנה

מכינים בצק

1

מערבבים קמח, סוכר, אבקת אפייה ומלח במעבד מזון. מוסיפים חמאה ומעבדים בפולסים קצרים לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים ביצה וחלמון ומעבדים רק עד לקבלת כדור בצק. עוטפים את הבצק בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל־1/2 שעה.

2

מחממים תנור ל־180 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. משאירים את השוליים בולטים מחוץ לתבנית, כך יהיה נוח לאחוז בהם ולחלץ את העוגה מהתבנית בתום האפייה.

מכינים מלית תפוחים

3

מערבבים את כל חומרי המלית ומניחים בצד.

ממלאים, מרכיבים ואופים

4

מוציאים את הבצק מהמקרר, מעבירים למשטח מקומח וחוצים לשני חלקים שווים. מרדדים 1/2 מהבצק למלבן בגודל התבנית, מעבירים לתבנית ומהדקים לתחתית. מפזרים על הבצק קוביות חמאה, מעליהן את מלית התפוחים ומעל הכל מזלפים דבש.

5

מרדדים את מחצית הבצק שנותרה למלבן בגודל התבנית ומניחים מעל המלית. בעזרת סכין חדה מסמנים ריבועים של 5x5 ס"מ. מברישים את פני הבצק בחלב ואופים 1/2 שעה להשחמה.

6

מוציאים את הקרוסטטה מהתנור ומצננים 1/4 שעה. מחלצים מהתבנית, חותכים לריבועים לפי הסימון, זורים אבקת סוכר ומגישים. העוגיות ישמרו בקופסה אטומה במקרר עד 3 ימים.