מתכון

טארט מרציפן, תפוז ושוקולד

טארט שמשלב בתוכו מלא טעמים בשכבות של מרקמים משלימים: בצק פריך, מרציפן עסיסי וגנאש שוקולד קרמי

6,911 בשלנים התעניינו במתכון זה
טארט מרציפן, תפוז ושוקולד של השף-קונדיטורית מאי ישורון | צילום: שני בריל, סטיילינג: עינב רייכנר
טארט מרציפן, תפוז ושוקולד של השף-קונדיטורית מאי ישורון | צילום: שני בריל, סטיילינג: עינב רייכנר

מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי מרציפן. יום שבו סבתי הייתה מכינה לנו מרציפן היה כיום חג. אחד מהשילובים האהובים עליי הוא מרציפן עם תפוז ושוקולד מריר. הטארט הזה משלב בתוכו את כל הטעמים האלה בשכבות של מרקמים משלימים: פריכות הבצק, עסיסיות המרציפן וקרמיות גנאש השוקולד.

את הטארט מעטרים בפרוסות קומקוואט מיובשות שאפשר למצוא בחנויות תבלינים או להכין בבית לפי המתכון.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקלתית

למרציפן

לגנאש

לקישוט (לא חובה)

אופן ההכנה

מכינים את הקלתית

1

מערבלים בקערת מיקסר עם וו גיטרה קמח, אבקת סוכר, אבקת שקדים, מלח וחמאה לתערובת פירורית. מוסיפים ביצה ומחית וניל ומערבלים כחצי דקה לאיחוד.

2

מרדדים את הבצק בין שני ניירות אפייה לעובי שלושה־ארבעה מ"מ ומעבירים למקרר לחצי שעה־שעה.

3

מניחים את הבצק בתבנית ומצמידים לתחתית ולדפנות. דוקרים את התחתית בעזרת מזלג ומקפיאים חצי שעה לפחות (אפשר להכין גם יום מראש).

4

מחממים תנור ל־160 מעלות.

5

מרפדים את הקלתית בנייר אפייה או בניילון נצמד המיועד לאפייה, ממלאים בקטניות יבשות או משקולת ואופים 12־15 דקות להזהבה קלה של השוליים. מסירים את נייר האפייה עם המשקולת וממשיכים לאפות שש־שמונה דקות נוספות להזהבה. מצננים לגמרי בטמפרטורת החדר.

מכינים את המרציפן

6

טוחנים במעבד מזון סוכר ושקדים מרים או תמצית שקדים כחמש דקות לאבקה (מוודאים שאין פיסות גדולות ואם נשארו מוציאים אותן). מוסיפים את יתר המרכיבים וממשיכים לטחון שלוש־ארבע דקות נוספות לתערובת עיסתית אחידה. אם התערובת יבשה מדי, מוסיפים מעט מים.

7

משטחים את המרציפן בתוך הקלתית לשכבה בעובי חמישה־שישה מ"מ (שומרים את היתר בכלי אטום במקרר עד שבועיים). מעבירים את הטארט למקרר בזמן הכנת הגנאש.

מכינים את הגנאש

8

מביאים לסף רתיחה בסיר קטן שמנת מתוקה, סוכר אינוורטי (לא חובה) ומלח. יוצקים על שוקולד בקערה, משהים לדקה וטורפים לתערובת אחידה וחלקה. יוצקים את הגנאש על שכבת המרציפן ומעבירים את הטארט למקרר לארבע שעות לפחות.

9

מעטרים בפרוסות קומקוואט מיובשות (לא חובה) ומגישים.