מתכון

טירמיסו ללא גלוטן

קינוח שכבות בהשראת טרמיסו שמורכב מקרם מסקרפונה וקרם שקדים אפוי

89,211 בשלנים התעניינו במתכון זה
טירמיסו ללא גלוטן של הילי גרינברג. צילום: אמיר מנחם. סטיילינג: גיא כהן
טירמיסו ללא גלוטן של הילי גרינברג. צילום: אמיר מנחם. סטיילינג: גיא כהן

ניתן להגיש כעוגה שלמה שכל אחד נועץ בה כפית או לחתוך למנות אישיות.

תבנית בגודל 20X20 ס”מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקרם שקדים

לסירופ קפה

לקרם מסקרפונה־וניל

להגשה

אופן ההכנה

מכינים קרם שקדים אפוי

1

מחממים תנור ל־170 מעלות. שמים בקערת מיקסר עם וו גיטרה חמאה, אבקת סוכר, וניל ואבקת שקדים. מערבלים במהירות בינונית־גבוהה 5 דקות לתערובת אחידה ומעט תפוחה.

2

מוסיפים ביצים בהדרגה ותוך כדי ערבול לקבלת למסה אחידה (מנקים מדי פעם את שולי המיקסר בעזרת לקקן). מוסיפים רום מעבדים קצרות רק עד שהוא נטמע. עוצרים את פעולת המיקסר, מוסיפים קורנפלור וממשיכים לערבל במהירות נמוכה רק עד שהקורנפלור נטמע. יש להימנע מעיבוד יתר.

3

מרפדים תבנית בגודל 20X20 ס”מ בנייר אפייה ומשטחים בתוכה מחצית מהתערובת (עד לגובה כ־3 ס”מ). אופים 15־20 דקות עד שהקרם שחום ויציב. אופים באותו האופן את יתר התערובת (כך נקבל 2 ריבועים של קרם שקדים אפוי). מצננים לטמפרטורת החדר ומעבירים למקרר לשעה לפחות.

מכינים סירופ קפה

4

שמים בסיר מים, סוכר וקפה ומבשלים עד שהסוכר נמס. מניחים בצד להצטננות.

מכינים קרם מסקרפונה־וניל

5

שמים שמנת, מסקרפונה, וניל ואבקת סוכר בקערת מיקסר עם וו הקצפה ומקציפים לקצפת רכה ויציבה (להיזהר מהקצפת יתר). שומרים בקירור עד להרכבת העוגה.

מרכיבים את העוגה

6

מניחים ריבוע של קרם שקדים בתבנית. בעזרת מברשת מספיגים היטב את קרם השקדים האפוי בסירופ הקפה. מורחים מעל חצי מכמות קרם המסקרפונה ומיישרים בעזרת מרית מדורגת. מניחים את ההריבוע השני של קרם השקדים האפוי מעל הקרם, מספיגים היטב בסירופ קפה ומניחים מעל את יתר קרם המסקרפונה בשכבה אחידה. מיישרים בעזרת מרית מדורגת. מעבירים למקרר להתייצבות לשעה לפחות ועד לילה. מפדרים בקקאו לפני ההגשה.