פיתה טעימה בבאר שבע ועוד דברים שעשו לנו את השבוע

פיתה בדלפק. צילום: גיל גוטקין
פיתה בדלפק. צילום: גיל גוטקין

פיתה טעימה עם בשר בדוכן מפתיע, טורטליני עונתי, מאפה מושחת ומקום קטן וחמוד בדרום תל אביב - המלצות השבוע שלנו

9 בספטמבר 2019

פיתה עם ביף בורגיניון בדלפק, באר שבע

מאז שאייל שני פתח לפני כמעט 9 שנים את המזנון, נדמה שבכל פינת רחוב נפתח עוד דוכן שמכין פיתות מיוחדות שהן לא פלאפל או סביח, בדרגות שונות של הצלחה. בדלפק, דוכן הפיתות החדש יחסית בבאר שבע, הצליחו ליצור פיתות נהדרות, בלי יותר מדי הגזמות ומנות מופרכות. בפיתת הביף בורגיניון מניחים פה נתחים מפורקים של בשר ביף בורגניון, רך ועסיסי, רק בלי הרוטב. מעין בקר מפורק, אבל עם טעמי התבשיל. יחד איתם שמים בפיתה הבשרנית גם רוטב לימון כבוש, סלט סופר טרי ומלא שום קונפי, שאיכשהו מצליחים להתחבר מעולה לבשר המבושל. פלחי תפוחי אדמה מתובלים בצד, חמוצים פריכים ונהדרים ויש בו תחרות נהדרת לפיתות המעולות של שני, ופינה כיפית במיוחד בבאר שבע.
[גיל גוטקין – עורך המסעדות]

דלפק – כל הפרטים
עוד מקומות מומלצים בבאר שבע 

הבשר מתחבא, אבל הוא שם פיתה ביף בורגיניון בדלפק. צילום: גיל גוטקין
הבשר מתחבא, אבל הוא שם פיתה ביף בורגיניון בדלפק. צילום: גיל גוטקין

אטלס שפירא, תל אביב

צמוד למסעדת חנן מרגילן מסתתרת פנינה כיפית, שהיא גם בין המקומות הבודדים שפתוחים בשבת באזור. יש פה חלל פנימי קטן ואינטימי עם פינות זולה נעימות ואווירה שכונתית – קהילתית, וחצר רחבת ידיים בחוץ. בשבתות בלבד מוגש במסעדה חומוס חמצמץ וקטיפתי, שבגרסה הקומפלט מגיע עם שפע תבלינים טריים כמו פפריקה וכמון וביצה, וקשה עד בלתי אפשרי להמנע מלהזמין עוד חצי מנה. לצד החומוס יש גם תפריט קטן של אוכל מהעולם עם מנות כמו נאצ'וס, סמוסה במילוי תפוח אדמה ואפונה, ועוד, שממנו דגמנו חצ'פורי גאורגי פריך ונהדר במילוי גבינות ותרד שנאפה בתנור עם תוספת של ביצה. את כל הטוב הזה מלווה תפריט אלכוהול הכולל בירה שפירא (איך לא), שלל סוגי וויסקי ושפע אווירה טובה.
[גרדה גלזר – עורכת משנה]

אטלס שפירא – כל הפרטים

רק בימי שבת חומוס באטלס שפירא. צילום: גרדה גלזר
רק בימי שבת חומוס באטלס שפירא. צילום: גרדה גלזר

גוז'ר בנורדיניו, תל אביב

הוא לא מי יודע מה פוטוגני ולא תמצאו הרבה תמונות שלו באינסטגרם (אם בכלל), אבל הגוז'ר של בר א וין הפך למיתולוגיה כמעט מיום פתיחת המסעדה – מאפה תפוח ואוורירי מבצק רבוך שהועשר בגבינות, בעל קרום דק ופריך, מרקם של ענן וטעמים עמוקים של גבינות וחמאה. נפרדנו מהגוז'ר עם סגירתה של בר א וין במאי האחרון, ושמחתי לגלות שהוא מוגש בנורדיניו, המעדניה הצמודה לקפה נורדוי. גם שם הוא מתחבא בין כוכבי אינסטגרם כמו כריך סלט הביצים או עוגת הגבינה המפורסמת, אבל גם שם – בעיני הוא אחת מהדרכים היותר טובות לפתוח איתן את הבוקר.
[לי גיל – עורכת משנה]

נורדיניו – כל הפרטים

מרקם של ענן גוז'ר בנורדיניו. צילום: עינב אזגורי
מרקם של ענן גוז'ר בנורדיניו. צילום: עינב אזגורי

טורטליני דלעת ומחלב ביפו תל אביב, תל אביב

הטורטליני הנפלאים האלה נוצרו בראשו של שף חיים כהן לכבוד קבוצת סועדים מפולין שהתארחה אצלו לאחרונה ביפו תל אביב – ואנחנו הרווחנו יופי של מנה עונתית, שעושה חיבורים מעניינים בין מטבחים, בין טכניקות בישול ובין דורות. הבצק הסגלגל של הכיסנים מכיל מחית דובדבנים והמלית המתקתקה עשויה דלעת צלויה עם מחלב (גרעין הדובדבן) טחון, בעל הטעם המרציפני המריר קלות (אגב, את אותו מחלב אקזוטי תמצאו גם בעוגייה שמגיש כהן בצד הקפה בסיום הארוחה). כל הטוב הזה יושב בחמאת מרווה עדינה שעוטפת ברוך את הכיסונים הנימוכים כל כך. המנה תוגש בתפריט הערב של המסעדה עד סוף עונת הדובדבנים, שזה אומר ממש עוד קצת.
[מרב סריג, עורכת]

יפו תל אביב – כל הפרטים 

תיכף סוף העונה, אז צריך למהר טורטליני דלעת ומחלב ביפו תל אביב. צילום: מרב סריג
תיכף סוף העונה, אז צריך למהר טורטליני דלעת ומחלב ביפו תל אביב. צילום: מרב סריג