מה חדש?

המקום החדש של זוכה "המסעדה הבאה" ועוד 8 דברים לטעום השבוע

קילומטרז' של השף עידן בושרי. צילום: אסף קרלה
קילומטרז' של השף עידן בושרי. צילום: אסף קרלה

עכשיו אתם יכולים לטעום סוף סוף את האוכל של זוכה "המסעדה הבאה של ישראל"; וגם - פסטיבל בירה בירושלים, עשר שנים לאואזיס והפרעצלים השווים שנוחתים ברעננה

5 ביולי 2022

1. לטעום את האוכל של זוכה "המסעדה הבאה"

הפתיחה הכי מסקרנת בימים אלה היא של קילומטראז', המסעדה החדשה של השף עידן בושרי (פומפי), שזכה בתכנית הריאליטי "המסעדה הבאה של ישראל". המסעדה פועלת במלון ברוט של רשת בראון, בשיתוף בין השף וקבוצת המסעדנים OTH. מעבר לזה, מדובר גם בלוקיישן מיתולוגי – זה שפעלה בו מסעדת הרברט סמואל במשך שנים רבות, מול הים. הים הוא גורם דומיננטי גם בתפריט, וגם שוק הכרמל הסמוך ויפו הקרובה.

התפריט, שמשתנה בהתאם לחומרי הגלם של עונות השנה, החגים והמועדים, מבוסס ברובו על דגים, פירות ים וירקות מקומיים. אפשר למצוא בו מנות כמו קרפצ׳יו טונה אדומה עם אבקת פורצ'יני שחורה, ויניגרט פונזו קשיו קלוי וכוסברה או פילה מוסר ים עם טורטליני בצורת פטאייר, קרם גבינות וטחינה גולמית עם חציל קלוי קלוף. תפריט הקוקטיילים נבנה ע"י המיקסולוגית נעם שרת בהשראת שוק הכרמל ויפו, ובמקביל מציעה המסעדה תפריט עם מבחר של יינות ישראליים בכוסות.

מתי: שני עד שבת

איפה: קילומטראז'

עכשיו אפשר לטעום מסעדת קילומטראז' של השף עידן בושרי. צילום: אסף קרלה
עכשיו אפשר לטעום מסעדת קילומטראז' של השף עידן בושרי. צילום: אסף קרלה

2. לקפוץ למסעדה החדשה בשוק הכרמל

לא רחוק משם, בשוק הכרמל, מחכה לכם עוד מקום חדש, הפעם זו Ola Ola, מסעדה כשרה של השף שקד פחימה (מסעדת דואה הסמוכה). התפריט מבוסס על מנות ים תיכוניות שכוללות דגים, גבינות וירקות מקומיים, כמו ריזוטו חמישה סוגי פטריות כמהין, מוסר ים על פירה כמהין, ברוקולי ושמן ירוק או אסאדו של בטטה על קרם פרש, גרידת לימון, רוטב פונדו צרפתי ואגוזים. כל זה מלווה בקוקטיילים ואווירה שמחה של שוק.

מתי: ראשון עד שישי

איפה: Ola Ola

עוד מסעדות כשרות בתל אביב? בבקשה

כשרה ומבטיחה OLA OLA בשוק הכרמל. צילום: דור כחלון
כשרה ומבטיחה OLA OLA בשוק הכרמל. צילום: דור כחלון

3. לשתות קוקטייל בירושלים (ביום שישי בערב!)

גם בירושלים מתחדשים: סנט אורבן הוא בר יין וקוקטיילים חדש, שממוקם בבית ההארחה הסקוטי במושבה הגרמנית. מדובר בכזה שפתוח בשישי בערב, לא עניין של מה בכך כשמדובר בירושלים, ומוקדש בעיקר לקוקטיילים ולמעלה מ-50 יינות מרחבי העולם. לצד הדרינקים תוכלו לבחור בין מנות טאפאס שונות כמו צלחת שרקוטרי, סלט עגבניות ומוצרלה, וקרפצ'יו בקר.

