מה חדש?

חדשות האוכל: מפגש פסגה בין השפים סמי תמימי לארז קומרובסקי ועוד דברים טעימים ממש

Depi (צילום: נועם פריסמן)
Depi (צילום: נועם פריסמן)

שלל מקומות חדשים ולוהטים, מפגש קולינרי חוצה יבשות והזדמנות אחרונה לפופקורן שרימפס. כל מה שטעים השבוע

18 באוקטובר 2021

1. לדלג בין מקומות חדשים בתל אביב

גם השבוע אנחנו מתבשרים על לא מעט פתיחות של מסעדות וברים חדשים: בפינת הרחובות דיזינגוף ובר כוכבא בתל אביב נפתחה ראליה, מסעדה שבצהריים מגישה מנות על טהרת האוכל הביתי כמו קציצות ברוטב ונתחים של בשר צלוי, ובערב משנה את פניה והופכת למקום בעל אווירה קלילה יותר שמתבסס על קוקטיילים ומנות קטנות לחלוקה. קצת דרומה משם, ברחוב דה פיג'וטו בעיר, נפתח דפי – בר מסעדה עם בר ארוך לישיבה, וגם שולחנות וקומת גלריה לקבוצות גדולות יותר או אירועים פרטיים. על התפריט, שכולל מנות קטנות ומוקפדות, השף משה דביר, ואפשר למצוא בו מנות כמו סיגר ים של בשר סרטנים ושרימפס או טורטליני ריקוטה עם אפונה ובייקון. גם שוק הפשפשים מתהדר בספוט חדש – קפטן הוק – מסעדת פיש אנד צ'יפס בווייב ערבי. אם תשאלו מה הקשר בין המנה הכל כך בריטית למטבח הערבי, תגלו שהשף עומר עילוואן (אקס מסעדת "עלה גפן") רקח לצד המנות המוכרות של דגים ופירות ים מטוגנים בבלילה גם מנות כמו מוחמר דג מפילה דג ים צרוב על הפלאנצ'ה על פיתה עם בצל מאודה וסומאק; מקלובה דג או פירות ים וסשימי עם טבולה בורגול וצזיקי. לא נותר לנו אלא להגיד: שרק ימשיך ככה.

איפה: ראליה, דפי, קפטן הוק 

דגים, יודעים ערבית? מוחמר דג בקפטן הוק פיש אנד צ'יפס. צילום: אנטולי מיכאלו
דגים, יודעים ערבית? מוחמר דג בקפטן הוק פיש אנד צ'יפס. צילום: אנטולי מיכאלו

2. לבדוק את הספוטים הלוהטים בירושלים

גם בירושלים לא שוקטים על השמרים, והשבוע התבשרנו על פתיחה של שני מקומות חדשים: הראשון הוא פלומינו – מסעדה במרכז העיר שמגדירה את עצמה כמסעדת טאפאס איטלקית (שזה קצת לחלוש על כל אירופה גם יחד, אבל מה רע). התפריט (הכשר) בבנייתו ייעץ השף יוגב ירוס, משלב בין מנות איטלקיות קלאסיות למנות ים-תיכוניות ואפשר למצוא בו מנות כמו רביולי מפסטה שחורה במילוי ריקוטה עם סרדינים; טורטליני קסבייה במילוי קרם ארטישוק ירושלמי וכמהין; טונה צרובה בציפוי תערובת שומשום ועוד. גם בגן הבוטני הגדול והנהדר בעיר יש התעוררות: לצד תערוכה מעניינת של מציאות רבודה שמוצגת שם בימים אלה, נפתחה עדניה – בית קפה ומעדניה שבו תוכלו, מן הסתם, גם לרכוש מוצרים – מגבינות משובחות, דרך לחמים טריים וכלה ביינות – וגם לנשנש מנות המבוססות על חומרי הגלם מהמעדנייה (או הכי טוב: לקחת כאלה לפיקניק בגן הבוטני). מהר מהר, לפני שמגיע החורף. 

