מתכון

ברד פודינג שוקולד עם קרמל מלוח

קינוח פשוט שמכינים משאריות של לחם לבן, חלה, רוגלך או מאפי שמרים, שנשארו בבית והתייבשו קצת

12,256 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2021
ברד פודינג שוקולד עם קרמל מלוח של שרית נובק | סטיילינג: שרית נובק, צילום: דן לב
ברד פודינג שוקולד עם קרמל מלוח של שרית נובק | סטיילינג: שרית נובק, צילום: דן לב

קינוח פשוט שמכינים משאריות של לחם לבן, חלה, רוגלך או מאפי שמרים, שנשארו בבית והתייבשו קצת. במקום לזרוק, יוצקים עליהן קרם וניל, אופים, יוצקים טופי קרמל מלוח ומגישים כקינוח מושחת וטעים מאוד! כמות המאפים לא חייבת להיות מדויקת – רק להתאים לכמות הפודינג שצריך לכסות אותם. כל תבנית שמכילה אותם תתאים כאן.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקרם ברולה

לטופי קרמל מלוח

אופן ההכנה

1

מפזרים לחם ועוגות בתבנית ומפזרים מעל צימוקים (לא חובה) ושוקולד.

2

מרתיחים בסיר בינוני שמנת, חלב ורוזטה. טורפים בקערה נפרדת חלמונים עם סוכר. יוצקים את התערובת לאט־לאט ותוך כדי ערבוב לתערובת השמנת כדי להשוות טמפרטורות, עד שמתקבל קרם. יוצקים את התערובת על הלחמים והעוגות שבתבנית עד כיסוי. אם יש צורך מועכים מעט את המאפים. משהים כ־1/2 שעה לספיגת הנוזלים.

3

מחממים תנור ל־180 מעלות. ממלאים תבנית במים רותחים עד 1/3 מגובהה, מניחים את תבנית ברד הפודינג בתבנית עם המים (בן מארי) ואופים כ־1/2 שעה, עד שברד הפודינג מתייצב ומשחים מעט.

בינתיים מכינים את הטופי

4

ממיסים סוכר במחבת טפלון עד שהוא הופך לקרמל. מנערים את המחבת קלות במהלך החימום. כשהקרמל מתחיל להיווצר מערבבים מעט את הסוכר בעזרת מרית סיליקון. לאחר שכל הסוכר מתקרמל, מוסיפים חמאה ומערבבים עד שהיא נטמעת. יוצקים שמנת (זהירות הקרמל רותח!) ומערבבים עד לקבלת טופי בצבע חום ענברי. מוסיפים מלח ומסירים מהאש (אפשר לשמור את הקרמל בקופסה סגורה במקרר ולחמם במיקרוגל לפני ההגשה).

לפני ההגשה

5

מחזירים את תבנית ברד הפודינג לתנור (ללא התבנית עם המים) ואופים עוד 15 דקות. מגישים חם. מחלקים את ברד הפודינג לצלחות בעזרת כף גדולה ויוצקים מעל את הטופי החם.

מתכון מספר הבישול "הספר הלבן", של דן לב ושרית נובק
הוצאה עצמית, 192 עמ', 149 שקלים.
לרכישה: studiodanlev.com / misspetel.com

הספר הלבן. צילום: דן לב, סטיילינג: שרית נובק
הספר הלבן. צילום: דן לב, סטיילינג: שרית נובק