חדשות האוכל

לא רק מל ומישל: שלושה מוסדות אוכל ותיקים נסגרים

מסעדת מל ומישל האיטלקית נסגרת אחרי 13 שנים של פעילות, ויחד איתה נסגרים עוד שני מוסדות אוכל תל אביביים אהובים

ניוקי פריזאיים. צילום: דניאל לילה
ניוקי פריזאיים. צילום: דניאל לילה
1 ביולי 2019

מל ומישל

לא מעט מסעדות נסגרות ונפתחות בכל חודש בישראל, אבל מעטות הן המסעדות ששורדות מעל עשור בענף המסעדנות הישראלי התזזיתי. מל ומישל, המסעדה האיטלקית הוותיקה בת ה-13 ומי שנחשבה במשך שנים לאחת המסעדות הכי רומנטיות בתל אביב, הודיעה שבעוד כשלושה חודשים היא תסגור את שעריה ובמקומה יפתח שף המסעדה, ניר ויימן, מסעדה אחרת, שתהיה, לדבריו "זמינה יותר, קלילה יותר ובעיקר שונה מהדי.אנ.איי האיטלקי והמסורתי של מל ומישל".

ניוקי פריזאיים של מל ומישל

בחשבון הפייסבוק של המסעדה נימק ויימן את הסגירה: "אחרי 13 שנים של עבודה סיזיפית, יומיומית, מאתגרת, מסקרנת והכי חשוב מהנה, קמתי יום אחד והחלטתי שזהו…לאט לאט התחלתי להבין שמיציתי את התקופה הזאת בחיי והבנתי שאני חייב שינוי למעני ולמענכם". על התוכניות שלאחר הסגירה כתב ויימן: "תדעו רק בעוד שלושה חודשים, באותו המקום. עד אז אנחנו פה במל ומישל נותנים את מה שנתנו 13 שנים, אז תבואו להיפרד".

לעמוד המסעדה של מל ומישל

בואו להיפרד מל ומישל. צילום: אנטולי מיכאלו
בואו להיפרד מל ומישל. צילום: אנטולי מיכאלו

מסעדת ג'ולי

אם 13 שנים עדיין לא נשמעות לכם כמו הרבה זמן, ג'ולי, המסעדה המצרית משכונת כרם התימנים התל אביבית, נסגרת גם היא, הפעם אחרי 22 שנים של פעילות. המסעדה, שהתחילה את דרכה בנווה צדק ועברה לעבוד בסמוך לשוק הכרמל, הייתה תחנה קבועה לארוחת צהריים לתושבי השכונה ולמבקרי השוק, אבל ג'ולי, הבעלים והשפים, הודיעה שהיא מחפשת למכור את המסעדה. עייפות מהעבודה הקשה של הבישולים היא הסיבה העיקרית, אבל גם העבודה מול הרשויות והעלויות הרבות זירזו את הסגירה. ג'ולי תמשיך לפעול עד שיימצאו קונים לעסק ומבטיחה שאם הבעלים החדשים ירצו להמשיך לבשל אוכל מצרי, היא תהיה שם כדי ללמד אותם. הלקוחות שכבר התחילו להתגעגע יוכלו להסתפק בשירותי הקייטרינג שג'ולי תמשיך להציע.

קונדיטוריה אלברט

הקונדיטוריה וחנות המרציפן של אלברט בשוק לוינסקי היא ככל הנראה אחד העסקים הוותיקים בתל אביב, עם 84 שנים של פעילות מאחוריה. בקונדיטוריה הקטנה שפתח אלברט יהודה ב-1935 מכינים עדיין את אותם מתכונים מאז. אלברט אמנם כבר פרש, ומי שעובדים שם עכשיו הם בנו יעקב ואשתו לבנה, אבל המרציפן הטרי, עוגיות השקדים הפריכות ועוגות הפרג שמוכנות בעבודת יד קפדנית ממש כמו אז – נחשבות זה שנים לאחד הסודות הגלויים והאהובים בעיר.

כך תכינו מרציפן מושלם בבית:

מרציפן פרסי

מרציפן בסיסי

מרציפן בציפוי שוקולד

הקונדיטוריה של אלברט המשיכה להיות אחד מהסמלים של שוק לוינסקי גם בשנים האחרונות כשכמעט כל העסקים מסביבה התחדשו והשתנו, אבל עכשיו, אחרי שגם הבניין שבו היא שוכנת עובר שיפוץ, החליטו יעקב ולבנה להניח את מלאכת קילוף השקדים מאחוריהם ולסגור את העסק. הקונדיטוריה תיסגר בסוף יולי, כך שאם אתם רוצים אספקה אחרונה של עוגיות, יש לכם עוד זמן להצטייד.

View this post on Instagram

Sexy stuff

A post shared by Dovi Arama (@doviarama) on

שלושת המוסדות הוותיקים האלה מצטרפים למוסדות נוספים שהודיעו על סגירה בחודשים האחרונים, כמו מסעדת טעמי הירושמית שנסגרת אחרי 65 שנה ואחרי שטבעה את המושג "לבלוע, לא ללעוס", מסעדת הניצחון באשקלון שנסגרת אחרי 70 שנה ומסעדת השקד בתל אביב שנסגרה אחרי 55 שנות פעילות ולאחר שרק לפני שנה עברה כתובת, אחרי שבשנה שעברה נסגרו מוסדות ותיקים כמו אורנה ואלה, עד העצם וננוצ'קה.