מה חדש?

חדשות האוכל: בראנצ'ים חדשים ועוד 5 דברים שחייבים לטעום השבוע

חוות צוק. צילום: נדב מרגלית
חוות צוק. צילום: נדב מרגלית

הגליל המערבי חוגג כריסמס, מסעדת הבשרים האהובה חוזרת ובגדול - בקיצור, כל מה שיהפוך את השבוע הקרוב לטעים יותר

15 בדצמבר 2021

1. לקפוץ לסוף שבוע קולינרי בגליל

בקרוב מאוד נהיה עמוסים בפרסומים על אירועי כריסטמס והשנה החדשה, אבל רגע לפני, בסוף השבוע הקרוב, יתקיימו עשרות אירועים מיוחדים לקראת החג במסגרת פסטיבל חורף זמן גליל מערבי. הפסטיבל, שחוגג השנה עשור של פעילות, יכלול עשרות סיורים ואירועים ביניהם כאלה היסטוריים, תרבותיים וחברתיים במקומות שונים ברחבי הגליל. אבל כמדי שנה, אחד הדגשים בפסטיבל הוא הקולינריה הייחודית של האזור, ואפשר יהיה להצטרף במסגרתו לשתי ארוחות חג מסורתיות: במסעדת שאטו דה רואה, השוכנת בתוך מבצר צלבני עתיק במעיליא או אצל הבשלנית אביבה חורי מהכפר פסוטה. במקביל, יתקיימו אירועים קולינריים גם ביקבים באזור, במחלבת הבוטיק שירת רועים, בכפר הדרוזי ירכא ובתושה בייקרי בחוף אכזיב. בקיצור, בחרו את האירועים הכי שווים בעיניכם ושימו בוויז גליל מערבי.

מתי: 16-18.12

איפה: ברחבי הגליל המערבי. פרטים והרשמה לאירועים כאן 

כריסטמס – רגע לפני אביבה חורי בפסטיבל חורף גליל מערבי. צילום: Ritvo Photography
כריסטמס – רגע לפני אביבה חורי בפסטיבל חורף גליל מערבי. צילום: Ritvo Photography

2. לבדוק את מסעדת הבשרים המתחדשת

אחרי שצמצמו פעילות בתקופת הקורונה והתרכזו בעיקר בהמבורגרים, חוזרת מסעדת הבשרים חוות צוק ברמת אביב לפעילות מלאה ואפילו מורחבת. התפריט החדש של השף אסף שנער מבוסס על הבשרים של המפעל והאטליז הסמוך, ביניהם נתחים שמיושנים 40 יום, נתחים מיוחדים מיושנים על העצם, מוצרי שרקוטרי בעבודת יד והמבורגרים מזני הולשטיין וואגיו בגידול מקומי שנטחנים במקום. לצד התפריט החדש ימשיכו פעמיים בחודש בימי חמישי לקיים חגיגות בשרים מיוחדים בליין שיקרא ״חמישי כן, חמישי לא״  – ערבי שף מיוחדים בהן יוגש תפריט ספיישלים, כמו ערב שיוקדש לנתח הוואגיו בשיטות טיפול שונות, ערב שיפודים ייחודיים, ערב כריסמס הודי ועוד.

ואם אחרי כל זה אתם עוד זקוקים לפירוט, הנה כמה מהמנות החדשות שתוכלו למצוא בתפריט: Dirty Burger מבקר הולשטיין עם קורנביף מעושן, ריבת בצל, צ׳דר גרוייר, מיונז כמהין וירוקי חווה; קבב מג׳הול עם שמנת חמוצה ולימון כבוש או חטיפי אסאדו בברביקיו. רק מלקרוא התמלאנו.

מתי: ראשון-שבת

איפה: חוות צוק

חוזרת ובגדול חוות צוק. צילום: נדב מרגלית
חוזרת ובגדול חוות צוק. צילום: נדב מרגלית

3. לטעום את היינות הטובים בעולם

השנתיים האחרונות היו משמעותיות כשמדובר בצריכת היין המקומית, שהודות לאיזה וירוס בודד עלתה באופן ניכר, ולצידה גם העניין של הקהל הישראלי ביין, ובעיקר הקהל הצעיר. בשבוע הבא תתקיים זו השנה ה-16 תחרות היין הבינלאומית TERRAVINO. בתחרות, שתתקיים במרכז היין "איש הענבים" ביפו, ישתתפו מאות יינות מהארץ ומהעולם שייטעמו בטעימה עיוורת ע"י צוות שופטים. בתום התחרות יוענקו פרסים לזוכים, אבל לא רק: בסוף השבוע שלאחר מכן, יתקיים במקום בית פתוח בו תוכלו גם אתם להגיע ולטעום את היינות הזוכים. לא תנצלו את ההזדמנות?