מתי: ראשון עד שבת

איפה: סנט אורבן 

כל ברי היין השווים ברחבי הארץ

קוקטיילים ויין מכל העולם סנט אורבן בירושלים. צילום: דוד מויאל
קוקטיילים ויין מכל העולם סנט אורבן בירושלים. צילום: דוד מויאל

4. לנשנש מנות קטנות של מוסדות קולינריים ירושלמיים

עוד בירושלים: אוטו אוכל JLM, יריד הקיץ הקולינרי של הבירה חוזר זו השנה החמישית. עד סוף חודש אוגוסט יתארחו מדי שלישי, רביעי וחמישי בערב משאיות אוכל בגיא בן הינום שיפעלו לצד הופעות מוזיקליות חיות ודי ג'ייז מתחלפים. את המשאיות יאיישו מסעדות ירושלמיות שונות כמו אנג'ליקה, דוויני, טלביה, פרינג', רחל בשדרה ועוד. כל המנות יימכרו במחירים של 40-30 שקלים למנה, וזוהי הזדמנות מעולה לטעום קצת מכל מה שלאוכל הירושלמי יש להציע.

מתי: עד ה-25.8, בכל יום שלישי, רביעי וחמישי מהשעה 18:30

איפה: גיא בן הינום, ירושלים. פרטים באתר 

משאיות אוכל, מוזיקה ואוויר הרים אוטו אוכל ירושלים. צילום: נועם רומנו
משאיות אוכל, מוזיקה ואוויר הרים אוטו אוכל ירושלים. צילום: נועם רומנו

5. לנסות בירות מיוחדות וחד פעמיות

ואחרון חביב בעיר הקודש: פסטיבל עיר הבירה יתקיים זו השנה ה-17(!) בימים רביעי וחמישי הקרובים בגן העצמאות בירושלים. מדובר בפסטיבל הבירה הגדול בישראל, עם למעלה מ-150 סוגי בירה, כולל כאלה שנוצרו במיוחד עבורו. השנה אלה יהיו בירות כמו סשן IPA של שפירא, SUMMER IPA של הגיבור וטריפל בלגית 11% של שריגים. יוצב בו גם דוכן מיוחד של בירה קדימה, הבירה החברתית הראשונה בישראל, אותה יוצרים אנשים עם מוגבלויות כחלק מהעבודה עם עמותת "צעד קדימה" מירושלים. מלבד הבירה יתקיימו בו הופעות חיות שוות במיוחד של שוטי הנבואה, מרסדס בנד מארחים את טונה, היהודים, נונו ועוד.

מתי: 6-7.7

איפה: גן העצמאות ירושלים. פרטים והרשמה באתר

אפשר גם לבשל עם בירה. הנה כמה רעיונות

 
מסורת זו מסורת פסטיבל הבירה בירושלים. צילום: עידו ניתאי

6. לחגוג עשור למסעדה אהובה

השפית רימה אולברה חוגגת עשור למסעדת השף שלה, אואזיס, ומארחת קולגות וחברים לארבעה ערבים מיוחדים. הראשון יתקיים כבר ביום חמישי הקרוב, בו יתארח השף ישראל אהרוני (שגם יתפקד על תקן הדי ג'יי במקום). השניים יגישו מנות קלאסיות של אהרוני עם טוויסט של אולברה, כמו ספרינגרולס, דג מאודה עטוף בעלי ג'ינג'ר ומיסו לבן וקולרבי צלוי עם מיסו ומרווה. בהמשך החודש יתארח במסעדה השף ארז קומרובסקי עם תפריט אחר, ובמהלך חודש אוגוסט יתקיימו שני ערבים שבהם יבשל לצידה של אולברה השף היפני ריו סואהירו שעבד בין השאר במסעדת המישלן נובו בלונדון.

