מה חדש?

שעת תה כמו באנגליה ועוד 5 דברים שכדאי לטעום השבוע

שעת תה במסעדת וייס. צילום: נועם פריסמן
שעת תה במסעדת וייס. צילום: נועם פריסמן

המסעדה המדוברת בעיר נפתחת ללאנץ', מנות שף ב-25 שקלים ומרקים שיחממו לכם את הבטן והלב. כל מה שטעים השבוע

9 בפברואר 2022

1. לחוש את עצמכם בלונדון

באנגליה אנחנו עדיין לא, אבל תסכימו איתנו שהחורף השנה בהחלט נותן פייט ראוי. כדי לחדד קצת את האווירה האירופית, מסעדת וייס משיקה שעת תה של אחר הצהריים, אותה המסורת הבריטית בת מאות השנים, רק בווריאציה הישראלית שלה. על פי המסורת, בשעת התה בשעה 16:00 אחר הצהריים שותים תה (כמובן) עם חלב (כמובן), ומנשנשים מאפי סקונס וכריכוני מלפפונים. את המנהג הזה, שאימצו במהלך השנים בלא מעט מסעדות ובתי מלון אירופיים, מנגישים עכשיו השף גיל דהאן והשף־קונדיטורית מיכל גולדברגר לקהל המקומי. בתפריט, שיוצע בכל יום שלישי, תוכלו למצוא את אותן המנות המסורתיות – כריכונים, עוגות, עוגיות, תה וגם שמפניה איכותית, אם כבר אנחנו חשים את עצמנו אצולה.

מתי: ימי שלישי, 16:00

איפה: וייס

רוצים לאפות סקונס בריטיים מסורתיים בעצמכם? המתכון כאן 

כל המתכונים שלנו לאוכל אנגלי, ממש כמו בארמון המלכה

עדכנו את אליזבת שעת תה במסעדת וייס. צילום: נועם פריסמן
עדכנו את אליזבת שעת תה במסעדת וייס. צילום: נועם פריסמן

2. להתחמם ממרקים בדרום הארץ

ומלונדון (במעבר חד) לאשדוד, גם שם דואגים לחמם אתכם החודש באמצעות פסטיבל "סיפורי מרק". הפסטיבל, שכבר הפך למסורת שנתית בעיר הדרומית, כולל 14 מהמסעדות בעיר שיציעו במהלך השבוע מרק מיוחד במחיר של 10 שקלים בלבד. אתם תוכלו להתחמם ולשבוע ממרק עדשים הודי, מרק שורפה בוכרי, מרק אונטריב מעושן, בורשט, מרק בוקרים ועוד, ויש עבור זה שבוע שלם אז למה לא לנסות את כולם. בערב הפתיחה שיתקיים ב-17.2 יוצבו דוכני מרק של כל המסעדות המשתתפות יחד בבית אריה קלנג בעיר ותתארח בו גם עיתונאית האוכל והשפית מאיה דרין שתספר סיפורי מרק ממקומות שונים ומתקופות שונות.

מתי: ערב הפתיחה ב-17.2; הפסטיבל: 20-26.2

איפה: אשדוד. פרטים והזמנות כאן

כל מתכוני המרקים שיחממו אתכם בבית בלי לצאת לשום מקום

חמים וטעים שבוע המרק באשדוד. צילום: Funia
חמים וטעים שבוע המרק באשדוד. צילום: Funia

3. לשריין מקום לצהריים במסעדה המדוברת בעיר

אם ניסיתם להשיג שולחן במסעדת a החדשה של השף יובל בן נריהולא הצלחתם  – הנה בשורות מעודדות: החל מהחודש המסעדה, שנפתחה לפני 3 חודשים וזוכה לביקורות מפרגנות (ברמת הדמעות בעיניים), פתוחה גם לארוחת צהריים. במסגרת הארוחה, שתתקיים בימי חול בלבד, יוצע אותו התפריט של השף שכולל מנות עם שמות ארוכים ופירוט מקסימלי של כל מה שעבר על חומר הגלם עד שהגיע לצלחת, וגם 20 אחוזי הנחה על תפריט היין, הסאקה והקוקטיילים. ואחרי כל זה, נסו לחזור לעבוד. נראה אתכם.

