רינת צדוק
סל וחומר
מפתחת המתכונים המוכשרת של מאפיית לחמים, חולמת וחיה אוכל מילדותה. רוחשת חיבה עזה לתוצרת מקומית טרייה ולמתכונים בריאים ונגישים עם טעם וריח של בית. כותבת את הטור סל וחומר.
עקבו אחרי

ילד מותר

שינויים קטנים במנות ילדים אהובות, גרסאות בריאות לחטיפים אהובים וכמה מנות שמכינים יחד

31 ביולי 2019
עוגת יום הולדת של רינת צדוק. צילום: שני בריל
עוגת יום הולדת של רינת צדוק. צילום: שני בריל

אני חושבת המון על אוכל וילדים. לא רק על איך, מה, כמה מזין (וכמה בכלל) הילדים אוכלים, אלא גם איזו תקשורת נוצרת בינינו (המבוגרים) לבין הילדים סביב אוכל. אוכל הוא הזהות של הבית ודרך לאהוב את הילדים ולטפל בהם – לוודא שהם מקבלים את הדלק הכי נכון להתפתחות בריאה – אבל הוא גם עוד משהו, הוא עוזר לי ללמד את הלל בת ה־4 שלי על העולם ועל עצמה.
כשאני נותנת לה לבחור (לפעמים) מה לאכול זה פותח שיחה על נושאים כמו מה הגוף צריך, מה עושה לו טוב ומה מפתה את העין ועושה נעים לרגע אבל מזיק לטווח הארוך, וכך היא לומדת להקשיב לעצמה ולגוף שלה. הלל גם באה איתי לשוק ואנחנו בוחרות ירקות ופירות ומבשלות יחד; השיתוף שלה בהכנות מעניק לה ביטחון עצמי ומודעות לחומרי הגלם, ואחרי שהיא חותכת את הסלט או מכינה את הקציצות היא גם תמיד שמחה לאכול אותן – כי היא גאה במה שעשתה.

מתכונים לילדים של רינת צדוק

קציצות ירקות ותירס
דוריטוס עדשים ושיבולת שועל
חטיף עגבניות מיובשות
פופקורן ברוקולי וכרובית
גלידת טחינה, תפוחים ותמרים
וופל בלגי מתוק ובריא

מדור אוכל לילדים של רינת צדוק. צילום: שני בריל
מדור אוכל לילדים של רינת צדוק. צילום: שני בריל

אני מאמינה שתזונה טובה היא בעיקר תזונה מגוונת, עם רכיבים בריאים וכמה שפחות מזון מעובד. הדרך שלי לאכול בריא היא לא להוציא דברים מהמטבח אלא לשדרג ולשנות את הקיים והמוכר. אני מחליפה מוצרים מעובדים בחומרי גלם טריים ומזינים, משנה קצת את המרכיבים של מנות אהובות ואת דרך ההכנה – למשל מכינה שניצלים אפויים בציפויים בריאים או וופל בלגי מקמח כוסמין, ואני גם מכינה מה שאפשר בעצמי, כמו למשל קטשופ, חטיפים, שוקולד ואפילו סוכריות צבעוניות טבעיות לעוגת יום ההולדת.