מה חדש?

חדשות האוכל: 6 דברים שחייבים לטעום השבוע

OLE החדשה של שף אורן אסידו. צילום: איתיאל ציון
OLE החדשה של שף אורן אסידו. צילום: איתיאל ציון

השף אורן אסידו מגיע לפארק המסילה, הבשר ה"חדש" משתלט על מסעדות נוספות והחלוצים 3 חוגגת יום הולדת לדלידה. כל מה שטעים השבוע

7 בדצמבר 2021

1. לבדוק מסעדות חדשות בתל אביב ומחוצה לה

שתי מסעדות חדשות ומסקרנות לשבוע זה – הראשונה היא Ole, של השף אורן אסידו, שנפתחה במבנה טמפלרי לשימור במלון סלינה בנווה צדק. הלוקיישן הוא כבר שיחוק, כי הוא יושב ממש על פארק המסילה החדש (יחסית) והכה-טרנדי שגורם לנו, אולי, להרגיש מדי פעם קצת בחו"ל.

את אסידו אתם אולי מכירים בתור מתמודד ב"אח הגדול" ו/או ב"משחקי השף", אבל ברזומה שלו גם תפקיד השף הראשי לשעבר במסעדת פופה ועוד לפני כן תפקידים שונים במסעדות כמו דקל 3 וכתית. במסעדה החדשה, שהוא גם אחד מבעליה, רקח אסידו תפריט עונתי שמתחיל בחבל אנדלוסיה בספרד, עובר דרך מרוקו ומסתיים בתל אביב. תוכלו למצוא בו מנות כמו סרדינים כבושים עם אגוזי מקדמיה, סלט תפוזים וקלמטה; שיפוד דג עם צ׳ילי מותסס, ירקות ולאבנה או ספייריבס טלה עם תבשיל מנגולד, תפו״א, צ׳ימיצ׳ורי וזעתר.

המסעדה השנייה נמצאת דווקא ברעננה, מסעדה איטלקית כשרה בשם עבריאני. במסעדה תוכלו למצוא, כצפוי, סוגים שונים של פיצות, פסטות, סלטים ופוקצ'ות ברוח המטבח האיטלקי, והיא מתאימה גם לבילוי משפחתי מורחב.

מתי: Ole – שני עד שבת; עבריאני – ראשון עד שבת

איפה: Ole, עבריאני

איטלקית שמדברת יהודית עבריאני. צילום: יהונתן בן חיים
איטלקית שמדברת יהודית עבריאני. צילום: יהונתן בן חיים

2. לנסוע לבר חדש בעמק המעיינות

רק בחודש שעבר סיפרנו לכם על המטמורפוזה שעוברת בימים אלה מסעדת השף רוטנברג בעמק המעיינות, שהחליטה להגיש ארוחות טעימות (בלבד) שיספרו באופן הכי מדויק את הסיפור של המקום המיוחד הזה. מסתבר שבני הזוג הילה רונן והשף יזהר סהר לא נחים לרגע כי השבוע אנחנו שומעים חדשה נוספת מכיוונם – הפעם על פתיחה של בר בבוסתן הפורח שסמוך למסעדה.

הבר, שנקרא "אבנר", הוא בר יין וגריל עונתי עם 25 מקומות ישיבה תחת כיפת השמיים (בימים הקרים יהיו מדורות ממש בסמוך). הפוקוס במקום הוא כמובן על יינות – מקומיים וגם כאלה מרחבי העולם, כולל יין הבית של המקום שיוצר במיוחד ע"י יקב תבור.

אבל יש גם אוכל, כמובן, שמטרתו העיקרית היא ללוות את הדרינק – אבל זה לא אומר שהוא פחות מורכב מהאוכל שתמצאו במסעדת האם. בתפריט מנות כמו תמנון (או קלמארי) על הגריל עם סלט תפוחי אדמה ולבאנה; שיפוד של לבבות צנונית בלאפת חסה, דלעת כבושה, יוגורט קשיו וקרוטונים או פאיה דג מהמעשנת עם אורז, בצל, שום וכוסברה.

מתי: שני עד שישי מהשעה 16:00

איפה: רוטנברג

מלקטים עכשיו גם לבר החדש הילה רונן ויזהר סהר, רוטנברג. צילום: אפיק גבאי
מלקטים עכשיו גם לבר החדש הילה רונן ויזהר סהר, רוטנברג. צילום: אפיק גבאי

מה עוד חדש?

קיגלים בפופ אפ בנמל תל אביב

שפים מבשלים עם שמן זית ראשון המסיק

3. לאכול בשר במסעדה טבעונית

טוב, נו, לא בדיוק בשר, אבל כנראה הכי קרוב אליו שנגיע בזמן הקרוב: מסעדת j17 הטבעונית בצפון תל אביב משיקה ערב ספיישל אחת לשבוע עם מנות שמבוססות על מוצרים של חברת הפוד-טק רידיפיין מיט. החברה הישראלית, שהחלה להשיק את מוצריה רק בשנה האחרונה, מייצרת תחליפי בשר שמיוצרים בטכנולוגיות מתקדמות וחדשניות, ובהן הדפסת תלת ממד. רק השבוע התבשרנו כי מנות המבוססות על הבשר החדש של החברה ייכנסו לתפריט הקבוע במסעדות קבוצת R2M, לצד מנות בשריות "רגילות", ועתה גם ב-j17 משלבים כוחות, מדי יום חמישי בערב. בין המנות שאפשר למצוא בתפריט: המבורגר רידיפיין וממרח אבוקדו, פסטה ברוטב עגבניות ובולונז עם פרמז׳ן או בשר מוקפץ בתיבול אסייתי עדין על מצע אורז. כולם טבעוניים, כמובן.

