מה חדש?

הקרואסון הטוב בארץ מגיע לתל אביב ועוד 7 דברים שחייבים לטעום השבוע

פופ אפ מטרלו בשרונה מרקט. צילום: סופגי
פופ אפ מטרלו בשרונה מרקט. צילום: סופגי

פופ אפ של מאפיית מטרלו מרמת הגולן, חיים כהן עושה סושי, מעבדת הקוקטיילים הראשונה בארץ ומתחם שכולו חוף תאילנדי. כל מה שטעים השבוע

21 ביוני 2022

1. לטעום את העולם בחיפה

אנחנו פותחים הפעם בחיפה, שם נפתחה לאחרונה מסעדה בעיר התחתית, שהיא כידוע האזור הכי כיפי בעיר. אוניקס היא מסעדת שף של טאפאסים, שבעליה הוא היזם הקולינרי מחמוד אבו סגייר ועל תפריטה אמון השף ג'וני גוריק. את ההתמחות שלו במטבח הצרפתי והאיטלקי רותם גוריק לטובת תפריט שמבוסס על מנות טאפאס מרחבי העולם – מהודו ועד נורווגיה. בין המנות אפשר למצוא: פאני פורי שמוגש עם מוס סלמון, גרגרי חומוס, בצל, כוסברה ועלים ירוקים סחוטים; ויטאלו טונאטו המבוסס על פרוסות בשר עגל לצד רוטב טונה ואפילו בקלוואה מפורקת בטעמי פיסטוק, מסטיקה ובצק פילו מקורמל בדבש.

מתי: ראשון עד שבת

איפה: אוניקס

אתם כבר בחיפה? הנה עוד מסעדות מומלצות לבדוק

טאפאסים מכל העולם מסעדת אוניקס בחיפה. צילום: אנטולי מיכאלו
טאפאסים מכל העולם מסעדת אוניקס בחיפה. צילום: אנטולי מיכאלו

2. לבקר במעבדת קוקטיילים ייחודית

בנווה צדק שבתל אביב נפתחה מעבדת הקוקטיילים המסקרנת – 7:1 Lab. על הקוקטיילים במקום אמון המיקסולוג ייגור פראוזנקו והם מורכבים מתזקיקי אלכוהול המיוצרים במקום באמצעות מכשירים מעולם הרפואה והבישול. באמצעות הציוד אפשר, למשל, להכין תזקיק המשמש כבסיס לקוקטייל מג'ין וסלרי טרי, או וודקה עם חמאת בוטנים, לפי מידות מדויקות של לחץ, חום ומשך הכנה. נכון לעכשיו מגישה המעבדה תפריט אקספרימנטלי של 20 משקאות שיצר פראוזנקו במשך חודשים של נסיונות ומחקר. בהמשך יתווסף להם תפריט קוקטיילים קלאסיים ותפריט מוקטיילס של קוקטיילים ללא אלכוהול. על האוכל במקום אמון השף היפני יאמה סאן והוא כולל מנות קטנות כמו יקיטורי, ניגירי, סביצ׳ה, סשימי, גיוזה ועוד.

מתי: שני עד שבת

איפה: 7:1 Lab

את הקוקטייל הזה הכינו באמצעות מכשירים מעולם הרפואה 7:1 Lab. צילום: אנטולי מיכאלו
את הקוקטייל הזה הכינו באמצעות מכשירים מעולם הרפואה 7:1 Lab. צילום: אנטולי מיכאלו

3. לצאת לסיבוב בהוד השרון

גם בהוד השרון מתחדשים, עם מתחם האוכל "אמנה" של השף רן אמנה (משחקי השף). מדובר במתחם שכולל שתי משאיות אוכל (כשרות) – משאית "פיתה שף" בדגש על בשרים בפיתה, בגט או צלחת, שכולל מנות כמו פיתה אסאדו מפורק או קבב עם צ׳ימיצ׳ורי עגבניות וכרוב לבן; וגם משאית חלבית לסלטים וכריכים כמו סלט עלים קצוצים וקינואה או כריך גאודה עיזים. הרעיון הוא להפוך את המתחם גל למקום בילוי, שפתוח בשעות הערב ומגיש גם בירה קרה מהחבית.

מתי: ראשון עד חמישי 7:30-23:00, שישי 7:30-14:30

איפה: הבנים 3, הוד השרון

יש איפה לבלות בהוד השרון שף רן אמנה. צילום: פיתה אמנה
יש איפה לבלות בהוד השרון שף רן אמנה. צילום: פיתה אמנה

4. להתנחם בפחמימות איכותיות

מטרלו, אחת הקונדיטוריות הכי שוות ומוערכות בארץ, פועלת מזה ארבע שנים בקיבוץ עין זיוון שברמת הגולן. במהלך השנים האלה היא הספיקה להפוך למוקד עלייה לרגל לחובבי פחמימות בכלל וקרואסונים בפרט, ויש שמכתירים אותה המקום עם הקרואסון הכי טוב בארץ. כל זה טוב ויפה, אבל רחוק. החודש, לראשונה, מגיעה מטרלו לפופ אפ חד פעמי בשרונה מרקט בתל אביב, עם כל המאפים הטעימים (והיפים) שלה. מה אפשר יהיה למצוא בו? למשל – קרואסון חמאה, קרואסון זברה שוקולד חלב-טונקה, מאפה פטיסייר וניל אפוי, קרמל וצנוברים; קרואסון שחור שוקולד חלב-קרמל; וגם כריכים מהקרואסון המפורסם כמו קרואסון קממבר, קרואסון מקושקשת ואפילו קרואסון שרימפס. אנחנו היינו מתחילים לשמור מקום בבטן מעכשיו.