מתי: 7.7, 20.7, 16-17.8

איפה: אואזיס

מתכונים למנות איקוניות של השפית רימה אולברה

שיתופי פעולה שלא קורים כל יום עשור למסעדת אואזיס. צילום: אנטולי מיכאלו
שיתופי פעולה שלא קורים כל יום עשור למסעדת אואזיס. צילום: אנטולי מיכאלו

7. לפתוח את הבוקר בחצר של האחים

אל רשימת ארוחות הבוקר השוות בתל אביב הצטרפה לאחרונה האחים, שהשיקה ארוחת בוקר במשכנה החדש בבית ציוני אמריקה. מדובר בתפריט לא מחייב בשירות עצמי מהמכולת של האחים שפועלת במקום, שיכול להיות עצירה קלה לנשנוש או ישיבה ממושכת יותר, וכולל מנות כמו כמו חצ'פורי גבינות עם ביצת עין לצד סלט עגבניות ושמיר; סנדביץ' המכולות הנוסטלגי של כריך פסטרמה הודו במלאכת יד עם חומוס וכרוב אדום; המוזלי של מכולת האחים עם יוגורט יווני, פירות העונה וסילאן אורגני ואפילו מסבאה חמה עם תטבילה חריף מותססת וביצה קשה. בהמשך, כך מבטיחים, יחזור גם הבראנץ' האהוב של המסעדה שפעל בלוקיישן הקודם שלה טרום ימי קורונה.

מתי: ראשון עד שישי, 8:00-12:00

איפה: האחים

מתכונים שווים של אריה קסטיאל ודורון גרונוביץ, הקונדיטוריות של האחים

לא מחייב אבל כן טעים ארוחת בוקר של האחים. צילום: ולדה טרוגמן
לא מחייב אבל כן טעים ארוחת בוקר של האחים. צילום: ולדה טרוגמן

8. להתנחם בפחמימות בשרון

בבקה בייקרי, מעוז הפחמימות של האחיות שיר וקורל גורן, נוחת ברעננה עם סניף חדש במרכז הקניות עזריאלי בעיר. מדובר בסניף השישי של האחיות – אחרי ארבעה סניפים בתל אביב ואחד בבני דרור, והוא יכלול את כל המוצרים האהובים, בראשם הפרעצלים, וגם קינוחי ויטרינה, מאפים, עוגות, עוגיות, כריכים וסלטים.

מתי: ראשון עד שבת

איפה: בבקה בייקרי, מרכז עזריאלי, דרך ירושלים 1 רעננה

הפיקניק האורבני של האחיות שיר וקורל גורן – כל המתכונים 

עכשיו גם ברעננה הפרעצלים של בבקה בייקרי. צילום: יח"צ
עכשיו גם ברעננה הפרעצלים של בבקה בייקרי. צילום: יח"צ

9. לקנח בגלידה למבוגרים בלבד

אחרי כל זה חייבים קינוח, ואם קינוח שמשלב אלכוהול סגרנו שתי פינות במכה. בטיימינג מושלם לעונה הושק לאחרונה Wizards, מותג גלידות בשילוב משקאות אלכוהוליים. הגלידות טריות ונרקחות על בסיס יומי, מבוססות על שמנת או סורבה בשילוב חומרי גלם איכותיים ו-5% אלכוהול, בטעמים כמו אספרסו מרטיני, וניל וודקה ודובדבני אמרנה, נגרוני,  דאקירי תותים, תפוז אדום ואפרול שפריץ ועוד. את הגלידות אפשר להזמין במארזים משפחתיים (550 מ"ל) או במארז טעימות של 10 אריזות אישיות. הרכישה מתבצעת אונליין ואפשר להגיע לאסוף מהמפעל בפתח תקווה או להזמין אותן במשלוח עד הבית (לכל אזור המרכז, השפלה והשרון).

איפה: הזמנות באתר 

רוצים להכין גלידה בעצמכם? זה לא כזה מסובך

מה עוד אפשר לבקש בחיים WIZARDS גלידה אלכוהולית. צילום: אפיק גבאי, סטיילינג: עידן ספיבק
מה עוד אפשר לבקש בחיים WIZARDS גלידה אלכוהולית. צילום: אפיק גבאי, סטיילינג: עידן ספיבק