בגלל הקורונה: עשרות מסעדות צפויות להיסגר

טאיזו, משייה, נורדוי, טוטו, לוויתן, טורקיז ומסעדות נוספות כבר הודיעו על סגירה. הצפי: רבות נוספות ייסגרו בשבוע הקרוב

טאיזו. צילום: אנטולי מיכאלו
טאיזו. צילום: אנטולי מיכאלו
14 במרץ 2020

השף יובל בן נריה הודיע הבוקר (שבת) כי מסעדת טאיזו שבבעלותו תיסגר באופן מיידי. גם מסעדת יא-פאן, שאמורה הייתה להיסגר בסוף החודש, תיסגר כעת.

״היום בבוקר קיבלנו את אחת ההחלטות המקצועיות הקשות מאז פתיחת קבוצת טאיזו", נכתב בהודעה ששלחה הקבוצה. "בצער רב ומתוך חשש אמיתי לשלום העובדים והאורחים שלנו – החלטנו לסגור את המסעדות טאיזו ויאפאן עד להודעה חדשה. אנו עושים כמיטב יכולתנו לדאוג לאנשים שלנו בימים קשים אלה, ומסתכלים קדימה בתקווה. מתנצלים בפני הלקוחות הנהדרים שלנו שתמכו בנו בימים האחרונים. בריאות שלמה. יובל בן נריה וצוות קבוצת טאיזו״.

בן נריה: "מסתכלים קדימה בתקווה". צילום: רמי זינגר
בן נריה: "מסתכלים קדימה בתקווה". צילום: רמי זינגר

אחרי ההודעה הדרמתית של בן נריה הודיעו עוד ועוד מסעדות על סגירת הדלתות לעת עתה, בהן טוטו של שף ירון שלו. בעמוד האינסטגרם שלו כתב שלו: ״כבר שנים שטוטו פתוחה עבורכם, 364 ימים בשנה, מבוקר עד לילה, גם כשהיה פה רע, כשלא היה נעים להנות מהחיים, במלחמות, במפולות ובימים קשים. אנחנו אוהבים אתכם, ושמחים באהבתכם. החלטנו לא להעמיד את האהבה הזאת למבחן. כדי שנוכל להתמודד עם הקושי העצום שהמשבר מביא איתו החלטנו לסגור את טוטו ממחר, אבל שיהיה ברור: כמו עץ שמתכופף ברוח, לתת לה לחלוף מעליו: רק עד שהסופה תעבור!״

שלו: "בתנאים הנוכחיים לא אוכל להמשיך" טוטו. צילום: יח"צ
שלו: "בתנאים הנוכחיים לא אוכל להמשיך" טוטו. צילום: יח"צ

ירון שלו מסר ל"Timeout תל אביב" כי ״בתנאים הנוכחיים לא אוכל להמשיך להפעיל את המסעדה. אני בטוח שזה ברור לכולם״.
מדובר בסגירה סופית?
״ממש לא. סגירה סופית אינה אופציה מבחינתי״.

בסימן שאלה, כמו כולם טורקיז. צילום: אנטולי מיכאלו
בסימן שאלה, כמו כולם טורקיז. צילום: אנטולי מיכאלו

אל המסעדות של בן נריה ושלו הצטרפה גם טורקיז הוותיקה בסי אנד סאן שהודיעה כי תסגור את הדלתות מהערב. "אנחנו בסימן שאלה כמו כולם. נישמע להוראות הממשלה", נמסר מהמסעדה.

מסעדה נוספת שהודיעה על סגירה "עד יעבור זעם" היא לוויתן האילתית. "בעשרת הימים האחרונים עשינו כל שביכולתנו כד להימנע מלהגיע לרגע הזה, אבל לצערנו אנחנו שם", כתב הבעלים ליאור רפאל בחשבון האינסטגרם שלו. "החל ממחר ועד יעבור זעם מסעדת לוויתן ואחותה המופרעת הפלמינגו תהיינה סגורות עד שנוכל לחזור למסלול החיים הרגיל… נעדכן כשנוכל לפתוח את המסעדה מחדש".

רפאל: "לצערינו אנחנו שם" לוויתן. צילום: ליאור רפאל
רפאל: "לצערינו אנחנו שם" לוויתן. צילום: ליאור רפאל

גם קבוצת המסעדות "בארכה האוס", הכוללת את משיה, קיטשן מרקט, אונזה ומגרב הודיעה כי תקפיא את הפעילות של שלושת המסעדות הראשונות וכי לגבי מגרב – המכהנת גם כמעדנייה שמספקת אוכל מוכן הביתה – תחליט בהמשך. "לאור המצב ותוך דאגה אמיתית ללקוחות ולעובדים שלנו אנחנו מקפיאים עד להודעה החדשה את כל הפעילות של שלושת המסעדות שלנו: קישטן מרקט, משייה ואונזה… בשעות הקרובות נבחן את המשך פעילותה של מגרב שתיפתח במתכונת משלוחי און ליין ותציע אוכל מוכן הביתה. בתקופה הקרובה ננצל את ההזדמנות לחשוב, לפתח ולבוא מוכנים לסיבוב הבא. אנחנו מבטיחים שנחזור בקרוב חזקים יותר, טובים יותר והכי חשוב בריאים יותר". ‎

"למדנו לא לפחד מסערות" משייה. צילום: אנטולי מיכאלו
"למדנו לא לפחד מסערות" משייה. צילום: אנטולי מיכאלו

מסעדה נוספת שסוגרת לתקופה היא L28. "לאור הודעת הרשויות ועל מנת להמשיך ולשמור על בריאות העובדים והאורחים שלנו, מסעדת L28 תהיה סגורה בתקופה הקרובה. אנו ממתינים יחד עם לקוחותינו לסיום אירועי הקורונה ומבטיחים לפגוש אותם להמשך עשייה" נמסר מהמסעדה.

הסגירות הללו מצטרפות לסגירות נוספות שהתבשרנו עליהן לאחרונה בעקבות התפרצות הקורונה ובהן מסעדת ניטאן תאי, לומינה, בלו סקיי ו-Yam של מאיר אדוני, קפה נורדוי במלון נורדוי וקלואליס הכשרה שבמלון הילטון.

הצפי הוא כי בשבוע הקרוב מסעדות רבות נוספות יסגרו את דלתותיהן בעקבות – ובהתאם – ההנחיות החדשות שצפויות להתפרסם הערב.