מתכון

פאי שוקולד ומוס קוקוס

פאי שוקולד וקוקוס ללא גלוטן, על בסיס שורטברד מקמח אורז. אפשר להחליף את הבצק בכל בצק פריך אחר

10,779 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2018
פאי שוקולד ומוס קוקוס של ברק כהן. צילום: דניאל לילה, סטיילינג: דיאנה לינדר
פאי שוקולד ומוס קוקוס של ברק כהן. צילום: דניאל לילה, סטיילינג: דיאנה לינדר

שימו לב שאת המתכון החגיגי הזה מתחילים להכין יום מראש.

תבנית קפיצית או רינג בקוטר 22 ס"מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לשורטברד קקאו שקדים

למוס קוקוס

לציפוי גנאש שוקולד מריר

לקישוט

אופן ההכנה

מכינים את השורטברד

1

מערבלים את המרכיבים היבשים במיקסר עם וו גיטרה. מוסיפים חמאה וממשיכים לערבל עד לקבלת בצק פירורי. מוסיפים מים וביצה וממשיכים לערבל עד לקבלת בצק אחיד. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעה לפחות.

2

מחממים תנור ל־160 מעלות. מרדדים את הבצק בין 2 ניירות אפייה לעובי 2 ס"מ ומעבירים שוב למקרר לחצי שעה. קורצים מהבצק עיגול בקוטר 18 ס"מ ו־2 רצועות ארוכות, מניחים את העיגול בתבנית ומהדקים את הרצועות על הדפנות. אופים כ־30 דקות ללא משקולת. במקביל מרדדים את שאריות הבצק ואופים בתבנית נפרדת.

מכינים את המוס

3

מערבבים בקערה ג'לטין עם מים קרים ומניחים בצד. מרתיחים בסיר מחית קוקוס וחמאה. בקערה נפרדת מערבבים ביצים וסוכר. מעבירים מעט מתערובת המחית הרותחת לתערובת הביצים (השוואת טמפרטורות), מערבבים ומוזגים את תערובת הביצים לסיר המחית ומבשלים תוך כדי בחישה עד לבעבוע. ממסים את הג'לטין במיקרוגל, מוסיפים לתערובת הקוקוס, מערבבים, מסננים ומצננים. מקציפים את השמנת לקצפת יציבה ומקפלים לתערובת הקוקוס. מוזגים את התערובת על הקלתית האפויה ומעבירים למקפיא למשך לילה.

מכינים את הגנאש

4

מרתיחים בסיר שמנת וסוכר אינוורטי, שופכים על השוקולד ומערבבים עד לקבלת תערובת חלקה. מצפים את הפאי בגנאש ומעבירים למקרר.

5

טוחנים את שאריות הבצק האפוי במעבד מזון עד לקבלת פירורים. מוסיפים פצפוצי אורז ושוקולד מומס, מערבבים עד לקבלת תערובת יציבה, יוצרים מהתערובת כדורי שוקולד ומגלגלים בקוקוס. מסדרים את הכדורים על הפאי.