מתכון

חלת קובנה חובזה

הקובנה היא לחם בסיר, שרק מחכה למלית שתהפוך אותה לארוחה שלמה. כאן הכנתי אותה מבצק חלה ומילאתי בעלי חובזה חורפיים

9,566 בשלנים התעניינו במתכון זה
פברואר 2021
חלת קובנה וחובזה של שף תומר טל. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: ענת לובל
חלת קובנה וחובזה של שף תומר טל. צילום: אנטולי מיכאלו, סטיילינג: ענת לובל

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למילוי

לשימון הסיר ולציפוי

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

מערבבים קמח, מלח, סוכר ושמרים בקערת המיקסר בעזרת וו לישה. מוסיפים מים בהדרגה ותוך כדי לישה ולשים להטמעה. מוסיפים שמן או חמאה מומסת וחלמונים ולשים להטמעה. לשים עוד כ־8 דקות לבצק אחיד, חלק וגמיש. מכסים את הקערה ומתפיחים 45 דקות או עד שהבצק כמעט ומכפיל את נפחו.

בינתיים מכינים מלית

2

מעבירים חובזה קצוצה לקערה עם מים. מחממים שמן זית במחבת עמוקה ורחבה. מעבירים חובזה למחבת (זה בסדר ואף רצוי שמעט מים מהקערה יגיעו למחבת) ומערבבים. מטגנים כ־1/2 שעה מעל להבה בינונית־נמוכה, מדי פעם מערבבים. מסירים מהכיריים ומצננים.

ממלאים, מעצבים, מתפיחים ואופים

3

מוציאים את הבצק למשטח מקומחֿ, לשים מעט ומחלקים ל־6 חלקים שווים. יוצרים מכל חלק כדור, מניחים במגש, מקומח, מכסים במגבת ומתפיחים 1/2 שעה.

4

יוצרים מכדורי הבצק גלילים באורך 30 ס"מ ומרדדים אותם מצלע קצרה אל צלע קצרה ליריעה צרה (לא צריך יותר מ־3־4 תנועות רידוד).

5

מפזרים שכבה דקה של מלית לאורך מרכז יריעת הבצק ומשאירים סביבה כ־1/2 ס"מ שוליים חשופים. מפזרים שקדים קלויים ומגלגלים מצלע קצרה אל צלע קצרה לגליל שמנמן. חוזרים על הפעולה עם כל כדורי הבצק.

6

משמנים סיר גבוה וכבד בקוטר 22 ס"מ בחמאה ומסדרים בתוכו את גלילי הבצק לגובה (כשהצד הפתוח, דמוי השבלול, פונה מעלה). מכסים את הסיר ומתפיחים 1/2 שעה.

7

בזמן שגלילי הבצק תופחים מחממים תנור ל־180 מעלות. בתום ההתפחה מברישים את גלילי הבצק בביצה טרופה, מעבירים לתנור ואופים 45 דקות להשחמה.