איפה: פלומינו, עדניה

האיטלקיה החדשה בבירה פלומינו. צילום: בן יוסטר
האיטלקיה החדשה בבירה פלומינו. צילום: בן יוסטר

3. להשתתף במפגש פסגה קולינרי

ירושלים גם תזכה בקרוב לאורח כבוד מיוחד: השף סמי תמימי, שותפו ויד ימינו של השף יותם אוטולנגי, שמגיע לבשל בארץ לראשונה מזה 23 שנים. תמימי, שנולד וגדל במזרח ירושלים, עבד במסעדות שונות בה ובת"א (בהן "לילית", aבראשה עמד 5 שנים), עבר בשנת 1997 ללונדון. שם, פגש לראשונה את אוטולנגי, גם הוא ירושלמי במקור – והפך במהרה לשותפו והאיש שאמון איתו על ניהול האימפריה שלו שכוללת שלוש מסעדות: NOPI , ROVI ו-OTOLENGHI. תמימי גם היה שותף לכתיבת הספרים המצליחים של אוטולנגי, ולאחרונה יצא ספרו המצליח – "FALASTIN" הכולל 120 מתכונים. בביקורו הקרוב בישראל, יתארח השף תמימי במלון אמריקן קולוני הירושלמי, שם יבשל במשך סוף שבוע עם השף ארז קומרובסקי ארוחות המבוססות על שמן זית ועל מתכונים מספרו. ואם תשאלו אותנו – מדובר במפגש פסגה שממש לא כדאי לפספס (מחיר חבילה לזוג החל מ-2720 ללילה + ארוחת ערב).

מתי: 4-5 בנובמבר

איפה: מלון אמריקן קולוני, להזמנות: 02-6279707

חוזר לירושלים אחרי 23 שנים מסאחן עוף מתוך הספר "פלסטין" של סמי תמימי | צילום: ג'ני זארינס
חוזר לירושלים אחרי 23 שנים מסאחן עוף מתוך הספר "פלסטין" של סמי תמימי | צילום: ג'ני זארינס

4. לטעום יינות בבוסתן בין הרים

אנחנו נשארים באזור ירושלים, הפעם עם סדרת פיקניקים חדשה: מלון הבוטיק אלגרה שבעין כרם היפהפה משיק סדרה של פיקניקים בזמן המושלם בשבוע – שבת בצהריים. במסגרת הסדרה יארח המלון בכל פעם יקב ישראלי אחר, שהיינות שלו ילוו את הפיקניק הסתווי – הראשון שיתארח בשבת הקרובה הוא יקב טוליפ מעמק יזרעאל. האירוע יכלול טעימות מודרכות ממגוון היינות נושאי הפרסים של היקב שיתקיימו בבוסתן המלון לצד גבינות, ירקות, לחמים, מוזיקה והרבה רומנטיקה באוויר. אנחנו כבר שמנו ווייז.

מתי: שבת, 23.10

איפה: מלון אלגרה עין כרם. מזמינים כרטיסים כאן

יין בבוסתן פיקניק סתווי במלון אלגרה. צילום: רועי חברוני
יין בבוסתן פיקניק סתווי במלון אלגרה. צילום: רועי חברוני

5. לנצל את הימים האחרונים של צפרה

ביום רביעי האחרון הודיע השף אבי קונפורטי כי המסעדה הוותיקה שלו, צפרה, תסגור את דלתותיה לצמיתות בסוף אוקטובר. המסעדה, שפתח קונפורטי לפני 15 כמעט 15 שנים, היחתה אחת מהמסעדות האסיאתיות פורצות הדרך בקולינריה המקומית. היא ידעה עליות וירידות, ביקורות מהללות ותביעות, שיפוצים ומשלוחים. אבל כל זה יגיע לסופו בקרוב, ולצד העצב שמגיע עם כל מסעדה שנסגרת – אפשר לשמוח על זה שעוד יש לנו הזדמנות. יכול להיות אגב, שתהיה יותר מאחת, כי הגיעו שמועות לאזנינו שגורסות שצפרה תיפתח מחדש בחלל של מסעדתו הנוספת של קונפורטי, טופולופומפו. קונפורטי מצידו מסרב כרגע להגיב לשמועה ומבטיח שכשיהיה מה לעדכן – הוא יעשה את זה באמצעות חשבון האינסטגרם שלו. אז תעקבו. כך או כך, במקומכם היינו מתייצבים בצפרה ממש עכשיו, אוכלים ארוחה אחרונה וצורבים טוב טוב בזיכרון מנות אהובות כמו פופקורן שרימפס או סארי קארי.

מתי: עד ה-31.10

איפה: צפרה

הזדמנות אחרונה פופקורן שרימפס של בצפרה. צילום: שרית גופן
הזדמנות אחרונה פופקורן שרימפס של בצפרה. צילום: שרית גופן