מתי: 27.6-1.7

איפה: שרונה מרקט

ויש לנו גם מתכון לעוגת תפוחים אלוהית של מטרלו

החיים שלנו בקרואסון פופ אפ של מטרלו בשרונה מרקט. צילום: סופגי
החיים שלנו בקרואסון פופ אפ של מטרלו בשרונה מרקט. צילום: סופגי

5. לנסות את הסושי של חיים כהן

זה אולי לא המטבח שמזוהה איתו בשוטף, אבל למשך יומיים בלבד אפשר יהיה לטעום סושי מעשה ידיו של השף חיים כהן, שיארח במסעדת יפו תל אביב את השף מידן סיבוני שמתמחה במטבח היפני. סיבוני הוא אוטודידקט שבגיל 15 התאהב במטבח היפני, ואת הקריירה הענפה שלו ביסס בעיקר כשף פרטי של אירועי בוטיק בארץ ובחו"ל. זו תהיה הפעם הראשונה עבורו להתארח במסעדת שף. ומה מתוכנן בתפריט? הכלאות מעניינות בין המטבח היפני למטבח הים תיכוני כמו טארטלט במילוי טורו טונה ואקימי טונה, איולי אצות וקוויאר; סשימי דג ים ומה שמכונה "מפגש תרבותי בין צלחת טלה לשווארמה בקונוס". רק בגלל השם הזה שווה לבדוק.

מתי: 26-27.6, בהזמנת מקומות מראש בלבד

איפה: יפו תל אביב 

סושי ים תיכוני חיים כהן מארח את מידן סיבוני. צילום: אסף קרלה
סושי ים תיכוני חיים כהן מארח את מידן סיבוני. צילום: אסף קרלה

6. לבדוק מנות מהמטבח הברזילאי

ואם באירוחים עסקינן, גם השף מוטי טיטמן ממסעדת מלגו ומלבר יזכה בקרוב לאורח מיוחד – שף אלברטו לנדגרף הברזילאי, ממסעדת OTEQUE המעוטרת בשני כוכבי מישלן. השניים ייצרו יחד ארוחת טעימות שתשלב בין המטבח הישראלי המודרני למטבח הברזילאי, שיבוססו על סיור קולינרי מקדים של השניים אצל מיטב המגדלים והספקים המקומיים. בין המנות שיוגשו אפשר למצוא סרטן כחול מוחמץ, עטאייף פורל מעושן וקוויאר שחור ופלאנק וואגיו בציר עוף ותמרים.

מתי: 27-29.6

איפה: מלגו ומלבר 

מתכונים מהמטבח הדרום-אמריקאי שתוכלו להכין בעצמכם

בין ברזיל לתל אביב ארוחות שף מיוחדות במלגו ומלבר. צילום: בר כהן
בין ברזיל לתל אביב ארוחות שף מיוחדות במלגו ומלבר. צילום: בר כהן

7. לחוש עצמכם בקופנגן בחוף פרישמן

לפני כמה שבועות בלבד סיפרנו לכם על הפתיחה של קוקו תאי, המסעדה התאילנדית החדשה של זוג השפים נדב ודניאל. מאז זרמו הרבה מים בים התיכון על גדותיו היא ממוקמת (כלומר, חוף פרישמן), הזוג ראו כי טוב והרחיבו את המסעדה למתחם שלם בשם "קוקו ביץ'". משעות הבוקר המוקדמות ועד השעות הקטנות של הלילה, יפעל המתחם ויגיש ארוחות בוקר, ארוחות צהרים וכמובן ארוחות ערב (במסעדה עצמה). במקביל יתקיימו בו ערבי תקלוט לייב, הופעות חיות ואפילו מסיבות פול מון שיערכו אחת לחודש בלילות ירח מלא, כמיטב המסורת התאית.

מתי: ראשון עד שבת

איפה: חוף פרישמן תל אביב

מה חשב מבקר האוכל של טיים אאוט על קוקו תאי? 

באקטים, יש? קוקו ביץ'. צילום: איתמר גינצבורג
באקטים, יש? קוקו ביץ'. צילום: איתמר גינצבורג

8. ללגום בירה בשישי בצהריים

עוד מיזם קיצי שיעשה לכם שמח הוא "Friday Fiesta", חגיגות ספרדיות ביוזמת מותג הבירה הספרדית אסטרייה דאם, שיתקיימו מדי יום שישי בצהריים לאורך חודשי הקיץ. בכל פעם יהיה אמון שף אחר על התפריט, הראשון מביניהם הוא השף גיא גמזו שמתארח במהלך יוני במסעדת אספרנטו, עם תפריט טאפאסים שכולל מנות כמו צלעות תירס בחמאת פלפלים חריפים מותססים או בייבי דגים מטוגנים בציפוי פריך ובוטרגו. בחודש יולי ישתלט על החגיגות שף או שפית אחר.ת והן יעברו ללוקיישן אחר, ועדכונים יפורסמו בחשבון האינסטגרם של מותג הבירה.

מתי: ימי שישי בצהריים

איפה: אספרנטו

בירה קרה וטאפאסים של שף פריידי פיאסטה של אסטרייה דאם. צילום: רן בירן
בירה קרה וטאפאסים של שף פריידי פיאסטה של אסטרייה דאם. צילום: רן בירן