מתי: הכרזת הזוכים ב-23.12, בית פתוח ב-30-31.12

איפה: איש הענבים, דרך שלמה 4 תל אביב. ההרשמה כאן 

הטובים בעולם תחרות היין TERRAVINO. צילום: איל גוטמן
הטובים בעולם תחרות היין TERRAVINO. צילום: איל גוטמן

4. להצטייד בחומרי גלם איכותיים הביתה

עוד תופעה שהחלה הודות לאותו הווירוס הן המעדניות שמוכרות תוצרת איכותית, מקומית, ארטיזנלית, בוטיקית – או כל שם תואר אחר שתרצו. אחת היוזמות המוצלחות בתקופת הסגרים הייתה "מכולת האחים" של האחים יותם ואסף דוקטור, שמכרה אונליין בלבד. עכשיו קורם המקום עור וגידים פיזיים, ומשיק את המכולת בחלל מציאותי לגמרי, במתחם המסעדה המחודש בבית ציוני אמריקה.

במכולת החדשה הדגש הוא על פריטים המיוצרים במסעדות הקבוצה – 'האחים', 'אייבי' ו'דוק', לצד חומרי גלם מיוחדים ומשקאות אלכוהוליים, כלי בית וגראב אנד גו. תוכלו למצוא שם, למשל, סלטים מהמטבח של האחים, כריכים, ערכת בראנץ', מאפים, מתוקים וריבות – כולם נעשים במקום. לצד כל אלה גם מוצרי מזווה בוטיקיים, שמן זית הנמזג במקום מברז מזיגה ומאפשר שימוש חוזר בבקבוקים, ואפילו כלי קרמיקה בהם משתמשים במסעדות הקבוצה. אנחנו ממליצים לבוא עם עגלת שוק, שלא תהססו להעמיס.

מתי: ראשון עד שישי

איפה: מכולת האחים

עכשיו אפשר גם להגיע ולבחור מכולת האחים. צילום: נועם פריסמן
עכשיו אפשר גם להגיע ולבחור מכולת האחים. צילום: נועם פריסמן

5. לנסות (עוד) בראנץ' מפנק

ממש לא מזמן ריכזנו עבורכם את כל הבראנצ'ים החדשים והנה אנחנו ממשיכים להתבשר על עוד מקומות שמצטרפים לרשימה ומציעים וריאציות מושקעות לארוחה הכי חשובה ביום. אחד מהם הוא הבושוויק, הבר-מסעדה עליו לקח פיקוד השף עינב אזגורי, שמציע בשבתות בראנץ' שכולל מנות כמו פילה דג מטוגן בלחמניית המבורגר, טוסט קובני או בריסקט במחבת עם תבשיל שעועית. גם בג'ונז, הבר של השף מוטי טיטמן בשוק לוינסקי, מתחדשים בבראנצ' בימי שישי בלבד תחת השם "Café Society" עם מנות שף קטנות לצד גדולות והרבה אלכוהול.

בשניים מבתי המלון של רשת בראון בתל אביב – בראון ביץ' האוס והלייטהאוס, מתחדשים גם כן בארוחות בוקר, הפעם דווקא לאורך כל השבוע, עם ספיישלים בימי שישי, כי כאמור, בכל יום אחר אין לנו באמת זמן לשנ"צ אחר כך. אנחנו כבר צופים דיווחים על בראנצ'ים חדשים נוספים במחוזותינו ממש בקרוב.

כל השבוע, אבל במיוחד בשישי בראנץ' במלון בראון. צילום: שחף סגל
כל השבוע, אבל במיוחד בשישי בראנץ' במלון בראון. צילום: שחף סגל

6. לשתות יין לצד סעודת טפאסים ברמת הגולן

יקב אסף ששוכן בקדם, כפר היין ברמת הגולן, יציע החל מחודש ינואר אירוח קצת אחר, שכולל סעודת טאפסים שמלווה את יינות היקב ותשתנה מעונה לעונה. פורמט האירוח החדש, שיתקיים בכל ימי אמצע השבוע, יחל בשעה 12:00 עם כוס יין וצלחת גבינות, ימשיך לסיור ביקב עם טעימות מודרכים וסיפורים על יין ואז תגיע גולת הכותרת – ארוחת טאפסים תחת השם Wine to Table. כל ארוחה תורכב מ7-8 מנות מקומויות, כמו דגים שנכבשים במקום, נקניקים ממשקי הבקר של רמת הגולן, גבינות ממגבנות שכנות ועוד. לקראת אחר הצהריים והשקיעה, יסתיים הביקור בקפה ומשהו מתוק, גם הוא מוכן במקום. רגע לפני שמתחילים, יתקיימו עוד החודש שלוש ארוחות הרצה שכבר אפשר להזמין אליהן מקום. למה אתם מחכים?

מתי: החל מחודש ינואר, כל יום באמצע השבוע בשעה 12:00.

ארוחות ההרצה ב-20,21,22.12. מזמינים מקומות כאן 

איפה: יקב אסף, קדם, רמת הגולן

ארוחת Wine To Table ביקב אסף. צילום: טלי רז
ארוחת Wine To Table ביקב אסף. צילום: טלי רז