מתי: עד סוף דצמבר, חמישי, 19:00-23:00

איפה: j17

גם לטבעונים מגיע פסטה בולונז של רידיפיין מיט. צילום: רידיפיין מיט
גם לטבעונים מגיע פסטה בולונז של רידיפיין מיט. צילום: רידיפיין מיט

4. להתמלא בממולאים

אין הרבה דברים שאנחנו אוהבים כמו ממולאים, וכשהם מגיעים בכל מיני סוגים מיוחדים – אז בכלל. החל מסוף השבוע הקרוב ובכל יום חמישי ושישי עד סוף ינואר יתקיים פסטיבל ממולאים חורפי בשוק האוכל "ריחות וטעמים" ברמת השרון (לו נפתח לאחרונה גם סניף בנתניה). המקום, בבעלותם של בני הזוג לימור אורן ועודד שהרבני, יציע ממולאים 'קונבנציונליים' אבל גם כאלה מסקרנים יותר ששואבים השראה ממקומות שונים בהם טיילו בני הזוג בעולם, כמו: עוגת ממולאים המורכבת משכבות שכבות של ירקות; עוף שלם ללא עצמות במילוי מחית עוף, תרד, תות שחור וערמונים; סופלה קישואים במילוי עוף, ג'ינג'ר וערמוני מים; סלק במילוי דוחן אווז מעושן סומק וצימוק אוזבקי ועוד.

מתי: בכל חמישי: 10:00-16:00, ובכל שישי: 8:00-15:00. עד סוף ינואר

איפה: ריחות וטעמים, החרש 8 רמת השרון // גיבורי ישראל 7 נתניה  

מלאים כל טוב פסטיבל ממולאים בריחות וטעמים. צילום: גיל אבירם
מלאים כל טוב פסטיבל ממולאים בריחות וטעמים. צילום: גיל אבירם

5. להרים למסעדת שוק אהובה

מסעדת דלידה חוגגת יום הולדת 9 ומנצלת את ההזדמנות להרים למקום שבו היא נמצאת וממנו היא ניזונה – שוק לוינסקי. החמארה האירופאית שנפתחה בשנת 2013 הפכה לאחד המקומות המשמעותיים בסצנת השוק, שהלכה והתפתחה והשתנתה מקצה לקצה במהלך שנות הפעילות שלה. לרגל יום ההולדת יתארחו במהלך כל החודש הקרוב שפים ובשלנים שנפגשו עם השוק ותוצרתו במהלך שנות הקריירה שלהם, כמו למשל השפית יהלומה לוי שתשחזר מנות אהובות מהביסטרון שלה שעבד ממש בסמוך או השף איתן ונונו שיעשה כבוד למנות איקוניות ממסעדתו לשעבר החלוצים 3. גם השף חמודי אבולעפיה יתארח עם מנות בהשראת המטבח הערבי, השפית נועה לוי עם מנות הכוללות את המוצרים המיוחדים שלה ועוד. לצד השפים, יתארחו במסעדה גם די-ג'ייז שינעימו את הערבים במוזיקה חיה. בקיצור, מסיבה.

מתי: 13-29.12

איפה: דלידה

גם הוא במרימים חמודי אבולעפיה. צילום: אסף קרלה
גם הוא במרימים חמודי אבולעפיה. צילום: אסף קרלה

6. לקפוץ למקומות חדשים בעולם, אבל משלנו

התחלנו בתל אביב ונסיים עם הכי רחוק שאפשר: אנחנו מתבשרים השבוע על שתי פתיחות של מקומות ישראליים בחו"ל. הראשונה היא הבלבוי, הבר הסקסי ממלון ברדיצ'בסקי, עליו אמון המיקסולוג אריאל לייזגולד, שנפתח השבוע בברלין. בסניף הברלינאי תוכלו ליהנות מאותה אווירה מסתורית ומעיצוב דומה לזה שאתם בטח מכירים מהבר המקומי, רק בווייב אירופאי יותר. הפתיחה השנייה מגיעה מרשת הגלידות אניטה, שפותחת השבוע סניף ראשון בקפריסין. קפריסין היא המדינה השישית שבה יפעל סניף של הגלידריה בבעלות עדי אביטל (אחרי ארה"ב, ספרד ועוד), ובחודשים הקרובים, כך מספרים לנו, ייפתחו סניפים נוספים בלוס אנג'לס ובלונדון.

תן לי שני כדורים קרמל מלוח הסניף של גלידה אניטה בקפריסין. צילום: באדיבות אניטה
תן לי שני כדורים קרמל מלוח הסניף של גלידה אניטה בקפריסין. צילום: באדיבות אניטה