מתי: שני־חמישי, 12:30-15:00

איפה: a

רוצים לנסות לבשל מנות של יובל בן נריה? זה הזמן

עכשיו גם בצהריים מסעדת a. צילום: אסף קרלה
עכשיו גם בצהריים מסעדת a. צילום: אסף קרלה

4. לאכול בעיניים עצומות לקול חלילים

כן, אנחנו רציניים לגמרי. ביום חמישי הקרוב תתקיים ארוחה מיוחדת של השף נדב מלין תחת הכותרת "פנטזיות". הארוחה, שתתרחש במלון יד השמונה שבמטה יהודה, תורכב מחמש מנות אותם יאכלו הסועדים כשהם עוטים כיסויי עיניים לטובת חידוד החושים, בזמן שהם מקשיבים לצלילי החליל של החלילן רואי אמוץ. את הארוחה בונה השף מלין, שהוא אחד מהבולטים מבין אנשי תנועת הסלואו פוד בישראל, לפי עקרונות התנועה. בנוסף, מבשל מלין בכל יום שישי בבוקר ארוחת בוקר במלון, גם היא מבוססת על אותם העקרונות.

מתי: 10.2

איפה: מלון יד השמונה. פרטים והזמנות בטלפון 02-5942000

עצמו את העיניים ותנו לשאר החושים לעשות את שלהם השף נדב מלין. צילום: אור קפלן
עצמו את העיניים ותנו לשאר החושים לעשות את שלהם השף נדב מלין. צילום: אור קפלן

5. ליהנות ממנות שף במחירים נגישים

ואם כבר לאכול בזול – בשרונה מרקט בתל אביב יוצאים בפרויקט שווה שמציע מגוון רחב של מנות ממסעדות השוק ב-25 שקלים בלבד. במשך שבועיים (לא כולל סופ"ש) יימכרו במחיר הזה מנות נבחרות כמו ראמן פטריות ממיאזקי של השף יובל בן נריה; אסאדו על בייגלה מהשפכטל של השפית רחל בן אלול או שיפוד אדום מהמזנון של השף אייל שני. זו השנה השנייה שבה מתקיים הפרויקט, שבמסגרתו גם יוצעו מחירים מיוחדים בחנויות שונות ברחבי השוק.

מתי: 13-25.2

איפה: שרונה מרקט

בלי לשבור חסכונות מנות ב-25 שקלים בשרונה מרקט. צילום: איתמר גינזבורג
בלי לשבור חסכונות מנות ב-25 שקלים בשרונה מרקט. צילום: איתמר גינזבורג

לבדוק בראנץ' חדש ליד הים

המצטרפת האחרונה לארוחות הבראנץ' שחוזרות ובגדול היא מסעדת חצר גולדמן שממוקמת באחד הלוקיישנים הכי שווים בעיר, ממש מול הים בטיילת של יפו. תפריט הבראנץ' שמוגש בסופי השבוע הוא זוגי וכולל מנות פופולאריות מתפריט המסעדה השוטף (דגים, פירות ים, בשרים וגם מנות צמחוניות וטבעוניות), עם חמש מנות פתיחה שאם יחוסלו במהרה – תוכלו לבקש עבורם ריפיל ללא תוספת תשלום. לכל זה יכולים להצטרף גם קוקטיילים במחירים מיוחדים לבוקר וגם קינוחים – אם יישאר לכם מקום. והנוף, הו הנוף.

מתי: שישי ושבת, 12:00-16:00
בראנץ' בחצר גולדמן. צילום: גולדמן צלמים
בראנץ' בחצר גולדמן. צילום: גולדמן צלמים